Göran skrev:2055574Näe, jag vet inte vad som hände med honom. Det var en kille med en röd Blade, har jag för mig, som provade fästet på gräset
fan va gött för honom.. pratade med honom.. riktigt trevlig... blev banan bättre sénare under dagen eller? åkte hem ganska tidigt!!Göran skrev:2055602Men farbrorn med BSA'n fick fart på den senare, och den gick riktigt friskt. Himla kul var det !
GSXR1100R skrev:20548301.30 i snöglopp går inte, man ska bara visa att man förstår flaggor och helst av allt inte vinglar runt i olika spår, klotning undanbedes.
Liwa1 skrev:2054732Sist jag prata med ansvarig på SVEMO var det inte ens en rekomendation från deras sida, så när kom den "regeln" som är en rekomendation?
håkan skrev:2055696Krasst sett finns det ingen specifik tid man ska klara, man ska framföra en motorcykel på ett sånt sätt att man inte är en fara för sig själv eller andra på banan.
Att överföra den saken till en varvtid är relativt enkelt på de olika banorna.
Det är bla därför det är 2 olika grupper som oftast på en RR träning@LMS, över och under minuten i varvtid. Kör man ändå långsammare än 1.30 sådär då blir det tillomed så juniorerna tycker det går långsamt på sina 125 standard...
Det finns dom som gått licenskurs och fått rekommendationen att få mer MC vana på landsväg först (sånna som kommit dit med sin fullt gatlegala MC med skylt på osånt) eftersom hastigheten knappt överstigit 100 på raksträckan@LMS (torrt & varmt väder, inte +1 och snöyr)
Om en kursledare från SVEMO anser att man inte riktigt har vad som krävs för att vara med på en RR träning på ett säkert sätt så är det upp till den personen att avgöra det, alltså INTE svemo.
Om SVEMO sen säger annorlunda, varför ska det finnas licenskurser? finns det inga "krav" så är det väl knappast ide med nån kurs?
Antingen får man acceptera att man blir underkänd och SVEMO centralt ska inte lägga sig i enskilda fall där "elever" blivit underkända, om de gör det så kommer jag att arbeta för att nerläggande av "licenskursen" för att det är ingen ide att ha dom i det läget.
//håkan
torbson skrev:2055880Fyra par hanskar vägde 6 kg när jag kom hem, men kul var det!
Det var väl inte direkt så att man litade på framändan, om man säger så. Särskilt inte med slicks.Gottis skrev:2055890ja du man vet inte om man ska skratta lr gråta
förstår att det tog 2,30 typ att komma runt
Gottis skrev:2055890ja du man vet inte om man ska skratta lr gråta
förstår att det tog 2,30 typ att komma runt
torbson skrev:2055905Jag grät inte, fick ju köra hoj. Kul att testa regndäck också... Gick nog lite snabbare än 2.30... hoppas jag...
valmers skrev:2055903Det var väl inte direkt så att man litade på framändan, om man säger så. Särskilt inte med slicks.
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail
En dröm sedan många år har ... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Foto: LEON Transportstyr... |
|
Aprilia RSV4 X ex3ma
Aprilia har presenterat RSV... |
|
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |