likasinnade runt borås trakten?

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Chille skrev:
34k??.. det är ju gratis juh.. jag hade 14k ENDAST trafik. och 20K halv hos T-H

nu kör jag trafik på folksam 11k . men jag funderar på att sälja hojen till pappa. trafiken gäller ju oavsett vem som brukar hojen mest :D :tummenupp

Skenförsäkring!!! Och än en gång ska du låta oss betala högre trafik kostnad....? :huvet :fatta! :mad:

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
RSV_R skrev:
Ska allt ta ett snack me skade reglerarna på ditt bolag....!!!! :fakta :whip :hördu :ajjabajja :kulspruta :mad:

Vadå?

jag kommer inte ha hel eller halv. utan bara trafik.....och den gäller alltid!
förutom för dej då........då din inte ens gällerför dig på bana!! :D

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
fy fan om dom smyghöjt min premie asså.. då blir jag rejält avkissad...

1700/mån halv är saftigt nog..

gsx-r micke> va fan, har du helt missat att vi försöker starta en MCklubb här eller.. :va :arsele hur har du lyckats med det???

sven666

Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Attention Deficit Hyperactivity Disorder

oh yeah baby.. måste det ju stå på ryggen ;) klockrent!

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Chille skrev:
Vadå?

jag kommer inte ha hel eller halv. utan bara trafik.....och den gäller alltid!
förutom för dej då........då din inte ens gällerför dig på bana!! :D

Ring försäkringsbolaget och hör efter.... D gjorde jag! Det gäller samma sak vid täcknande av trafik som vid helförsäkring! Dom sa så här till mej....

Om du orsakar en olycka, så ersätts alltid motparten för skadorna som du orsakat. Men skadorna som du har ådragit dej får du stå för själv! Och det är nog inte så lyckat om du behöver läkarvård eller rehablitering! Den notan slutar oftast på miljon belopp som då föraren får betala själv!

Samma sak som alltid! Skenförsäkring!!!!!!!!!! :huvet

Josefsson

Nu med Akra rykrör...
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
KTM 950 SM
så om man åker med trafikförsäkring på bilen och krockar med långtida skador som följd, måste man betala sina egna skador själv då??
kasst i så fall :kocko

RSV_R skrev:
Ring försäkringsbolaget och hör efter.... D gjorde jag! Det gäller samma sak vid täcknande av trafik som vid helförsäkring! Dom sa så här till mej....

Om du orsakar en olycka, så ersätts alltid motparten för skadorna som du orsakat. Men skadorna som du har ådragit dej får du stå för själv! Och det är nog inte så lyckat om du behöver läkarvård eller rehablitering! Den notan slutar oftast på miljon belopp som då föraren får betala själv!

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Josefsson skrev:
så om man åker med trafikförsäkring på bilen och krockar med långtida skador som följd, måste man betala sina egna skador själv då??
kasst i så fall :kocko

Mmmm, men bilförsäkringsbolagen är ju inte så hårda. Än iaf.... Men d kommer ju mer och mer där också. Va ju ett program om det nyligen på trafik magasinet. Där lät d ju som om dom va stenhårda! Så snart är vi där även på bil.....

Men som alla vet så är ju båge bolagen redan sviniga. Dom sa att om en sådan sak skulle inträffa så går dom till rättegång... Vilken dom vinner lätt då kontraktet säger att den som står som försäkrings tagare även skall vara den som äger fordonet! Den som betalat för fodronet.... Dom går tillome så lågnt att dom kollar P-böter, garage platts, bilprovnings ort och allt! Bara för att se så att inte Helga 85 i Kiruna står som ägare, men d jag i Borås som kör och betalar alla kostnader..... :huvet

Chille

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
RSV_R skrev:

skitsnack!!

