Linköping / Norrköping

jacken

A good man knows his limits..
Gick med
12 Mar 2006
Ort
Linköping
Hoj
VFR800-01
Jag har just kommit hem efter en liten sväng,körde bla. Bergsvägen mot Ljungsbro,jag kan lova att det blåste en hel del..
 

craffe

Craffe
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 990 Supermoto -08
Åh, en viffer-åkare till... *mysa*
Mjo, det är frågan om man ska åka eller ej, himlen lär väl öppna sig sen.... :/

jacken skrev:
2125963 Jag har just kommit hem efter en liten sväng,körde bla. Bergsvägen mot Ljungsbro,jag kan lova att det blåste en hel del..
 

jacken

A good man knows his limits..
Gick med
12 Mar 2006
Ort
Linköping
Hoj
VFR800-01
craffe skrev:
2125971 Åh, en viffer-åkare till... *mysa*
Mjo, det är frågan om man ska åka eller ej, himlen lär väl öppna sig sen.... :/
Det kan väl aldrig finnas för många "viffer-åkare" eller? :)
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Det var många på Biltemas parkering som skulle till Skänninge...
 

Bifogat

  • IMG_0016 (Medium).JPG
    IMG_0016 (Medium).JPG
    62.4 KB · Visningar: 104

craffe

Craffe
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 990 Supermoto -08
Folk<tm>

Jaha, det blev ju kortege i alla fall, lite kyligt på tillbakavägen bara, och när jag åkte hem till Borensberg nyss (kl 00.30)

Några saker som slog mig bara..

1. Människan som körde Volvon med hästtransport vid Mantorp borde kanske upplysas om att det inte är tillåtet att bryta en kolonn/kortege.

2. Snubben som stannade till vid vägkanten och sedan vinglade ut igen utan att se sig för, dessutom med skjuts, bör kanske överväga att använda tip-ex på sitt 'A' på lappen, om han har nåt. Det var ganska nära att det hände grejer bakom dig. (fel tråd kanske, men kom att tänka på det nu)

Annars va det kul med sån uppslutning!

Eloge till polis/ordningsfolk som fixade "gulblink" vid alla rödljuskorsningar och som stoppade trafik vid rondeller mm så att det flöt på fint hela vägen.

Hoppas det blir lite värme snart så man kan börja åka på allvar, det va 5.8 grader nyss när jag ställde i Bettan i hennes hus, det är lite klent.

På återseende!
 
Last edited:

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
RuffRyder skrev:
2092933 Var det nån här som körde en grön ninja i Lkpg city vid 16-tiden? Det såg ut som Oxydex hjälm men Oxy har väl sålt sin ninja om jag minns rätt. Det var ett sjysst nerlägg du bjöd på, vem det nu var. Publiken i GTi:n var nöjda :)

Peace!


Det va inte jag så mycket kan jag säga iaf =)

Sålt ninjan och har offroad nu

Dröjer innan ni ser mig på hjulen dock för jag är för SLÖ!!!

Såhär ser det ut just nu dock.... 300:- för blästring och lackering. Nu håller jag på att byta ut alla sega lager som ingen smörjt under hojens livstid
 
Last edited:

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Akut hjälp

Jag behöver hjälp av någon efter lunch.

Vi måste bygga en supermoto-bana på LMS för den skall besiktigas i kväll men det verkar inte finnas någon i hela klubben som har tid att hjälpa mig.
Jag kan muta med fribiljetter till sm och bankörningar.

Ring eller maila om någon har tid!!!!

/HW

0709-141978
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
HW skrev:
2129849 Jag behöver hjälp av någon efter lunch.

Vi måste bygga en supermoto-bana på LMS för den skall besiktigas i kväll men det verkar inte finnas någon i hela klubben som har tid att hjälpa mig.
Jag kan muta med fribiljetter till sm och bankörningar.

Ring eller maila om någon har tid!!!!

/HW

0709-141978


Skola...
Det är liksom helt fel årstid för allt nu. Jag har inte ens tid att sova numera... :gnissla
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
HW skrev:
2129849 Jag behöver hjälp av någon efter lunch.

Vi måste bygga en supermoto-bana på LMS för den skall besiktigas i kväll men det verkar inte finnas någon i hela klubben som har tid att hjälpa mig.
Jag kan muta med fribiljetter till sm och bankörningar.

Ring eller maila om någon har tid!!!!

/HW

0709-141978

Sheit mon.

Såg just ditt inlägg.

