Linköping / Norrköping

Orre87

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nsr -97 Zx6r -01
hehe nej, man får ju ha lätt motorcykel när man är 16 och det hade jag :yoparty sen körde jag lite innan 16 me :hihi hoppas jag hinner fixa med försäkringen och hinner strypa den på papper innan ni ska åka bara... skulle vara kul att hänga me :tungan

oXydex skrev:
18 år med 3 års erfarenhet låter ju nästan kriminellt ;)

27 och har åkt sen jag va 17 så jag landar väl på 10 år bakom styret. Har haft hojen mest för att transportera mig från punkt A till punkt B då jag bara haft B-kort i 2 år nu :)

/Stefan
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
Depåstöd - hjälp

Då jag varit på semester på Gotland och sevärdigheten Gotland ring :D är mitt framdäck nu slut. Beställde ett nytt idag så det lär väl ta en vecka eller något innan det dyker upp.

Nu till frågan: Är det någon som har ett universal depåstöd fram att låna ut en liten stund? Jag har bara till bak själv. Jag bor ju utanför Mantorp men pendlar till jobbet i Linköping varje dag. PMa i så fall.

/Nina
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Bjozac skrev:
jamen det låter som en hit... :tummenupp
Säg klockan efter svista på onsdag?


Alltså, han bor ju uppe i Stockholm, så i veckorna är det lite svårt... Men annars så! :banana :tungan
 

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Ort
Norrköping
Hoj
kawasaki 636
Är det någon här inne som skulle kunna hjälpa mig?
Har kommit hem från Island den 4.
Och ska ju så klart testa hojen, den har stått stilla i 2½ månad.
Allt funkar tror jag utom att den har taskig tomgång och varvar galet mycket när man har åkt en bit och håller in kopplingen och ska stå still.
Kan även på peka att när jag vrider lite på gasen så vill den gärna vara kvar på varven!... :huvet
Jag har ingen aning om vad jag ska kolla!

Tackar för alla tips om att kolla o fixa.

MvH / Robin
 

IlNino

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Linköping
Hoj
VTR1000F -01 TE 250 -08
Robban Nr1 skrev:
Är det någon här inne som skulle kunna hjälpa mig?
Har kommit hem från Island den 4.
Och ska ju så klart testa hojen, den har stått stilla i 2½ månad.
Allt funkar tror jag utom att den har taskig tomgång och varvar galet mycket när man har åkt en bit och håller in kopplingen och ska stå still.
Kan även på peka att när jag vrider lite på gasen så vill den gärna vara kvar på varven!... :huvet
Jag har ingen aning om vad jag ska kolla!

Tackar för alla tips om att kolla o fixa.

MvH / Robin


Kolla så ventilerna är rätt justerade, hade det felet på min fzr600 -91
gick värdelöst på tomgång men bra på högre varv. Blev trött på skiten o sålde den o fick sen veta av nya ägarn att dom jussterat ventil-spelet o då gick den som en klocka. :gnissla
 

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Ort
Norrköping
Hoj
kawasaki 636
IlNino skrev:
Kolla så ventilerna är rätt justerade, hade det felet på min fzr600 -91
gick värdelöst på tomgång men bra på högre varv. Blev trött på skiten o sålde den o fick sen veta av nya ägarn att dom jussterat ventil-spelet o då gick den som en klocka. :gnissla


Okej... ska kolla upp det... usch... lär väl ta tid antar jag. :tummenupp
 

Simon85

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Ort
norge
Hoj
cbr 1000rr -06
Robban Nr1 skrev:
Är det någon här inne som skulle kunna hjälpa mig?
Har kommit hem från Island den 4.
Och ska ju så klart testa hojen, den har stått stilla i 2½ månad.
Allt funkar tror jag utom att den har taskig tomgång och varvar galet mycket när man har åkt en bit och håller in kopplingen och ska stå still.
Kan även på peka att när jag vrider lite på gasen så vill den gärna vara kvar på varven!... :huvet
Jag har ingen aning om vad jag ska kolla!

Tackar för alla tips om att kolla o fixa.

MvH / Robin

Jag skulle gissa på att det är gas vajern som ligger fel, så att när du rör lite på styret så sträcks den. Kännergen symtomen från min cross.
 

craffe

Craffe
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 990 Supermoto -08
Vadstena på onsdag?

OM det nu är bra väder på onsdag tänkte jag försöka dra ihop ett gäng och åka till Vadstena (en massa bilar/hojar/folk på onsdagar där om någon nu missat det)

Eftersom jag är vansinnigt lat och bor i Borensberg och med tanke på att det är trevliga vägar till Vadstena så tänkte jag att vi kunde ses kl 18.00 på Statoil i Borensberg.

Är någon sugen?

Står det någon där strax innan kl 18 brevid en gul/svart trajja o röker så är det jag :)

Hoppas många vill åka med, vore kul!

Kram på er :)
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Jag ska åka på onsdag va tanken. Får se om passageraren har mod att åka med den här gången fast det beror på tempot vi väljer och sånt gör man ju på instinkt så vi får se.

Ska vi samla ett gäng kl 17:30 från Linköping då och möta upp dem i Borensberg kl 18? Bra vägar där ute som sagt.

Jag står iaf klar på Mc Donalds i Ryd kl 17:30 och hoppas så många som möjligt kan komma (reserverar mig för vädret)

/Stefan


craffe skrev:
OM det nu är bra väder på onsdag tänkte jag försöka dra ihop ett gäng och åka till Vadstena (en massa bilar/hojar/folk på onsdagar där om någon nu missat det)

Eftersom jag är vansinnigt lat och bor i Borensberg och med tanke på att det är trevliga vägar till Vadstena så tänkte jag att vi kunde ses kl 18.00 på Statoil i Borensberg.

Är någon sugen?

Står det någon där strax innan kl 18 brevid en gul/svart trajja o röker så är det jag :)

Hoppas många vill åka med, vore kul!

Kram på er :)
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
craffe skrev:
OM det nu är bra väder på onsdag tänkte jag försöka dra ihop ett gäng och åka till Vadstena (en massa bilar/hojar/folk på onsdagar där om någon nu missat det)

Eftersom jag är vansinnigt lat och bor i Borensberg och med tanke på att det är trevliga vägar till Vadstena så tänkte jag att vi kunde ses kl 18.00 på Statoil i Borensberg.

Är någon sugen?

Står det någon där strax innan kl 18 brevid en gul/svart trajja o röker så är det jag :)

Hoppas många vill åka med, vore kul!

Kram på er :)


Om vädret är bra, så låter det bra! Samåkning från Nkpg/Lkpg till Borensberg?
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
oXydex skrev:
Correct

Nkpg (när det passar er)
lkpg 17:30
bbg 18:00
Vsta 18:03 ;)

C ya there Syss

/Stefan


:tummenupp
Vad internationella vi blivit nu, då! Och förkortningar också! Och uppe mitt i natten! Blir man sådär om man bor på landet? :va ;)
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Syss skrev:
:tummenupp
Vad internationella vi blivit nu, då! Och förkortningar också! Och uppe mitt i natten! Blir man sådär om man bor på landet? :va ;)

mitt i natten :va

Hmm kanske är att man har semester som gör det snarare än att man blivit förflyttad till landsbyggden

/Stefan
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top