Lidköping

Kroon

Jourhavande älskare
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
Kinespuff Vespa 125cc
var de bara ja som fick ett brev från försäkringsbolaget att dom skulle höja premien lite? känns fan som man får leta efter ett nytt försäkringsbolag nu.. fan halvförsäkringen är ju snart lika dyr som hojen är värd:huvet

Vilket bolag har du, och hur mycket skulle dom höja?
Skrev dom någon anledning till höjningen?

loffe85

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
R6 -05 Rossi edt
Vilket bolag har du, och hur mycket skulle dom höja?
Skrev dom någon anledning till höjningen?

har trygg hansa. var några 100 dom höjde men ändå blir fan lack på dom.. ger ju nästan 16 för halvförsäkring.. stog att dom höjde för att de kosta dom mer pengar förra året än va dom fick in! så man ja får la ta tag i skiten och ringa runt alla bolag för att se fall man kan hitta något billigare.. vore ju gött att få en hel försäkring för de priset men de kan man väll glömma på något år till

fält

VROM
Gick med
16 May 2007
Hoj
Skeppshult
Okej är sugen på Suzuki SV 1000 N det är nog det jag kommer skaffa senare.

okej men hur länge har du då hafft mc kort för det gör ju väldigt mycket på priset.
Sen vill jag ha helförsäkring.
Jag ska lägga på ett kål.

Snart 2 år så det är inte så länge.

har trygg hansa. var några 100 dom höjde men ändå blir fan lack på dom.. ger ju nästan 16 för halvförsäkring.. stog att dom höjde för att de kosta dom mer pengar förra året än va dom fick in! så man ja får la ta tag i skiten och ringa runt alla bolag för att se fall man kan hitta något billigare.. vore ju gött att få en hel försäkring för de priset men de kan man väll glömma på något år till

Kolla med folksam dom tycker ja e vettiga i pris.

Last edited:

loffe85

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
R6 -05 Rossi edt
Snart 2 år så det är inte så länge.

Kolla med folksam dom tycker ja e vettiga i pris.

tackar för tipset.. beror priserna något på hur länge man har haft kortet eller är allt snor dyrt för en annan som inte fyllt 25 än?

Judas

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
KTM 990 SMR 2010
tackar för tipset.. beror priserna något på hur länge man har haft kortet eller är allt snor dyrt för en annan som inte fyllt 25 än?

Det är olika från bolag till bolag. Några tittar på länge du haft bilkörkort osv..det bästa är att ringa runt..

loffe85

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
R6 -05 Rossi edt
Det är olika från bolag till bolag. Några tittar på länge du haft bilkörkort osv..det bästa är att ringa runt..

får ta mej tid nästa fre när man är ledig och ringa alla bolag, vore gött om man kunde få ner priset lite!:D

fält

VROM
Gick med
16 May 2007
Hoj
Skeppshult
får ta mej tid nästa fre när man är ledig och ringa alla bolag, vore gött om man kunde få ner priset lite!:D

Kolla vad det kostar på folksam om du är med i smc.
Ja har vart med där i 3 år nu.
Min förra kawa zx9r-03 kosta 10 i halv men om man e med där så har man 10% på försäkring så medlems avgiften på 250(om man e under 25 annars 350) blev ju betald med råge.
Min 1000RR ja har nu kostar 14 i halv (avställningsbar) men i maj ska ja gå vidareutbildning kostar 1400 då får ja rätt att ha smc försäkringen o då sjunker den till 7500 åretrunt försäkring o det tycker ja e jädrigt billigt för min.

Så kolla om du tjänar på att gå med i smc o gå kurs. Så hör med dom vad den försäkringen kostar, är ett tips.

loffe85

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
R6 -05 Rossi edt
Kolla vad det kostar på folksam om du är med i smc.
Ja har vart med där i 3 år nu.
Min förra kawa zx9r-03 kosta 10 i halv men om man e med där så har man 10% på försäkring så medlems avgiften på 250(om man e under 25 annars 350) blev ju betald med råge.
Min 1000RR ja har nu kostar 14 i halv (avställningsbar) men i maj ska ja gå vidareutbildning kostar 1400 då får ja rätt att ha smc försäkringen o då sjunker den till 7500 åretrunt försäkring o det tycker ja e jädrigt billigt för min.

Så kolla om du tjänar på att gå med i smc o gå kurs. Så hör med dom vad den försäkringen kostar, är ett tips.

tack för tipset de ska ja kolla upp! är kurserna bra och va får man lära sej för kul?

fy fan va gött var ute och gled lite på min hoj idag! längtar tills den är besiktigad så man slipper vara nervös!:D

Kroon

Jourhavande älskare
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
Kinespuff Vespa 125cc
Kroon va du o åkte i Lidköping idag??
Såg en likadan med röda fälgstripes..