Krossade lite smått idag två fingrar under en 37kg monitor mot en järnbalk och har kass handled (tur det va samma hand) sen bilkrocken för 2 månader sen så vet inte om jag varit till nån nytta.

Hoppas det löste sig HW.
 

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
borta
HW skrev:
2129849 Jag behöver hjälp av någon efter lunch.

Vi måste bygga en supermoto-bana på LMS för den skall besiktigas i kväll men det verkar inte finnas någon i hela klubben som har tid att hjälpa mig.
Jag kan muta med fribiljetter till sm och bankörningar.

Ring eller maila om någon har tid!!!!

/HW

0709-141978
Jag kan hjälpa till ikväll efter 18.00 om det är till någon hjälp (Fri biljetten lockar ;)). Messa på 0707-15 70 91.


Är det någon gemensam tur planerad till helgen? (Fint väder/"ny" hoj/tjejen jobbar = Nu saknas bara ett par att åka med)

//Emil
 
Last edited:

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
begge skrev:
2132741 Jag kan hjälpa till ikväll efter 18.00 om det är till någon hjälp (Fri biljetten lockar ;)). Messa på 0707-15 70 91.


Är det någon gemensam tur planerad till helgen? (Fint väder/"ny" hoj/tjejen jobbar = Nu saknas bara ett par att åka med)

//Emil

Det var igår vi behövde hjälp, nu är det lugnt ända tills torsdag nästa vecka, då är det supermoto-tävling och som vanligt behöver vi funktionärer.

/HW
 

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
borta
Hojuppvisning vid Ahlbers gummi på fredag

Rätta mig om jag har fel, men tror att jag läste i gårdagens tidning att det är hojuppvisning vid Ahlbergs gummi (vid Ljunkan) i morgon fredag kl. 17.00 (?). (Tidningen var slängd på jobbet, så inte riktigt 100 på att uppgifterna stämmer)

//Emil
 
Last edited:

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Mantorp
Hoj
CRF 250R -07
begge skrev:
2135363 Rätta mig om jag har fel, men tror att jag läste i gårdagens tidning att det är hojuppvisning vid Ahlbergs gummi (vid Ljunkan) i morgon fredag kl. 17.00 (?). (Tidningen var slängd på jobbet, så inte riktigt 100 på att uppgifterna stämmer)

//Emil

joho då det står det allt att det ska va....på väringagatan 5, vet inte om det är vid ljunkan men den adressen står iaf....

någon som ska ut å hoja ikväll eller....?
 

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
borta
kungko skrev:
2135490 joho då det står det allt att det ska va....på väringagatan 5, vet inte om det är vid ljunkan men den adressen står iaf....

någon som ska ut å hoja ikväll eller....?
Klart man är sugen på en repa i kväll, men börjar känna mig hängig, tror det är någon lustig pollensympton, eller så är det panik pga. att det inte är långt till Göteborgsvarvet, och jag känner mig otränad som ett kylskåp. Så antingen blir det att ligga i soffan och tycka synd om sig själv, löpa ett varv runt stångån eller dra en repa med hojen.. Hör av dig om ni drar någon repa (0707-15 70 91)

//Emil
 
Last edited:

Jone Ass

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 800
Jag å r0ck0 tar en sväng ikväll i lkpg och runtomkring.. är någon sugen på att hänga på så hör av er på kronman@msn.com alt 0703-166026 eller så syns vi i stan runt 18.. Simma lugnt!
 

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
borta
åkte en sväng ut på bygden, ledberg-västerlösa-mantorp-skänninge-fårnåsa-klockrike-hem. Vägen från ledberg till västerlösa, mantorp såg ut som kriget.... Får bli söderköping, åtvid och kisa till helgen.

kungko skrev:
2135490 joho då det står det allt att det ska va....på väringagatan 5, vet inte om det är vid ljunkan men den adressen står iaf....

någon som ska ut å hoja ikväll eller....?
Edit: hitta info nu:

» 5 MAJ: MC UPPVISNING på AHLBERGS gummiverkstad 17.00 - 19.00 Väringagatan 5 (Kallerstad). Med spektakulär körning av den från TV kända trafikskoleläraren och stuntmannen Magnus Carlsson från Skövde o Nicklas Ek och Avon Tires. Alla välkomna. Förtäring bjuder Ahlbergs på. Gör som hövdingen - kör på Avon däck från Ahlberg så slipper du vobblandet från vägskarvarna!! hemsida: http://www.ahlbergsgummi.se/
//Emil
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top