Licenskursen Gälleråsen 1-2 April! Vilka ska dit?

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Herre j-avlar...det där ser inet roligt ut alls...höll alla sig på hjulen lr hur gick det.

Får verkligen hoppas det är bättre till den 11-12 april när vi ska köra hela dagarna
 

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Köping
Hoj
CBR 600RR
vad gör man när man tar ban-licens egentligen? och vad kostar det? Är nämligen lite sugen :)
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
En fråga, var ni tvugna att klara en tid på under 1,30 runt och vilka höll i licenskursen?
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
valmers skrev:
2054669 Muhahahahahaha! Du menar 2.30?


Nä faktiskt inte. Kan förstå om det låter konstigt. Men det förekommer tydligen olika bud på vad man ska klara av för få licens.
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Liwa1 skrev:
2054679 Nä faktiskt inte. Kan förstå om det låter konstigt. Men det förekommer tydligen olika bud på vad man ska klara av för få licens.

När jag körde upp var det aldrig något snack om att man var tvungen att köra under en viss tid. Så längen man kör säkert och kan flaggorna så får man sin licens.
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
Gottis skrev:
2054591 Herre j-avlar...det där ser inet roligt ut alls...höll alla sig på hjulen lr hur gick det.

Får verkligen hoppas det är bättre till den 11-12 april när vi ska köra hela dagarna
Jag vet inte om alla höll sig på hjulen.. Jag gjorde det iaf!!! :tummenupp

Citerar valmers: även om det är skit väder så är det jävligt kul att åka bana! :yoparty
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Magnus skrev:
2054687 När jag körde upp var det aldrig något snack om att man var tvungen att köra under en viss tid. Så längen man kör säkert och kan flaggorna så får man sin licens.
Svemo har ändrat på dom reglerna. På Sviestad gäller en gräns på ca 1.10 pga att man inte vill ha för mycker varvningar under rejsen senare när man tävlar
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
Liwa1 skrev:
2054679 Nä faktiskt inte. Kan förstå om det låter konstigt. Men det förekommer tydligen olika bud på vad man ska klara av för få licens.
Idag var det nog mest: "Håll dig på hjulen och frys inte fast(kör fortare än 10km/h) klara av att sträcka upp din istapp till arm innan du går in i depån.. packa ihop skiten och åk hem.... :D
 

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
LOTTAK skrev:
2054699 Svemo har ändrat på dom reglerna. På Sviestad gäller en gräns på ca 1.10 pga att man inte vill ha för mycker varvningar under rejsen senare nr man tävlar


Oavsett cykel?
Väderlek?
Eller var det därför du skrev ca?

/Urban
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
LOTTAK skrev:
2054699 Svemo har ändrat på dom reglerna. På Sviestad gäller en gräns på ca 1.10 pga att man inte vill ha för mycker varvningar under rejsen senare när man tävlar


Har SVEMO verkligen ändrat eller är det något som Sviestad kör med själva?
Enligt en incident på Gelleråsen hette det att man ska köra under 1,30 och att reglerna sa så. En koll med SVEMO och det stämmde inte alls.
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
sir Urban skrev:
2054706 Oavsett cykel?
Väderlek?
Eller var det därför du skrev ca?

/Urban
I höstas va det 1.10 som gällde nu i helgen kommer det nog vara andra tider men det är upp till Micke L att avgöra

Liwa1 skrev:
2054719 Har SVEMO verkligen ändrat eller är det något som Sviestad kör med själva?
Enligt en incident på Gelleråsen hette det att man ska köra under 1,30 och att reglerna sa så. En koll med SVEMO och det stämmde inte alls.
En rekomendation från dom.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
LOTTAK skrev:
2054726 I höstas va det 1.10 som gällde nu i helgen kommer det nog vara andra tider men det är upp till Micke L att avgöra


En rekomendation från dom.

Sist jag prata med ansvarig på SVEMO var det inte ens en rekomendation från deras sida, så när kom den "regeln" som är en rekomendation?
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Liwa1 skrev:
2054732 Sist jag prata med ansvarig på SVEMO var det inte ens en rekomendation från deras sida, så när kom den "regeln" som är en rekomendation?
Info jag har från Micke L, vet inte när han fick den....
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
LOTTAK skrev:
2054736 Info jag har från Micke L, vet inte när han fick den....


Tror det är dags att kolla av med SVEMO igen....så man vet vad som verkligen gäller. Vad som är regler, rekomendation eller egna tagna beslut.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Förmodligen har kursledaren befogenhet (från SVEMO) att bedöma vilka som kör tillräckligt fort för att inte vara en fara för andra. I Mickes fall kanske det betyder 1.10 på Sviestad under normala förhållanden men den siffran lär knappast finnas noterad hos SVEMO. Det är ju ändå upp till kursledaren att bedöma lämpligheten hos den som kör upp, finns ju mycket annat som inte går att omsätta till siffror heller. :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Liwa1 skrev:
2054719 Har SVEMO verkligen ändrat eller är det något som Sviestad kör med själva?
Enligt en incident på Gelleråsen hette det att man ska köra under 1,30 och att reglerna sa så. En koll med SVEMO och det stämmde inte alls.
1.30 i snöglopp går inte, man ska bara visa att man förstår flaggor och helst av allt inte vinglar runt i olika spår, klotning undanbedes.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Tror inet det kommer bli så hårt för oss heller på lördag banan verkar ju så där på LMS och sen tror jag många av oss som kommer på lördag inte har kört en meter ännu i år.

ska bli kul och se vad Micke L säger för nått nästa helg
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Jag var där !

Det fanns inga tider vi skulle klara av, bara att visa att vi klarar av att hantera hojen på ett bra sätt.
De som körde med regndäck kunde hålla ett ganska bra tempo, men vi andra låg och cruisade runt 2:10-2:15.

Ingen vurpa vad jag såg, men en åkte rakt fram i hårnålen efter Ejes, men höll sig på hjulen. En hel del släpp var det dock.
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
Göran skrev:
2055401 Jag var där !

Det fanns inga tider vi skulle klara av, bara att visa att vi klarar av att hantera hojen på ett bra sätt.
De som körde med regndäck kunde hålla ett ganska bra tempo, men vi andra låg och cruisade runt 2:10-2:15.

Ingen vurpa vad jag såg, men en åkte rakt fram i hårnålen efter Ejes, men höll sig på hjulen. En hel del släpp var det dock.

var det han med classic hojen eller?? en BSA? han stod iaf där när vi åkte förbi(varv efter varv efter varv....)

Fick ett par rediga släpp men inget man blev orolig för... nu spelar det ingen roll vad det blir för väder under race.. känns som man fixar det då!(iom att man åkt i sånt skitväder) :)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top