Trafik försäkringen gäller ALLTID! även om du får hojen stulen och killar klotar och bryter halvt ihjäl sej så gäller försäkringen! du får inte åka runt med ett fordon utan gällande trafik försäkring. detta innebär då isåfall att om du "lånar" ut hojen så får den alltså inte framföras på allmän väg. vilket är rent bullshit.

om trafikförsäkringen inte ens gäller om du skenförsäkrar....... VARFÖR skulle då bolaget ersätta motparten?..
DÅ skulle väl DU som förare ersätta motparten!!
hör du inte hur motsägelsefullt det låter?

men..
klart som fan att om du frågar försäkringsbolagen så säger dom väl nej!
men dom kan inte slingra sej ur det eftersom att är cykeln påställd så gäller trafikförsäkringen OAVSETT vem som kör..
skenförsäkring?..javisst! men enda gången jag kommer utnyttja den är om jag gör illa mej rejält. vilket inte kommer att påverka DIN premie ändå . dels för att jag har ett annat bolag. men framförallt så kommer jag att dö om jag klotar och det är jag som är vållande.

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Chille skrev:
skitsnack!!

Trafik försäkringen gäller ALLTID! även om du får hojen stulen och killar klotar och bryter halvt ihjäl sej så gäller försäkringen! du får inte åka runt med ett fordon utan gällande trafik försäkring. detta innebär då isåfall att om du "lånar" ut hojen så får den alltså inte framföras på allmän väg. vilket är rent bullshit.

om trafikförsäkringen inte ens gäller om du skenförsäkrar....... VARFÖR skulle då bolaget ersätta motparten?..
DÅ skulle väl DU som förare ersätta motparten!!
hör du inte hur motsägelsefullt det låter?

men..
klart som fan att om du frågar försäkringsbolagen så säger dom väl nej!
men dom kan inte slingra sej ur det eftersom att är cykeln påställd så gäller trafikförsäkringen OAVSETT vem som kör..
skenförsäkring?..javisst! men enda gången jag kommer utnyttja den är om jag gör illa mej rejält. vilket inte kommer att påverka DIN premie ändå . dels för att jag har ett annat bolag. men framförallt så kommer jag att dö om jag klotar och det är jag som är vållande.

Visst, försäkra på bara.... Men att ditt dödsfall eller skador inte påverkar oss andra är bullshit!! Ett dödsfall kostar cirka 2 mille för ett bolag. Vilka får pynta det....? Den snälla tandfen? Nej, utan vi andra som så snällt måste betala både DIN försäkring och DINA misstag!! :huvet

Angående d andra ja skrev så kan du ju ringa o höra själv, men snacka gärna me deras jurist så du inte kan hävda att dom snackar skit sen!

Chille

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
har du hört om NÅGON som inte har fått sina sjukvårdskostnader täckta av försäkringsbolagen?

att du går på deras propaganda är ju skrämmande. :D

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Chille skrev:
har du hört om NÅGON som inte har fått sina sjukvårdskostnader täckta av försäkringsbolagen?

att du går på deras propaganda är ju skrämmande. :D

Ser att du missade trafikmagasinet.... Kanske dags att ta av solglasögonen och kolla in verkligheten!?
Att det stog en totalkvaddad ducce 998 för 150 loppor på Biscaya när ja va där o provade Millen hör väl inte hit antar jag...? Killen va också skadad, men fick inte en spänn!! Fick pröjsa allt själv.... För att pappa stog för försäkringen....Kul...Mmmm...
Men kör du me skenförsäkring och blås dina polare! Vi betalar ju så mycket ändå, så nåra tusingar mer skadar ju inte menar ja! Bolagen blir nog snarare glada av att missa sina stålar, så dom kanske helt enkelt sänker sina premier..... :rolleyes:

Men d kanske straffar sej....

Chille

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
saxat ur ett inlägg från Johan FÖK:

"Har du skenförsäkrat riskerar du att bli utan ersättning vid stöld och vagnskada. Trafikförsäkring kan man inte bli utan eftersom det är reglerat i lagen. "

i rest my case. :D

nu har ju jag då ingen som vill skenförsäkra min hoj. och jag vet ju att du inte heller har det så vi sitter i samma båt. HADE jag kunnat göra det så hade jag gjort det. det är helt sjukt att ta 15 papp för en trafik försäkring..... det är en 4:e del av hela min hoj:s värde!

