Linköping / Norrköping

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Neutral skrev:
2482797 Det är inte ditt hojår i år Micke. :såjaponken Vad ska du köpa för hoj nu då? För den blir väl inlöst? :tungan :D
Hrmpf, slag under bältet?

Näe, sista året har varit, lite mysko.
Började köra hoj -78 och har tvingats nyttja försäkringen en gång innan det här året, då den måst falla ut 4 (fyra) gånger, alla som jag ser det utan egen förskyllan. Det är väl för sådanna här situatinoer man betalar en försäkringspremie, men det verkar nästan som det är någon som vill säga något...

KAS-CBR900RR

Egen värld!!!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Retta
Tack för idag!!!!'
Det var helt underbart väder och mycket trevligt folk "för er som jag inte träffat för":tungan

Hur laddar man upp bilder??

Last edited:

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
KAS-CBR900RR skrev:
2482866 Tack för idag!!!!'
Det var helt underbart väder och mycket trevligt folk "för er som jag inte träffat för":tungan

Hur laddar man upp bilder??

Kolla lite nedanför "skicka svar". Där hittar du "Hantera medskickade filer". Tryck på den sen ger sig resten själv.

Max storlek på enskilda bilder är 141kb. Kan ladda upp 6 bilder åt gången.

Black Adder

fartbrukare
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
R1
Tack för idag alla som var med! :krama

Ser lite häftigt ut att mullra fram med hela 17 hojar som vi var från början. Blev dock lite "10 små pojkar känslan" efter hand eftersom när vi till slut rullade tillbaka in i Linköping så var vi bara 3 tappra hojåkare kvar.

Börja tro att att jag inte ska vara med och åka om det dras ihop en körning via sh.com och rutten innefattar Malexander. Hittils så har jag tappat två hojbröder båda gångerna som jag varit med (tills idag bara stopp på hojarna medans idag en liten allvarligare anledning till stopp). Sedan att FZ1 brottas med den hojen han har för veckan och förlorar i samband med med hemkomsten gör att jag inte vet vad jag ska tro :va

Hoppas att alla mår bra ikväll efter hemkomsten.
Själv håller jag på botar förkylningen med whisky :)

P.S. FZ1 vill du köpa några hästkrafter av mig :blah

/ Stefan

Black Adder

fartbrukare
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
R1
Neutral skrev:
2482973 Tror i och för sig att vår körning var grovt mycket mer kriminell... ;)

Va?
Där framme där jag låg körde vi inte kriminellt :tomten
Låg i sakta mak och luktade på blommorna :cool:

Det kriminella måste utspelat sig längre bak där du åkte i så fall, fy på dig :)

/ Stefan

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Skamkärreförare...

Så där!
Då va även jag äntligen på plats.
Transporterna gick finfint. Så nu är även MIN hoj på plats i nya garaget i stan.

Instämmer i lovsången, VILKEN härlig tur vi hade! Att ha så här bra före sent i september är ovanligt men härligt! Och vilka trevliga vägar vi hittade!!

Tack för i dag!!

Last edited:

KAS-CBR900RR

Egen värld!!!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Retta
lite Nice bilder!!!!!vill ha mer sommar:gråta :gråta :gråta :gråta :gråta

Bifogat

• sommar.JPG
    sommar.JPG
    126.4 KB · Visningar: 98
  • Photo-0257.jpg
    Photo-0257.jpg
    15 KB · Visningar: 80
  • Photo-0258.jpg
    Photo-0258.jpg
    67.3 KB · Visningar: 75
  • Photo-0259.jpg
    Photo-0259.jpg
    57.8 KB · Visningar: 82
  • Photo-0260.jpg
    Photo-0260.jpg
    11.9 KB · Visningar: 303
Last edited:

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Ja det blev en kul dag! Jag blev lite förvånad över att höra hur det gick efter att vi åkte mot Linköping. Jag kan säga att vi hade lite tur vi med! Andreas med VTR´n besktia diket på väg hem, men det gick bra och blev inga stora skador heller. Lite ont i tummen var allt.

cYBeraX

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Hoj
GSR600K6
Fasen att man inte hade möjligheten att hänga på, ni verkar haft skojj! hehe

Ingen som är sugen på att åka idag? :tungan
Fint väder

Sanna-Lkpg

Uppdaterad
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
CBR600FS
Så där ja! Då har man lagt ytterligare 30 mil till handlingarna idag ! Den här helgen har varit riktigt skön! Blev en tur över Sörping-Stegeborg-Ö Husby-Kolmården-Norrkpg (depåstopp McD) -Finspång-Tjällmo-Borensberg-Back to Vasastan.
Tjällmovägen var sopren från allt vad grus heter så där är det bara att ta ut svängarna!

Man har ju knappast varit ensam på vägarna idag! Vänsterhanden fick man praktiskt taget hänga ut när man svängde ut från parkeringen och inte plocka in förren man var hemma igen! :)

Men vad hände på vägen från Colombia till Linköping ni som stack tidigt igår ? Besiktade ni också diket ? :confused: Skönt att höra att det verkade gå ganska bra iaf!

DikesBesiktaren

Ont i vänster växellåda
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
Firestorm & Bandit
Hej, Vägen svängde men det gjorde inte jag. Jag fick nästan stopp i tid men hamnade i diket och lade hojen ganska hårt på sidan så den blev lite skavd och tilltufsad. Jag är glad att jag kom undan med en öm tumme för lite längre fram fanns det stålräcken. Om jag hade jag åkt in i dem hade det varit mindre kul.

/Andreas

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Hallå alla norrköpings hojåkare! Som tillfälligt hitflyttad pitebo tycker jag det borde dras ihop en sporthojsfest av något slag :fyllisar Behöver inte vara nåt avancerat, bara ett tak över huvet och en kasse staketbärs (medtages lämpligtvis av varje person) :hihi
Nån som tycker det låter som en bra idé?

LUTHOR

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2004
Hoj
KTM 1190 Adventure-14
Nu har man degraderat sitt motorcykelåkande och lämnat sporthojsträsket till förmån för en grussprutare.
Får se om det är nåt att ha eller om man kommer att sakna bankörningarna alltför mycket. Körning på vägar känns som det kommer bli mycket roligare iallafall.

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
LUTHOR skrev:
2488962 Nu har man degraderat sitt motorcykelåkande och lämnat sporthojsträsket till förmån för en grussprutare.
Får se om det är nåt att ha eller om man kommer att sakna bankörningarna alltför mycket. Körning på vägar känns som det kommer bli mycket roligare iallafall.
Vad blev det, blev det en Bayer? Visa upp den, du vet var jag bor...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...