Linköping / Norrköping

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Ozzie skrev:
Då får du nog hoppas riktigt hårt eftersom nästa gång är om TVÅ veckor. Iaf när jag kollade senast. (Jag hjälper annars gärna till och "hoppas" lite på en körning även nästa vecka)

Kanonväder blev det iaf för oss som vågade oss dit. Tack LMS och väderansvarig.

/O

Jag syftade iofs på Vadstena... Citerade jag fel? :va
Inget banåka för mig, jag har Trygghansa och kassa däck, jippie! :4skrika

Ozzie

Hyggligt lagom
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
-
Syss skrev:
Jag syftade iofs på Vadstena... Citerade jag fel? :va
Inget banåka för mig, jag har Trygghansa och kassa däck, jippie! :4skrika

Oups. Sorry. Nej, du var rätt och jag var helt fel ute :fatta!->Ozzie . Tänker bara banåkning. Fast Vadstena håller kanske inte heller på så länge till?

/O

craffe

Craffe
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
KTM 990 Supermoto -08
Nästa vecka...

Ja, jag ska tänka på er!

Men va lugna! Det kommer bli STRÅLANDE väder, min semester är slut...

Som sagt, ska tänka på er när jag sitter på bruket.

Och nej, jag uppskattar inte alltid att jobba 18.00 - 06.00 måndag - onsdag natt.

:huvet :4skrika :4skrika :zpy :tummenner :sjuk :död

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Ozzie skrev:
Oups. Sorry. Nej, du var rätt och jag var helt fel ute :fatta!->Ozzie . Tänker bara banåkning. Fast Vadstena håller kanske inte heller på så länge till?

/O

Tja, Vadstena är ju lite fast placerat där va, så att så länge det bor folk där kan man väl åka dit på onsdagskvällar. ;)
Nej, visst, det beror ju på vädret skulle jag tro... Det börjar bli satans kallt att köra nu, det är nästan så man måste ha en jacka över stället på morgonen... Rimfrosten känns nära ibland... :4skrika

Men om det nu blir åka av på onsdag så kan du ju hänga på dit istället, och slita dig från Sviestad en kväll? När till och med jag lyckas med det. ;)

Ozzie

Hyggligt lagom
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
-
Syss skrev:
Tja, Vadstena är ju lite fast placerat där va...
....på onsdag så kan du ju hänga på dit istället...

Jo, det lär vara svårt att flytta på. :) Har varit med på två av onsdagsåkningarna till Vadstena i år, så beroende på bakfyllenivån :fyllisar så åker jag nog med på onsdag med.

Annars skulle ju jag föreslå att vi någon onsdagstur provar på lite andra vägar. Jag och lillebror brukar åka söderut, kanske mest för att vi kommer från de trakterna. Lkpg-Vikingstad-Sjögestad-Mogestad-V:Harg-Sya-M:by-Strålsnäs-Boxholm-Malex-Kisa och sen hemåt igen med vägval beroende på hur mkt tid/hur mörkt det är. Mycket av sträckorna är 70-väg där vi kanske snittar runt 100, dvs väldigt krokigt=roligt :yoparty . Obligatoriskt kaffe+glass-stopp i Malex.

/O

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Ozzie skrev:
Jo, det lär vara svårt att flytta på. :) Har varit med på två av onsdagsåkningarna till Vadstena i år, så beroende på bakfyllenivån :fyllisar så åker jag nog med på onsdag med.

Annars skulle ju jag föreslå att vi någon onsdagstur provar på lite andra vägar. Jag och lillebror brukar åka söderut, kanske mest för att vi kommer från de trakterna. Lkpg-Vikingstad-Sjögestad-Mogestad-V:Harg-Sya-M:by-Strålsnäs-Boxholm-Malex-Kisa och sen hemåt igen med vägval beroende på hur mkt tid/hur mörkt det är. Mycket av sträckorna är 70-väg där vi kanske snittar runt 100, dvs väldigt krokigt=roligt :yoparty . Obligatoriskt kaffe+glass-stopp i Malex.

/O

Jag är på! Åker till Vadstena för att jag
1) har dålig fantasi
2) inte hittar någonstans
3) är lat
4) är snål
osv... :hihi

Men har någon andra förslag, så visst! :tummenupp

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Neutral skrev:
Zormin och jag (och kanske någon till härifrån) körde på Sviestad. Torrt och fint var det. :)

Va förbi Claes på Bikestop igår, han nämnde att det gått hett till i Onsdags med mycke klotningar! Inget alvarligt hoppas jag.

