Linköping / Norrköping

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Vid bra väder är det obligatorisk närvaro 20/4 på Sviestad kl 16.00
 
Last edited:

plozzaa

Om ingen är perfekt, är jag ingen :)
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Linköping
Hoj
99-R1
Vad är det för regler vid sviestad, får man köra banan med annat avgasrör(har hört att man måste ha orginal)
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
LOTTAK skrev:
2097322 Det stämmer.
För att få köra måste du ha orginalsystem på cykeln.


hmmm Ja vad gäller igentligen? På hemsidan så står det orginal eller likvärdigt!

Vad innebär det? i slutet av förra säsongen så körde ju massor av folk med "slipon" och likande...

Trodde att dom hade släppt lite på reglerna eller?

Måste jag åka och byta system nu eller?

Cross motard och rr träningar har ju inga större ljudkrav...

Vore bra om vi reder ut det här nu!
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
ozto skrev:
2097337 hmmm Ja vad gäller igentligen? På hemsidan så står det orginal eller likvärdigt!

Vad innebär det? i slutet av förra säsongen så körde ju massor av folk med "slipon" och likande...

Trodde att dom hade släppt lite på reglerna eller?

Måste jag åka och byta system nu eller?

Cross motard och rr träningar har ju inga större ljudkrav...

Vore bra om vi reder ut det här nu!
Kan ha fel, vet bara hur det va under början av förra året.
Kolla med HW eller Håkan, dom har nog bättre koll än jag :huvet
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
LOTTAK skrev:
2097345 Kan ha fel, vet bara hur det va under början av förra året.
Kolla med HW eller Håkan, dom har nog bättre koll än jag :huvet


jag får göra det...
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
Citat från Lms hemsida:

För att locka mer folk och förhoppningsvis kunna fylla grupperna ändrar vi reglerna något. I fortsättningen är det ok med "icke orginal" ljuddämpare bara ljudnivån är densamma som orginal. Instruktörerna har full rätt att avvisa en hoj om den visar sig låta mer än dom andra i gruppen. Sådant hörs direkt!
Vi hakar med andra ord inte upp oss på siffror eller mätmetoder utan använder sunt förnuft och våra öron. Kommer det 5 hojar i en klunga och en låter mer än dom andra så är det bara att vända hemåt för den stackaren.

Slut citat.

De flesta vet med sig om det låter mer än orginal, kanske dumt att chansa, det är ju skapligt trist om man blir hemskickad för att man låter för mycket.
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
christer skrev:
2097351 Citat från Lms hemsida:

För att locka mer folk och förhoppningsvis kunna fylla grupperna ändrar vi reglerna något. I fortsättningen är det ok med "icke orginal" ljuddämpare bara ljudnivån är densamma som orginal. Instruktörerna har full rätt att avvisa en hoj om den visar sig låta mer än dom andra i gruppen. Sådant hörs direkt!
Vi hakar med andra ord inte upp oss på siffror eller mätmetoder utan använder sunt förnuft och våra öron. Kommer det 5 hojar i en klunga och en låter mer än dom andra så är det bara att vända hemåt för den stackaren.

Slut citat.

De flesta vet med sig om det låter mer än orginal, kanske dumt att chansa, det är ju skapligt trist om man blir hemskickad för att man låter för mycket.

men jobbigt att sluta minst en till timme tidigare från jobbet för att åka till mantorp och byta system om det inte behövs..

Som sagt förra året ar det många som åkte med vanliga slipon från acra och liknande framåt hösten.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
En radfyra med ett välpackat slipon brukar ju inte vara något problem men twinnar är ju ljudligare redan från början så med slipon är det väl tveksamt för dem. Mitt slipon tog fem minuter att byta men på slutet åkte jag med det då det inte lät särskilt mycket mer.
 

plozzaa

Om ingen är perfekt, är jag ingen :)
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Linköping
Hoj
99-R1
Neutral skrev:
2097409 En radfyra med ett välpackat slipon brukar ju inte vara något problem men twinnar är ju ljudligare redan från början så med slipon är det väl tveksamt för dem. Mitt slipon tog fem minuter att byta men på slutet åkte jag med det då det inte lät särskilt mycket mer.

Vad gäller med skinnställ, några speciella krav???
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
plozzaa skrev:
2097476 Vad gäller med skinnställ, några speciella krav???
Har du GoreTex-stuket får du bara åka i långsamma gruppen men är det första gången på bana/Sviestad bör du börja där ändå. Du måste ha skinnställ för medel och snabb.

Mer info på www.lms.se under Trafikövning. :tummenupp
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Neutral skrev:
2097409 En radfyra med ett välpackat slipon brukar ju inte vara något problem men twinnar är ju ljudligare redan från början så med slipon är det väl tveksamt för dem. Mitt slipon tog fem minuter att byta men på slutet åkte jag med det då det inte lät särskilt mycket mer.


mm jag åker dit med mitt i morgon... låter inte nämnvärt mer än orginal..

Blir sista körningen på en månad... åker till det stora landet i väster i helgen...
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
plozzaa skrev:
2097200 Är ny på denna tråd, undrar om någon ska ut och åka i morgon (vid bra väder) jag är sååååå sugen.

Välkommen då! På fredag efter klockan 5 är jag på! :tummenupp

FZ1 skrev:
2097213 Vid bra väder är det obligatorisk närvaro 20/4 på Sviestad kl 16.00

Hinner inte byta bakdäck till i morrn plus en packbox i dämparen som, så att säga; har kukat ur... :argpådato Men nästa torsdag jääädrar! :)
 

plozzaa

Om ingen är perfekt, är jag ingen :)
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Linköping
Hoj
99-R1
kurre3 skrev:
2097791 Välkommen då! På fredag efter klockan 5 är jag på! :tummenupp



Hinner inte byta bakdäck till i morrn plus en packbox i dämparen som, så att säga; har kukat ur... :argpådato Men nästa torsdag jääädrar! :)

På fredag är jag i stockholm :huvet , så det blir svårt. Jag får hålla koll på er till nästa vecka.
 

LUTHOR

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2004
Ort
Mellan lkpg och nkpg
Hoj
KTM 1190 Adventure-14
FZ1 skrev:
2097213 Vid bra väder är det obligatorisk närvaro 20/4 på Sviestad kl 16.00

Jag tror jag struntar i att köra, jag fick höra att dom som har Michelin pilot power (vilket jag har) inte får köra i snabb grupp. Detta har bestämts då det tydligen visat sig ett klart samband mellan klotningar och Michelindäck.
Jag vet inte om det är bestämt eller bara ett förslag eller ett försenat aprilskämt.
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
LUTHOR skrev:
2099127 Jag tror jag struntar i att köra, jag fick höra att dom som har Michelin pilot power (vilket jag har) inte får köra i snabb grupp. Detta har bestämts då det tydligen visat sig ett klart samband mellan klotningar och Michelindäck.
Jag vet inte om det är bestämt eller bara ett förslag eller ett försenat aprilskämt.
Det låter ju som kvalificerat skitsnack. Det står inget om det på hemsidan.

Förresten är det kvalificerat skitväder idag. Typiskt! :huvet
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Zormin skrev:
2099315 Det låter ju som kvalificerat skitsnack. Det står inget om det på hemsidan.

Förresten är det kvalificerat skitväder idag. Typiskt! :huvet

visst är det kvalificerat skitsnack att stor del av de krasher i snabba gruppen var på just Michelin Pilot Power...

Men köra på dom får ni såklart, med en rekommendation att ta det lite bananas

Edit: Ändra lite statistik, minne va bra i höstas, nu vet jag inte... :3freak
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top