Linköping / Norrköping

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
Såg att det var lite aktivitet här. Kul kul
Ska "tyvärr" på bio ikväll.. så det blir inget åka för mig ikväll.
Har haft lite funderingar på om det inte vore vettigt att dra igång nån sorts "mc-sektion" på universitetet, då jag märkt att det finns en hel bunt hojar som står och skräpar i Ryd men som aldrig syns på campus.
De jag pratat med verkar allt som oftast tycka att det saknas motivation då det inte finns några att åka med.. Men så är ju inte fallet. Bara det att ingen känner till nån att åka med.

Jaja, jag råkar vara en riktig slacker, och orkar aldrig ta tag i såna här saker, men det vore kul om det gick :)

LiTHe MC? :rolleyes:
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Ja ger mig iaf ut nu, då det ser ut som att det ska vara uppehåll.

Jag åker till Snoddas så att jag är där vid 18.30.

Hoppas att jag möter någon där som vågar trots vädergudarna :tungan
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Ja ger mig iaf ut nu, då det ser ut som att det ska vara uppehåll.

Jag åker till Snoddas så att jag är där vid 18.30.

Hoppas att jag möter någon där som vågar trots vädergudarna :tungan

Tyvärr så blir det inget åkande för mig idag ..

Men vi borde kunna styra upp nått till helgen, med lite planering så kanske fler är sugna att åka, kanske lite folk från norrköping också?
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Såg att det var lite aktivitet här. Kul kul
Ska "tyvärr" på bio ikväll.. så det blir inget åka för mig ikväll.
Har haft lite funderingar på om det inte vore vettigt att dra igång nån sorts "mc-sektion" på universitetet, då jag märkt att det finns en hel bunt hojar som står och skräpar i Ryd men som aldrig syns på campus.
De jag pratat med verkar allt som oftast tycka att det saknas motivation då det inte finns några att åka med.. Men så är ju inte fallet. Bara det att ingen känner till nån att åka med.

Jaja, jag råkar vara en riktig slacker, och orkar aldrig ta tag i såna här saker, men det vore kul om det gick :)

Jag håller med, det känns som att det är massor med folk här som vill åka men det är inte nån som vill "ta tag i saker" vilket är lite tråkigt.

Men samtidigt är det ju upp till oss själva att se till att det händer nått! Det är ju inte svårare än att styra upp lite gruppkörningar som sen kanske växer till nån fast dag och tid.
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Jag kom precis hem från Sundsvall. 57 mil i sadeln får tyvärr räcka idag :brynad
 

TobiasBoodh

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha Fzr600r
Jag hänger gärna med på en sväng i helgen! Jobbar dock till 16 båda dagar men blir det en kvällstur kommer jag inte tveka...

Holmlund, skriv gärna en rad om det vart något åka idag...
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Fan,shit! Ni menar alltså Linköping:va
Då är det kört för oss,de blir i längsta laget tyvärr...

Men ni ska inte ut typ på Söndag eller nått?
Och då kanske träffas i Norrköping allihop:)

Kom till Peking så kan vi ta en tur ihop:tummenupp . 11:00 på helgerna brukar vid träffas vid MCorvars för en liten lugn tur på landet:D . Förra helgen blev vi 12 glada, galna, storljugande och lite tokiga hojåkare som hade en kul dag tillsammans. Hoppas nu bara vädrets makter inte sätter stop. Kolla gärna in Norrköpingstråden för info om helgen. Skulle vi dessutom kunna få med lite folk från Linköping är ju lyckan total.
Hörs
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Kom till Peking så kan vi ta en tur ihop:tummenupp . 11:00 på helgerna brukar vid träffas vid MCorvars för en liten lugn tur på landet:D . Förra helgen blev vi 12 glada, galna, storljugande och lite tokiga hojåkare som hade en kul dag tillsammans. Hoppas nu bara vädrets makter inte sätter stop. Kolla gärna in Norrköpingstråden för info om helgen. Skulle vi dessutom kunna få med lite folk från Linköping är ju lyckan total.
Hörs

Om du kollar denna tråds namn så ser du att den gäller för både linköping och norrköping :)

Jag tycker det är lite trist att det ska behöva vara två trådar.. Det är ju som sagt bara några mil emellan.
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Tillbaks nu efter en trevlig kvällstur. Det blev väl inte så många som vi hoppades på, men det var trevligt i alla fall.

Jag,kurre3 och micke_stambeck gav oss iväg från snoddas strax efter 18.30. Turen gick Malmslätt-Kärrsjö-Ljungsbro-Råby-ut på 36:an mot motala. Sedan lämnade kurre3 gruppen för att åka vidare till motala på hockey. Så vi fortsatte mot tjällmo via väg 211.

Väl framme i tjällmo bestämde vi oss för att vända om och köra hemmåt.


Tack till kurre3 och micke_stambeck som "tog hand" om mig och inte körde ifrån mig :tungan. Det är skillnad mellan 1000cc och 650cc.( :såjaponken )

Hoppas att vi hinner med fler turer i år, även fast det känns som att sommaren nu är över, och att det blir fler som följer med nästa gång!

Over and out.:yoparty

:squid
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Tillbaks nu efter en trevlig kvällstur. Det blev väl inte så många som vi hoppades på, men det var trevligt i alla fall.

Jag,kurre3 och micke_stambeck gav oss iväg från snoddas strax efter 18.30. Turen gick Malmslätt-Kärrsjö-Ljungsbro-Råby-ut på 36:an mot motala. Sedan lämnade kurre3 gruppen för att åka vidare till motala på hockey. Så vi fortsatte mot tjällmo via väg 211.

Väl framme i tjällmo bestämde vi oss för att vända om och köra hemmåt.


Tack till kurre3 och micke_stambeck som "tog hand" om mig och inte körde ifrån mig :tungan. Det är skillnad mellan 1000cc och 650cc.( :såjaponken )

Hoppas att vi hinner med fler turer i år, även fast det känns som att sommaren nu är över, och att det blir fler som följer med nästa gång!

Over and out.:yoparty

:squid


Tack själv och trevligt att träffas!

Hockeyn var bedrövlig så jag borde ha kört vidare med er istället!

Hoppas vi kan köra snart igen och vara ännu fler då!
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Vi är ett gäng som brukar dra från Donken Vallarondellen vid 11 om det är väder på lördagar.
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Är det fler intresserade om vi kör lite senare på lördan? Kanske kl 13 så man får sovmorgon? NKPG kl 11 är för tidigt för min del.

Mencken, är ni flexibla? Hur många brukar ni vara? Jag kanske kan följa med kl 11 i värsta fall om jag biter ihop ;)
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Är det fler intresserade om vi kör lite senare på lördan? Kanske kl 13 så man får sovmorgon? NKPG kl 11 är för tidigt för min del.

Mencken, är ni flexibla? Hur många brukar ni vara? Jag kanske kan följa med kl 11 i värsta fall om jag biter ihop ;)

För mig skulle det passa bättre lite senare på dagen men funkar det inte för er så får jag haka på nån annan gång :)
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top