Linköping / Norrköping

Sanna-Lkpg

Uppdaterad
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
CBR600FS
Oj! Ja här var det verkligen fart i tråden... På både gott och ont ser det ut som.

Så här års kommer det en hel del nytt folk till den här stan. Nya hojbröder och systrar tar kort på löpande band, eller hittar tillbaka till ett gammalt undanstoppat intresse.
Efter den här dagen i vår tråd kan jag tänka mig att det känns en aning förvirrat.
Så det är väl lika bra att jag förvirrar lite till :D

Jag dristade mig till att delta i en gruppkörning förra året. Anledningen till att det bara blev en beror väl till största delen på tidsbrist.
Det jag ska komma fram till är att om JAG kunde ge mig ut på en gruppkörning så kan ALLA det.
Jag var och är fortfarande rookie på det här med att köra motorcykel. Köra fort.... ja det ska jag också lära mig nån dag! Jag kvalar ju inte ens in med en sporthoj. (....än!)
Men det var en riktigt, riktigt rolig dag! Visst gick det fort - för de som ville, men man kunde känna sig för och inta en bekväm plats i ledet.
Min plats var ganska given! Nån måste ju åka sist :D De andra fick helt enkelt lite längre bensträckare än mig när de stannade och väntade in. Var de möjligtvis sura över att behöva vänta var de grymt duktiga på att dölja det, men jag fick inte uppfattningen av att det var så. De verkade vara nöjda med att snacka bort en stund extra med varandra under tiden, utan att det gick nån nöd på dem.
-sen fick de sig säkert ett gott skratt varje gång jag gled in en kvart senare, men det bjuder jag på :)

Under själva körningen behöver man inte ligga inpå framförvarandes baklyse utan hålla sig till sitt eget tempo. Vi vill ju alla komma fram utan incidenter.
Jag var aldrig orolig över att bli 'borttappad' utan visste att ändrades färdriktning så väntade man in.
Och det vet vi väl alla det är fika som är det viktigaste med gruppkörning ;)

Så funderar du nångång om du platsar behöver du inte oroa dig.... Jag har testat åt dig!

Väl mött på vägarna! -och vem vet, kanske på en gemensam tur!
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Nu blir jag j-t åk/fikasugen. Tre dagar kvar på Smultronstället. Fiket i Kisa är riktigt bra. Glassen i Hjortkvarn har jag inte hunnit prova.

Mittendelen av säsongen blev ju inte så bra men avslutningen kanske blir lika bra som början. ;)
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Vi får ju nästan ordna upp me ett litet möte.. Örebro/Karlskoga gangsters möter upp Linköping/Norrköping gangsters i Hjortkvarn för o äta lite glass :D
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Ingen som vill åka ut redan ikväll eller eftermiddag?

Vädret ska vara fortsatt fint ikväll, men imorgon är det risk för regn och det kommer att bli kallare.

Vad sägs?
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Vinden tar till och det ser lite mörkt ut här och där...:huvet
Har några tänkt att dyka upp?

Vad säger Holmlund.?
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Ja du, :) ser ju inte så ljust ut från motala-hållet. Jag tänkte nog ändå ge mig ut och svänger ev. förbi Snoddas vid 19.00 om jag ser nån där svänger jag in.

Blir väl ingen längre tur idag då det bara blir sämre och sämre förhållanden.

Men som sagt Snoddas vid 19.00 om några vill hänga på.
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Om du åker från motala åker du förbi mig (sjöbacka bro och en bit in till).. Men jag tror inte jag törs ge mig ut idag i detta rusk. Stanna på en pitstop och drick kaffe om det regnar för mycket på vägen in till stan!:)

Sen styr vi faen upp nåt i morgon eller senare om vädret vill!
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top