Linköping / Norrköping

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
borta
Ny hoj igår, dags för service

Hallå, lånar tråden lite

Köpte ny hoj igår, en GSXR 750 -98 (natt och dag mot den gamla Zephyren). Nu kommer mätaren passera 2400 mil vilken dag som helst, dvs dags för servce. Vart är bäst och billigast att lämna i Linkeboda med omnejd?

Bikestop's mekaniker jobbade tydligen inte där längre, någon som vet om han öppnat nytt?

Någon på forumet som är duktig och har en stämpel? - Kan ordna Q8-olja billigt till både dig och mig...

Mvh
Emil
 

rust29

aka Stefan - Race on!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Vikingstad
Hoj
*såld*
Vill du vara med och gratis se på när SuperStock-finalen ska avgöras på Mantorp 17-18 september?
Intresserade som kan tänka sig att jobba på banan kan gå in på http://www.mkscandia.se/ "Bli funktionär" och anmäla sig.
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
begge skrev:
Hallå, lånar tråden lite

Köpte ny hoj igår, en GSXR 750 -98 (natt och dag mot den gamla Zephyren). Nu kommer mätaren passera 2400 mil vilken dag som helst, dvs dags för servce. Vart är bäst och billigast att lämna i Linkeboda med omnejd?

Bikestop's mekaniker jobbade tydligen inte där längre, någon som vet om han öppnat nytt?

Någon på forumet som är duktig och har en stämpel? - Kan ordna Q8-olja billigt till både dig och mig...

Mvh
Emil
What? Har Micke slutat på Bikestop? Visserligen gjorde Claes servicen på min för nån månad sedan, men det var för att Micke var på semester...

Annars är Hoj-MC billiga och bra. Servade förra hojen (Yamaha Thundercat) där till belåtenhet.
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Neutral skrev:
Vad missade vi, att köra 49 i 10 mil? :D
Ja, annars satte han på blåljusen och så fick man batongen i huvvet! Han fick fan åka med blåljusen hela tiden när vi lekte tillsammans med NSX:en, men då gick det så fort att han inte nådde med batongen. :hihi
 

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
borta
Tack för snabbt svar, Micke alias "EazyLiving" på SH om jag fattat allt rätt

"Tjockt för tillfället" ... har hela vintern på mig

//Emil
 

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
borta
Zormin skrev:
What? Har Micke slutat på Bikestop? Visserligen gjorde Claes servicen på min för nån månad sedan, men det var för att Micke var på semester...

Mailsvar->

"Hej !

Kan inte göra den servicen för stunden, vi letar efter en ny mekaniker till dess får vi hänvisa till ngn konkurrent.

Vill du byta bromspads så kostar de 900:- och drivpaket 1390:-. Vet inte varför padsen är så dyra till den här modellen…

Vänlig hälsning Claes Gustafsson"

//Emil
 

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
borta
Blir det nått åka i helgen?

Hallå

Någon som ska ut på en tur i helgen? - Vädergudarna spår ju hojväder...

//Emil
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
oXydex skrev:
Vad hette han och körde han Suzuki?
(kan va polaren som gått klart sin utbildning nu isf) :va

/Stefan

Är nog inte din polare Stefan, han körde CBR 600F4i -02 och hade precis tagit A-körkort.
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Neutral skrev:
Vad missade vi, att köra 49 i 10 mil? :D

Du är bara avundsjuk att du inte fick köra med snutjag :tummenupp

149 körde vi faktiskt i 10 mil... 149 över hastighetsgränsen :tungan

Neutral skrev:
Bara du hade en sån skulle du kunna wheela alltså? :rolleyes: :tungan :pannkyss

YOU DAMN RIGHT I WOULD!
Till skillnad från vissa andra, ehm, som sitter på 170hk plus och inte törs wheela :tungan :hihi


Nä det var en kompis till en kompis alltså, och han är en kool snubbe, han var inte i tjänst precis när vi körde utan hängde på så gott han kunde :)
Varför var du inte med igår Neutral?
Peace!
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
RuffRyder skrev:
Till skillnad från vissa andra, ehm, som sitter på 170hk plus och inte törs wheela :tungan :hihi
Ame, Va FanN!!! Frammjulet Är Ju I LufteN Jemt JuE Om Mann Tjör ZX-10RRRR!!!!!!
RuffRyder skrev:
Nä det var en kompis till en kompis alltså, och han är en kool snubbe, han var inte i tjänst precis när vi körde utan hängde på så gott han kunde :)
Jo, skön kille. Efter att den värsta skräcken lagt sig förklarade han att han inte hade bötesblocket med sig, sen gjorde han några polistecken (halt, sväng in till sidan och sånt). :lol
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Zormin skrev:
Ame, Va FanN!!! Frammjulet Är Ju I LufteN Jemt JuE Om Mann Tjör ZX-10RRRR!!!!!!

Jag tänkte på en viss annan person som också kör ZX10R som skulle känna sig träffad, han som hävdade att jag inte skulle wheeeeeeela om jag hade en wheeliemaskin. Hörrru Neutral, jag skulle wheela DIRECKTT :yoparty

:blah
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
RuffRyder skrev:
Jag tänkte på en viss annan person som också kör ZX10R som skulle känna sig träffad, han som hävdade att jag inte skulle wheeeeeeela om jag hade en wheeliemaskin. Hörrru Neutral, jag skulle wheela DIRECKTT :yoparty

:blah
Det heter direkCt. :mattias

I måndags blåste det som fasiken på Sviestad och då blev jag medveten om hur ofta monstret flyger fram på bakhjulet, jag blev nämligen sidoförflyttad ut ur Berg, Sviestad, Esset och Torparn flera gånger. När det kom en vindpust så åkte fronten en decimeter i sidled och det vinglade fint när framhjulet sattes ner. Normalt känner jag det bara ur Torparn men det är överallt egentligen fast så lite och mjukt att jag inte känner det.

Är inte så sugen på att slå sönder gaffel, styrlager och kåpfästen med en massa stora wheelies för syns skull, blir väl mycket sånt i början. Övar hellre på en motard då.

Köp min hoj så kan uuuuuuuuuuuuuuila. :banana
 

ziif

Åk före ni, så väntar jag där framme.
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki gsx 400T -83, 750 sida -43, cb 500 four -75
Haha nedå ! Det va skönta att kunna bränna om en snut i över 200 utan att tänka på konsekvenserna.
Neutral skrev:
Vad missade vi, att köra 49 i 10 mil? :D



Bara du hade en sån skulle du kunna wheela alltså? :rolleyes: :tungan :pannkyss
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Jag och Ruffis ska ut en sväng. Vi träffas vid McD Vallarondellen 14:00 om nån vill hänga på.
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Alla som tidigare i veckan skrivit och undrar om vi ska köra i helgen, nu har ni chansen!
Vi ses!
PS! Kort varsel, jag vet men man orkar inte planera allt :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top