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
SC50 SSMH
christer skrev:
Va förbi Claes på Bikestop igår, han nämnde att det gått hett till i Onsdags med mycke klotningar! Inget alvarligt hoppas jag.

inte vad jag märkte! alla stod upp och var någorlunda glada under omständigheterna! =)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det var väl fyra klotningar, två vardera i mellan och snabba tror jag. Den sista var två hojar som hakade i varandra. Då blev det samling för en utskällning.

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
christer skrev:
Klart det gick hett till. Jag var ju med igen! Lade några bombvarv i långsamma gruppen. :D

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
christer skrev:
Jo, jo, när fan blir religiös kanske :lol
Hur gick det, va det fullt spett i S:et............
Jag körde faktiskt i långsamma. Jag kom dit lite sent (runt 19:00) och då var det snabba gruppen på tur. Efter ett kort övervägande med mig själv så insåg jag att om jag får panik i Esset så är det nog inte så smidigt att få det i snabba gruppen, så jag bytte till långsamma.

Första passet satt vurpan kvar i skallen för det var stelt och darrigt. Jag körde som en kärring! Andra (och sista) passet gick mycket bättre. Jag kunde tom kosta på mig ett knäskrap i Esset.

Men det var jätteskoj att vara tillbaka på Sviestad. Det värmde att många frågade hur det var och hur det ordnat sig med hojen.

frollo

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamha R1-08
Lite folk i Onsdags?

Var det inte lite folk i Onsdags på Sviestad ?Eller är det jag som kommer ihåg fel..har bara kört en gång tidigare -02 men då var det ju så att det var många som inte fick plats att köra..
Kanske är "tack vare" orginalsystems kravet...

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
SC50 SSMH
frollo skrev:
Var det inte lite folk i Onsdags på Sviestad ?Eller är det jag som kommer ihåg fel..har bara kört en gång tidigare -02 men då var det ju så att det var många som inte fick plats att köra..

jo men det var nog pga vädret..

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
frollo skrev:
Ja, deltagarantalet sjönk rejält när det kravet infördes. Förr var man ju tvungen att komma och ställa sig i kö mästan en timma innan för att vara säker.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Zormin skrev:
Jag körde faktiskt i långsamma. Jag kom dit lite sent (runt 19:00) och då var det snabba gruppen på tur. Efter ett kort övervägande med mig själv så insåg jag att om jag får panik i Esset så är det nog inte så smidigt att få det i snabba gruppen, så jag bytte till långsamma.

Första passet satt vurpan kvar i skallen för det var stelt och darrigt. Jag körde som en kärring! Andra (och sista) passet gick mycket bättre. Jag kunde tom kosta på mig ett knäskrap i Esset.

Men det var jätteskoj att vara tillbaka på Sviestad. Det värmde att många frågade hur det var och hur det ordnat sig med hojen.

fan, trodde inte de var du, just pga att du körde i långsamma.. :3freak smart gjort iaf, har inte heller kört mkt hoj i år, o de märktes, de var först i dem sista passen som flytet började komma. (smög runt med hannes super duke i mellan-gruppen)

jaja, ses väl framöver..

Det var en kanondag/kväll tycker iaf jag, mkt trevligt o alltid sjysst folk!

frollo

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamha R1-08
Jag håller med det var faktiskt riktigt bra trots att man vurpade=)
Men hellre där än på vägen..Tycker instruktörerna ska ha ett lass beröm som höll en bra nivå på det..Nu är det ju bara att hoppaspå bra vädernästa gång..
Goffe skrev:
fan, trodde inte de var du, just pga att du körde i långsamma.. :3freak smart gjort iaf, har inte heller kört mkt hoj i år, o de märktes, de var först i dem sista passen som flytet började komma. (smög runt med hannes super duke i mellan-gruppen)

jaja, ses väl framöver..

Det var en kanondag/kväll tycker iaf jag, mkt trevligt o alltid sjysst folk!

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
SC50 SSMH
frollo skrev:
Jag håller med det var faktiskt riktigt bra trots att man vurpade=)
Men hellre där än på vägen..Tycker instruktörerna ska ha ett lass beröm som höll en bra nivå på det..Nu är det ju bara att hoppaspå bra vädernästa gång..

När är nästa gång då?? =) vi får ta den där turen så fort tid och väder infinner sig!

frollo

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamha R1-08
Tror jag ska köra igen 24/8.Bara att hoppas på bra väder.Klart vi ska ta den turen.Jobbar du på dagarna lr ?Jag jobbar bara natt nu så em passar mig bra.
//Mange

sajk skrev:
När är nästa gång då?? =) vi får ta den där turen så fort tid och väder infinner sig!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024