Linköping / Norrköping

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
LUTHOR skrev:
2099127 Jag tror jag struntar i att köra, jag fick höra att dom som har Michelin pilot power (vilket jag har) inte får köra i snabb grupp. Detta har bestämts då det tydligen visat sig ett klart samband mellan klotningar och Michelindäck.
Jag vet inte om det är bestämt eller bara ett förslag eller ett försenat aprilskämt.
När det är 5°C i banan skall nog ingen köra som i snabb grupp och 25°

I min värld är sambandet mellan PilotPower och krascher inte i närheten av sambandet mellan highsidern och gashanden...Jag rankar PilotPower som ett av de absolut bästa och säkraste däcken någonsin. Det betyder inte att det är en sanning, bara min personliga uppfattning. Men det har faktiskt blivit några olika däck se'n 1978...

Någon har nog skämtat dig aprillo :hihi
 

Naurin

Humlefärgad? Den är race-gul!
Gick med
20 Aug 2005
Ort
Linköping (Götet på sommarn)
Hoj
Aprilia RSV1000R 2006
Nu har jag äntligen fått hem nya hojjen, en Suzuki GSX750R från 2003! Men inget gott som inte har ngt ont med sig: den går inte in i mitt förråd som jag hade hoppats på :( å jag vågar inte riktigt ha den ståendes ute på gatan. Är det någon som har ett förråd/garage att avvara några kvadrat på? Skulle verkligen uppskattas isf, helst i närheten av T1 (bor i de röd/vita studenthusen).

Bitte Hilfe! :Bugar
 

craffe

Craffe
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 990 Supermoto -08
Jag hoppas att du inte har A-kort?
Om du har det och ändå trodde att du kunde komma runt och in i en av de där gallerburarna måste du vara en obotlig optimist :)

Hur tänkte du då? :klappar



Naurin skrev:
2107222 Nu har jag äntligen fått hem nya hojjen, en Suzuki GSX750R från 2003! Men inget gott som inte har ngt ont med sig: den går inte in i mitt förråd som jag hade hoppats på :( å jag vågar inte riktigt ha den ståendes ute på gatan. Är det någon som har ett förråd/garage att avvara några kvadrat på? Skulle verkligen uppskattas isf, helst i närheten av T1 (bor i de röd/vita studenthusen).

Bitte Hilfe! :Bugar
 

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Superduke 05
Naurin skrev:
2107222 Nu har jag äntligen fått hem nya hojjen, en Suzuki GSX750R från 2003! Men inget gott som inte har ngt ont med sig: den går inte in i mitt förråd som jag hade hoppats på :( å jag vågar inte riktigt ha den ståendes ute på gatan. Är det någon som har ett förråd/garage att avvara några kvadrat på? Skulle verkligen uppskattas isf, helst i närheten av T1 (bor i de röd/vita studenthusen).

Bitte Hilfe! :Bugar
Du är PMAD! ^^
 

Naurin

Humlefärgad? Den är race-gul!
Gick med
20 Aug 2005
Ort
Linköping (Götet på sommarn)
Hoj
Aprilia RSV1000R 2006
craffe skrev:
2107238 Jag hoppas att du inte har A-kort?
Om du har det och ändå trodde att du kunde komma runt och in i en av de där gallerburarna måste du vara en obotlig optimist :)

Hur tänkte du då? :klappar


A-kort? Nej för fan, jag har stypt å reggat om den till en EU-moppe! :banana

Skämt åt sido, jag hade hoppats på att kunna leda in den och kanske lyfta bakändan på hojjen så den skulle gå in.....men detdär om obotlig optimist var nog inte heller allt för långt ifrån sanningen :)
 

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
raceman_peps skrev:
2116891 Ere några härifrån som ska åka eller lämnar vi VO på grund av kromallergi?

Själv är jag ytterst tveksam...

Tjejen och jag åkte förra året, och jag tror inte vi kom till gamla Linköping innan vi lovade varandra att INTE åka den igen.
Tråkigare körning får man ju leta efter...
Krypkörning = växla mellan friläge & 1:an 2miljoner gånger, slira koppling + att motortemp på 105 grader.

(Jag kan sträcka mig till att glida i närheten & kolla lite, men inte mer)
((dock har jag full förståelse för att andra kan tycka det är årets höjdpunkt))
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Tycker att det vore kul att prova att köra kortegen, är det nån som vet när man ska infinna sig vid gamla biltema? Antar att det är därifrån man utgår?!
 

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
30 april
Den årliga Valborgskortegen körs som vanligt mellan Linköping och Skänninge. Vi planerar att åka från gamla Biltema-parkeringen i Linköping vid 19.00.


Källa: http://hem.passagen.se/smc_ostergotland/

Tips: Var där tidigt. Ställ dig nära grindarna där du åker in om du inte vill vara kvar på området till sena kvällen.
 

Jone Ass

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 800
Har aldrig skådat kortegen förut, är lite sugen på att sälla mej till sällskapet men det låter ju sådäääär kul att ligga å krypköra bland en majoritet glidarpråmar... Några under 25 som kör??
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Linsurfer skrev:
2122430 Har aldrig skådat kortegen förut, är lite sugen på att sälla mej till sällskapet men det låter ju sådäääär kul att ligga å krypköra bland en majoritet glidarpråmar... Några under 25 som kör??


Tanken har slagit mig... Men det beror på väder. Helt klart. Och övriga faktorer, som skjuts eller inte, båda hojarna eller inte, osv... ;)
 

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
De brukar köra så här: Gamla E4an in, tullbron, Snickaregatan, storgatan, malmslättsvägen, motorvägen ut till Ryd, kalmarvägen vidare sen utöver
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Linsurfer skrev:
2125170 Väder självklart.. men skjuts? båda hojarna? va?

Ja, jag vet inte om båda hojarna ska med i så fall, om jag ska ha skjuts, osv. Om vi vill åka alla tre kanske vi tar en annan runda... Fortfarande inte bestämt mig. Det är fan vad det blåser...! :skrämd
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top