zilog
Mr. Hardtechno
Efter att ha totalmulat min gathoj som jag brukade köra gatgrupp med, så ska jag bygga ihop den till någon slags licens/gat-hybrid.
Jag har haft licens en gång i tiden, men det var länge sedan och seniliteten har sett till att jag inte minns mycket mer än flaggreglerna.
I dagsläget ser hojen ut som följer:
* Kraschkåpor med heltät båt, men med original gatlysen i (plast istället för glas)
* Miniblinkers av plast som sitter i kåporna
* Regskylt som går att skruva loss på kort tid
* Ännu inget sidostöd, vill gärna ha om det går enligt reglerna (måste dock till en slits en bit upp från botten i magkåpan)
* Orignal fotpinnar med vikbara pinnar
Vad av de sakerna jag raddat upp måste ändras för att dels kunna passera licensbesiktning, dels klara bilprovningen?
Jag har hittills inget najjat/trådlåst, antar att bromsoken fram+bak måste najas, vad mer? (motorn har torrsump med separat oljetank), alla förbindelser är i form av slangar med slangklammer innanför kåporna). Anslutningar mot motorn är i form av rörstosar som pressar via O-ring mha dubbla M6-skruvar, måste dessa najas?
För att köra licens, måste jag skruva loss framlyktan, eller räcker det med att ha den avstängd och täcka med silvertejp?
Måste jag ha nummerbottnar för att bara köra bandagar i licensgrupp, eller kan jag ha hojen lackad hur jag vill? Som det är nu blir den olackad/gelcoat.
Fyll gärna i det jag har missat.
Jag har haft licens en gång i tiden, men det var länge sedan och seniliteten har sett till att jag inte minns mycket mer än flaggreglerna.
I dagsläget ser hojen ut som följer:
* Kraschkåpor med heltät båt, men med original gatlysen i (plast istället för glas)
* Miniblinkers av plast som sitter i kåporna
* Regskylt som går att skruva loss på kort tid
* Ännu inget sidostöd, vill gärna ha om det går enligt reglerna (måste dock till en slits en bit upp från botten i magkåpan)
* Orignal fotpinnar med vikbara pinnar
Vad av de sakerna jag raddat upp måste ändras för att dels kunna passera licensbesiktning, dels klara bilprovningen?
Jag har hittills inget najjat/trådlåst, antar att bromsoken fram+bak måste najas, vad mer? (motorn har torrsump med separat oljetank), alla förbindelser är i form av slangar med slangklammer innanför kåporna). Anslutningar mot motorn är i form av rörstosar som pressar via O-ring mha dubbla M6-skruvar, måste dessa najas?
För att köra licens, måste jag skruva loss framlyktan, eller räcker det med att ha den avstängd och täcka med silvertejp?
Måste jag ha nummerbottnar för att bara köra bandagar i licensgrupp, eller kan jag ha hojen lackad hur jag vill? Som det är nu blir den olackad/gelcoat.
Fyll gärna i det jag har missat.