Linköping / Norrköping

micke70

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
östergötland
Hoj
snart r1 09
enhjuling skrev:
Hemma igen efter en lagom runda på daggvåta vägar.
Helbra på det hela taget.
När jag hade svängt upp på motorvägen vid Åby och åkt nån km stannade nästan hjärtat när jag blåste förbi en Polis som stog vid sidan och spanade...
Kom ni förbi där helskinnade?
Var det er vi mötte innan Oskarshäll?
Ni var 5-6st som kom från strömsfors hållet
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
enhjuling skrev:
Hemma igen efter en lagom runda på daggvåta vägar.
Helbra på det hela taget.
När jag hade svängt upp på motorvägen vid Åby och åkt nån km stannade nästan hjärtat när jag blåste förbi en Polis som stog vid sidan och spanade...
Kom ni förbi där helskinnade?
Det där ett av konstaplarnas favorit ställen, försöker själv att hålla ganska laglig hastighet just på motorvägarna i Östergötland.
Man får väl vara tacksam att de inte stod på gamla E4 när man hade 11500 på sexan...
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
FZ1 skrev:
Det där ett av konstaplarnas favorit ställen, försöker själv att hålla ganska laglig hastighet just på motorvägarna i Östergötland.
Man får väl vara tacksam att de inte stod på gamla E4 när man hade 11500 på sexan...

Jag vet ju det också :huvet och riktigt så fort gick det ju inte nu men det var nog tur att de inte siktade på mig med lasern.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
RuffRyder skrev:
Jag ska försöka komma och hjälpa till på B-racet. Dock har jag ingen funktionärserfarenhet men hur svårt kan det vara ;-)

Det värsta är att det är så tidigt på lördan, men men... :gäspasmiley
Kan man vara funkis halvdag bara? Typ em-passet?

all hjälp är välkommen! bara o dyka upp o säga att du vill hjälpa till

//håkan
 

LUTHOR

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2004
Ort
Mellan lkpg och nkpg
Hoj
KTM 1190 Adventure-14
FZ1 skrev:
Det där ett av konstaplarnas favorit ställen, försöker själv att hålla ganska laglig hastighet just på motorvägarna i Östergötland.
Man får väl vara tacksam att de inte stod på gamla E4 när man hade 11500 på sexan...
Det blev en fin tur, lite blött på sina ställen. Det gick riktigt fort ett tag, rekord för min del iallafall.
 

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Garageplats för MC finns på Mårdtorpsgatan, över vägen från Statoil i Ryd. Billigare ju fler vi blir, men vi börjar från 160kr per månad.

Periodförslag: Nov 05-Maj 06

PM:a
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Halvdöd tråd men kanske inte så konstigt... eller jo konstigt. ut och åk för helvete. va visst 14 grader i snitt-temperatur för någon dag sedan. Fortfarande sommar ju :)

Själv har jag gått och blivit med hoj lite tidigare än tänkt men tänkte höra om flera är i samma sits som mig och vill ut och leka grusvägar (fy mig)

Blev en Honda XR 600R från 92 att leka med

Har fixat lite ny plast, blinkers och bakljus för att snygga till den lite samt få bromsljus som funkar. Allt är så billigt till offroad :) Bytte plasten på halva hojen samt 5 lysen för under 1000:- :)

/Stefan
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
oXydex skrev:
Blev en Honda XR 600R från 92 att leka med

/Stefan


:mad: :mad: Lyser avundsjukan igenom kanske :rolleyes:
Skulle va jättekul att dra ut på några fina grusvägar, tror nog dock att Duccen blir lite fel. man blir onekligen sugen på att skaffa något för höst/vinter, bara man hade obegränsat av cash .....
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Känner inte till Linköping så väl även fast jag jobbar där, i vilka områden finns det bra/billiga lägenheter. Antar att insatser är dyrare än i Norrköping. Men billig hyresrätter eller om det finns hyggliga insatser att få tag på i ett lagom lugnt område. Där man vågar ställa bilen utanför utan bus.
 

rust29

aka Stefan - Race on!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Vikingstad
Hoj
*såld*
Billigaste ställena att få tag på bostad i LKPG är nog: Johannelund, Lambohov, Berga och Skäggetorp.
Tyvärr är det väl oxå dessa ställen som har det lite stökigare klientelet i dagsläget.
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Har nog kommit fram till att Tannefors, Hejdagården eller nått sånt och ekholmen verkar vara "vettigt".
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top