Lidl's ryggskydd tar andra plats

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
I senaste numret av MC-folket görs ett ryggskyddstest.

Vinnarna blev 1. Halvarsson, 2. Delta sport prolife, 3. Rukkas Air-Power.

Har ni ett Ufo-plast, AP Bigsenior eller Clover Back Pro-2 är det dags att byta...

Klart kul att Lidl med ett skydd för 349 pix lyckas så väl.

Var där inte någon tråd när Lidl hade utförsäljning om hur kassa deras MC-tillbehör var?

http://www.leripa.se/download/ryggskydd1.jpg

http://www.leripa.se/download/ryggskydd2.jpg

EDIT: Lade till 2 scanningar från MC-Folket nummer 6 / 2006. Är det någon som vill ha bort dessa PM:a!

Last edited:

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
TukTuk skrev:
2507345 I senaste numret av MC-folket görs ett ryggskyddstest.

Vinnarna blev 1. Halvarsson, 2. Delta sport prolife, 3. Rukkas Air-Power.

Har ni ett Ufo-plast, AP Bigsenior eller Clover Back Pro-2 är det dags att byta...

Klart kul att Lidl med ett skydd för 349 pix lyckas så väl.

Var där inte någon tråd när Lidl hade utförsäljning om hur kassa deras MC-tillbehör var?

Har du möjlighet att scanna och lägga upp artikeln här?

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Hur kasst är UFO Plast? Har ett sådant och kör bana..

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Alltid bra med ett test, men jag tyckte nog inte att det var så där jätte bra...

Jag har tex. det där UFO-Plast skyddet och jag är hel nöjd med det, det är tjockt och bredd och känns verkligen rejält!

Det som stod som minus på det var att remmarna går över axlarna och "drar tillbaka armarna", precis som det stod på 95% av alla de andra skydden.
Jag trodde det var så det alltid satt, och man behöver väl inte heller dra åt det för kund och fosterland, det sitter ju där det ska under skinnstället ändå!

Men men, det är ju bara min åskit.

//Niklas

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
zilog skrev:
2507382 Hur kasst är UFO Plast? Har ett sådant och kör bana..

Jag tror inte något blir kasst direkt, det är andra modeller som blivit uppdaterade och bättre, UFO plast kanske har varit först någon gång i tiden med.

Jag kör med Ufoplast för tillfället, tycker det sitter bra och bekvämt.

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
campar skrev:
2507384 Alltid bra med ett test, men jag tyckte nog inte att det var så där jätte bra...

Jag har tex. det där UFO-Plast skyddet och jag är hel nöjd med det, det är tjockt och bredd och känns verkligen rejält!

Det som stod som minus på det var att remmarna går över axlarna och "drar tillbaka armarna", precis som det stod på 95% av alla de andra skydden.
Jag trodde det var så det alltid satt, och man behöver väl inte heller dra åt det för kund och fosterland, det sitter ju där det ska under skinnstället ändå!

Men men, det är ju bara min åskit.

//Niklas

Ok, men testet visar ju genomslagskraften i snitt så hur "rejält" det känns är ju ingen vidare mättsticka. Att det sitter ok förutsätter jag att man ordnar själv.

UFO-plast hade en genomsnittlig kraft på 18.1 och högsta på 23.5 och klarar sig då med en 0.5 kN marginal. Var bland de sämsta värdena. DET tycker jag inte räcker för min del.

Har själv ett sådant men nu är det nog dags att uppgradera.

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
var ngn utav de mer etablerade med? typ knox å sånna?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
stephenj skrev:
2507387 Haha det var kul! Ja det var en riktigt lång tråd om hur dåligt det var...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=112657&highlight=lidl

:hihi Ja.. det är verkligen intressant hur många (rejsmuppar inkluderat) dissar vissa produkter för att de är billiga, men sen går och t.ex. köper billiga skinnställ istället (t.ex. RST). Men neeej, man får vad man betalar för.

Men då kan man undra (som jag frågade i tråden ovan) vad man får om man köper en OGK-hjälm som ksoatr 6000kr här, men 100£ i UK? :)

kallehäll

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2006
Hoj
RRace R1:a 04
Zee skrev:
2507493 :hihi Ja.. det är verkligen intressant hur många (rejsmuppar inkluderat) dissar vissa produkter för att de är billiga, men sen går och t.ex. köper billiga skinnställ istället (t.ex. RST). Men neeej, man får vad man betalar för.

Men då kan man undra (som jag frågade i tråden ovan) vad man får om man köper en OGK-hjälm som ksoatr 6000kr här, men 100£ i UK? :)

Vart får man tag i OGK-hjälmar i uk? har du nån länk?

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Den tidningen har ju fler stavfel än BIKE. Det är faktiskt bra gjort.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Zee skrev:
2507493 :hihi Ja.. det är verkligen intressant hur många (rejsmuppar inkluderat) dissar vissa produkter för att de är billiga, men sen går och t.ex. köper billiga skinnställ istället (t.ex. RST). Men neeej, man får vad man betalar för.

Det är ändå en viss skillnad på skinnställ och ryggskydd/hjälm. Skinnstället räddar knappast något liv medan hjälmen gör det samt att ryggskyddet kan vara skillnaden mellan rullstol eller inte rullstol.

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
Zee skrev:

Är dyra skinnställ säkrare?

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=136524

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Zee skrev:

Som sagt, är nog så att man pröjsar för att grejerna har "rätt" namn.

Har själv Halvarsson ryggskyddet men tycker det är skit, varmt och karborren har blivit kass på bara några månader, kör även med RST pro ställ, vilket jag tycker är kanon och håller högre kvalitet än mitt tidigare Berik.
Frågan är vad tex. RST stället skulle kostat om det sålts i svenska butiker.
Samma sak gäller ju all utr. rätt logga och priset drar i väg

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...