YES! Premiären är avklarad!! Nu känner jag mig som en i gänget här i Lidköpingstråden... :) Var och stressade däckkrängaren igår vid lunch, han ringde klockan 10 imorses och sa att det var klart, klockan 11 var jag ute och rullade!!! Det var allt lite kyligt men kroppen värmdes upp inombords så fort högerhanden användes :D
Försökte ta det lite lugnt med ett nytt däck i bak och kännde mig också lite rostig, men helvete vad gött det var!! Var du ute och rullade Fält?

fält

VROM
Gick med
16 May 2007
Hoj
Skeppshult
YES! Premiären är avklarad!! Nu känner jag mig som en i gänget här i Lidköpingstråden... :) Var och stressade däckkrängaren igår vid lunch, han ringde klockan 10 imorses och sa att det var klart, klockan 11 var jag ute och rullade!!! Det var allt lite kyligt men kroppen värmdes upp inombords så fort högerhanden användes :D
Försökte ta det lite lugnt med ett nytt däck i bak och kännde mig också lite rostig, men helvete vad gött det var!! Var du ute och rullade Fält?

Ja fast i en 4hjulig polo :(
Det var ju riktigt gött väder idag faktiskt ljumet i vinden.
Då blev det allt ett par mil då ?
Ja det märks dom första gångerna att man hållt upp ett tag.

tack för tipset de ska ja kolla upp! är kurserna bra och va får man lära sej för kul?

fy fan va gött var ute och gled lite på min hoj idag! längtar tills den är besiktigad så man slipper vara nervös!:D

Ja ska gå broms kurv kurs så man får la lära sig inom det, har ju inte gått sånn förut så vet inte så noga.

Ja det börjar ju bli säsong nu :tummenupp

Last edited:

roger cbr

Team RR
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
2008 honda cbr 1000 rr
:tummenupp ibland är det skönt att vara lite äldre , med tanke på försäkringar hehe. kanon dag i dag men blev ingen hoj. får ta det lite varligt än , ingen försäkring å ingen nr skylt än . nu ska jag bli rik på travet:tummenupp kanske kan bli en sväng i morgon:yoparty

loffe85

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
R6 -05 Rossi edt
:tummenupp ibland är det skönt att vara lite äldre , med tanke på försäkringar hehe. kanon dag i dag men blev ingen hoj. får ta det lite varligt än , ingen försäkring å ingen nr skylt än . nu ska jag bli rik på travet:tummenupp kanske kan bli en sväng i morgon:yoparty

haha nu fegar han när de är kanon väder men när de vart snö storm har du varit ute och plogat vägarna!:D

Miklo

Nybörjare
Gick med
13 Feb 2009
Hoj
1998 Honda Hornet Cb 600 F
Grattis Kroon fan vad gött att du har kommit ut och fått köra av dig lite :tummenupp

Var riktigt mycket hojar ute i dag var en svänga borta på bike och där hadde folk fått vårkänslor märktes det folk till förbalse.

fält

VROM
Gick med
16 May 2007
Hoj
Skeppshult
Grattis Kroon fan vad gött att du har kommit ut och fått köra av dig lite :tummenupp

Var riktigt mycket hojar ute i dag var en svänga borta på bike och där hadde folk fått vårkänslor märktes det folk till förbalse.

Ja det har märkts rätt väl idag har vart rätt mö hojar ute.
Fan kolla det kunde ju bli snö nån natt i veckan :(

Kroon

Jourhavande älskare
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
Kinespuff Vespa 125cc
Det känns som att det är samma personer som är återkommande i Lidköpings forumet.. Det måste finnas mer folk i Lidköping med omnejd som vill åka lite mc ihop. Vi får helt enkelt promota denna tråden lite för att få ihop några sköna körningar i sommar :fyllisar

fält

VROM
Gick med
16 May 2007
Hoj
Skeppshult
Det känns som att det är samma personer som är återkommande i Lidköpings forumet.. Det måste finnas mer folk i Lidköping med omnejd som vill åka lite mc ihop. Vi får helt enkelt promota denna tråden lite för att få ihop några sköna körningar i sommar :fyllisar

Tycker ja absolut. En del av dom som åker ihop med oss har inget konto här har tjatat på att dom ska regga sig här men dom e sega :huvet

Sen har vi dom som är reggade här typ kawabäck , conny_hultgren, leverin_79 men inte är online speciellt ofta.

Synd att det inte går att ändra tråd namnet till typ Lidköping/vara/skara.

Ja funderar på om ja skulle ändra första inlägget o lägga en telefonlista om det låter som en bra ide??

roger cbr

Team RR
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
2008 honda cbr 1000 rr
det finns massor med hoj folk här men dom har inte vaknat än, eller kan det va så att dom inte är skriv kunniga:yoparty är ute å tränar bak hjul med dam cykeln:tummenupp hehe

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...