FZ1
Resan är målet!
Vid bra väder är det obligatorisk närvaro 20/4 på Sviestad kl 16.00
Last edited:
OBS Tänk på att trafikövningarna på Sviestad är på torsdagar i årFZ1 skrev:2097213Vid bra väder är det obligatorisk närvaro på Sviestad kl 16.00
Det stämmer.plozzaa skrev:2097266Vad är det för regler vid sviestad, får man köra banan med annat avgasrör(har hört att man måste ha orginal)
LOTTAK skrev:2097322Det stämmer.
För att få köra måste du ha orginalsystem på cykeln.
Kan ha fel, vet bara hur det va under början av förra året.ozto skrev:2097337hmmm Ja vad gäller igentligen? På hemsidan så står det orginal eller likvärdigt!
Vad innebär det? i slutet av förra säsongen så körde ju massor av folk med "slipon" och likande...
Trodde att dom hade släppt lite på reglerna eller?
Måste jag åka och byta system nu eller?
Cross motard och rr träningar har ju inga större ljudkrav...
Vore bra om vi reder ut det här nu!
LOTTAK skrev:2097345Kan ha fel, vet bara hur det va under början av förra året.
Kolla med HW eller Håkan, dom har nog bättre koll än jag
christer skrev:2097351Citat från Lms hemsida:
För att locka mer folk och förhoppningsvis kunna fylla grupperna ändrar vi reglerna något. I fortsättningen är det ok med "icke orginal" ljuddämpare bara ljudnivån är densamma som orginal. Instruktörerna har full rätt att avvisa en hoj om den visar sig låta mer än dom andra i gruppen. Sådant hörs direkt!
Vi hakar med andra ord inte upp oss på siffror eller mätmetoder utan använder sunt förnuft och våra öron. Kommer det 5 hojar i en klunga och en låter mer än dom andra så är det bara att vända hemåt för den stackaren.
Slut citat.
De flesta vet med sig om det låter mer än orginal, kanske dumt att chansa, det är ju skapligt trist om man blir hemskickad för att man låter för mycket.
Neutral skrev:2097409En radfyra med ett välpackat slipon brukar ju inte vara något problem men twinnar är ju ljudligare redan från början så med slipon är det väl tveksamt för dem. Mitt slipon tog fem minuter att byta men på slutet åkte jag med det då det inte lät särskilt mycket mer.
Har du GoreTex-stuket får du bara åka i långsamma gruppen men är det första gången på bana/Sviestad bör du börja där ändå. Du måste ha skinnställ för medel och snabb.plozzaa skrev:2097476Vad gäller med skinnställ, några speciella krav???
Neutral skrev:2097409En radfyra med ett välpackat slipon brukar ju inte vara något problem men twinnar är ju ljudligare redan från början så med slipon är det väl tveksamt för dem. Mitt slipon tog fem minuter att byta men på slutet åkte jag med det då det inte lät särskilt mycket mer.
plozzaa skrev:2097200Är ny på denna tråd, undrar om någon ska ut och åka i morgon (vid bra väder) jag är sååååå sugen.
FZ1 skrev:2097213Vid bra väder är det obligatorisk närvaro 20/4 på Sviestad kl 16.00
kurre3 skrev:2097791Välkommen då! På fredag efter klockan 5 är jag på!
Hinner inte byta bakdäck till i morrn plus en packbox i dämparen som, så att säga; har kukat ur... Men nästa torsdag jääädrar!
FZ1 skrev:2097213Vid bra väder är det obligatorisk närvaro 20/4 på Sviestad kl 16.00
Det låter ju som kvalificerat skitsnack. Det står inget om det på hemsidan.LUTHOR skrev:2099127Jag tror jag struntar i att köra, jag fick höra att dom som har Michelin pilot power (vilket jag har) inte får köra i snabb grupp. Detta har bestämts då det tydligen visat sig ett klart samband mellan klotningar och Michelindäck.
Jag vet inte om det är bestämt eller bara ett förslag eller ett försenat aprilskämt.
Zormin skrev:2099315Det låter ju som kvalificerat skitsnack. Det står inget om det på hemsidan.
Förresten är det kvalificerat skitväder idag. Typiskt!
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|