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Chille skrev:
saxat ur ett inlägg från Johan FÖK:

"Har du skenförsäkrat riskerar du att bli utan ersättning vid stöld och vagnskada. Trafikförsäkring kan man inte bli utan eftersom det är reglerat i lagen. "

i rest my case. :D

nu har ju jag då ingen som vill skenförsäkra min hoj. och jag vet ju att du inte heller har det så vi sitter i samma båt. HADE jag kunnat göra det så hade jag gjort det. det är helt sjukt att ta 15 papp för en trafik försäkring..... det är en 4:e del av hela min hoj:s värde!

Om vi hittar kryphål i lagen... kan inte bolagen göra lika då?? Den e ju ganska luddig! Annars skulle inte vi klara d...

Men om vi alla kunde låta bli att "fuska" så kommer nog tränden att vända! D e ju iaf 20% som skenförsäkrar..... Och vilka 20% kan d va?? Jo vi som inte har råd!! Istället för att betala 60K så betalar man 6K, men vid alla dessa krascher som unga gör så går ju bolagen minus.... Och med skillnad på 54K så e d inte så liiiiite stålar d 20% står för heller!!

Chille

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
så kan du ju inte räkna.. jag tror inte att det skulle bli några märkvärdiga förändringar i premierna om alla slutade skenförsäkra. däremót tror jag att det skulle göra skillinad om alla gav fan i o ta ut sina klotningar på försäkringen.

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Chille skrev:
så kan du ju inte räkna.. jag tror inte att det skulle bli några märkvärdiga förändringar i premierna om alla slutade skenförsäkra. däremót tror jag att det skulle göra skillinad om alla gav fan i o ta ut sina klotningar på försäkringen.

Säg att av 1000 sporthojar körs 80% av 24 åringar. Detta är 800 st. 200 st körs av 50 åringar.

800st * 60K=48 milj. Dessa 24 åringar skulle betalat 48 mille
200st * 6K =1,2 milj. Dessa 50 åringar skulle betalat 1,2 mille

Men sen har vi 20% som skenar. Så vi ändrar siffrorna lite....

640st * 60K=38,4 milj. Nu betalar 24 åringarna bara 38,4 mille, men klotar lika mycket.
360st * 6K=2,16 milj. Nu betalar 50 åringarna 2,16 mille....

48-38,4=9,6 mille mindre hos 24 åringarna.
2,16-1,2=0,96 mille mer hos 50 åringarna.

9,6-0,96=8,64 mille mindre till bolaget.

Bolaget förlorar 8,64 mille på 1000 försäkrade sportisar om 20% skenförsäkrar. Detta ryms ju knappast i deras kalkyl, och dom måste därför höja premien ytterligare. Om inte d märks på premien så ska ja sluta BAJSA......... :fatta!

Men klotningarna och reservdels priserna är nog den största boven i dramat. Men tror inte att skenförsäkringarna är så små heller.... Inte när man hör bolagen gå minus eller 2 milj +...... Då räcker ju 2% till som skenar så är dom grillade....

sven666

Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
äh klandrar inte dom som skenförsäkrar, tror inte att föräkringsbolagen skulle sänka premierna även om dom kunde...
"helvete, det finns folk som villigt pröjsar 100K om året för att få ha sin hoj försäkrad, ca$hing!"

grova pengar dom tjänar där, tro inte att dom bryr sig ett skit om DIG, det är bara pengar som snurrar...

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Chille skrev:
mr gooofy har ju inte röstat än....

"på den sista lappen...... läser jag...... bla bla... " :lol

Lugna dig människa :fatta!
Jag har ju varit i Stockholm o festat o grejjer juh.

Jag offentliggör härmed min röst...
Den hamnar på *trumvirvel*
ADHD :banana

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...