Lita????

Status
Ej öppen för fler svar.

keepern

Guest
Har lite funderingar kring om att lita på människor.
Säg att du träffar en kärlek och det är jättebra, denna kärlek håller på att separerar och ni har idag träffast i ca 1 1/2 år. Det kommer nu fram att du gjort nåt mot denna person för över tre år sedan då du inte visst vem personen va, har denna person rätt att inte "lita" på dig nu??
Denna person har även sagt att alla har ett förflutet och det får man ta när man träffar nya människor om man vill vara med personen ifråga.
Du har alltså inte gjort denna person illa under den tid ni träffats utan flera år tidigare då du absolut inte hade en aning om att det skulle kunna bli ni.

:confused: :confused: :confused:
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
En ganska grundläggande kunskap som jag förvärvat med åren är att tillit och förtroende är något som är svårt att bygga upp men enkelt att rasera. Om du gjort något mot en person så har denne givetvis all rätt att ha svårt att återfå tilliten igen eftersom detta är en grundläggande känsla som man sällan styr med sitt sunda förnuft. Skadad tillit är som med höjdrädsla svårt att bota och ligger djupare än att argument kan nå dit....
 

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Ort
Kumla
Hoj
-01 Honda 929rr
Jag lever (numera) efter att alla har ett förflutet, kan man inte acceptera det så kommer vardagen att bli fruktansvärt jobbigt.

Tycker hon att det är värsta grejen och har svårt att släppa det så vet man inte vad som kan hända i framtiden, om något nytt skulle hända.

Sen kan det ju vara så enkelt att hon bara vill ha en förklaring och kanske inse att du inte är som du var då.

Men jag tycker personligen att det verkar lite långsint att inte lita på någon för något som har hänt 3 år innan man lärde känna varandra.
Man tycker att hon borde ha lärt känna dig vid det här laget och rimligtvis borde hon väl bedöma det efter dom 1½ åren ni har kännt varandra, inte efter en enstaka händelse för 3 år sedan.

My 2 cents! =)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
För att förtydliga ditt svammel:
Du träffar någon nu som håller på och separerar från sin nuvarande, ni har träffats i smyg i 18 månader ca?
Nu har hon/hon kommit på att du "gjorde något" (Trängde av vägen, spillde öl på etc?) mot denne någon och är arg på dig nu?

Börja om från början igen, ibland kan det vara svårt att uttrycka sig i text men det går om bara försöker tillräckligt mycket.
 

Tommy.exe

Guest
Men säger Telma 85, jag kan ju inte göra nåt, eller så tycker du att du inte kan slåss, eller har en chans mot dom stora farlig busarna som just håller på att spöa skiten ur nån.

Men tänk! Vad skulle du villa att almänheten gör när din dotter blir våldtagen eller när din fru blir rånad och din pappa får tänderna utsparakade?
Hmmm vill du att dom ska titta på eller ingripa. Dum fråga eller hur!

Fiska upp mobilen och ring 112. " Hej det pågår en misshandel" bla bla bla. Ställ till ett sjuhelvetes liv, skrik allt du kan. Sitter du i blien? lås in dej, på med varningsblinkers, tuta oavbrutet och blinka med ljuset, Släpp en fis!



Baserat på informationen i första inlägget är detta det tydligaste svaret du får av mig.

Annars finns ju familjeliv.se och Alltforforaldrar.se
 
Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Tack för era svar, försvår att de kan verka lite luddig av mitt inlägg men ja vill inte hänga ut någon.

Försöker igen...
Ja ha träffat en kille i över ett år, han har separerat från sin tjej, samma tjej som ja råkade strula me en gång för över tre års sedan. Hon berättade de för honom för ett tag sedan och nu kan han inte lita på mig för att ja gjorde det mot honom fast ja inte visste vem han var då och han visste inte vem ja va.

Löjligt.

Är ju inte ditt problem om hon då va singel eller inte. ( för jag antar att det är där skon klämmer för han? ) Är det någon han inte skulle kunna lita på så är det väl hans ex som tydligen va otrogen :mattias
 

Tommy.exe

Guest
Tack för era svar, försvår att de kan verka lite luddig av mitt inlägg men ja vill inte hänga ut någon.

Försöker igen...
Ja ha träffat en kille i över ett år, han har separerat från sin tjej, samma tjej som ja råkade strula me en gång för över tre års sedan. Hon berättade de för honom för ett tag sedan och nu kan han inte lita på mig för att ja gjorde det mot honom fast ja inte visste vem han var då och han visste inte vem ja va.

Är killen medlem på SH, och det är därför du väljer att registrera dig och ventilera här?


OM det är så, så kommer han garanterat att ha psykopatstämplat dig nu. I annat fall bortse från från detta inlägg.
 

GHurun

Ny medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
Huddinge
Hoj
VTR1000F
Tack för era svar, försvår att de kan verka lite luddig av mitt inlägg men ja vill inte hänga ut någon.

Försöker igen...
Ja ha träffat en kille i över ett år, han har separerat från sin tjej, samma tjej som ja råkade strula me en gång för över tre års sedan. Hon berättade de för honom för ett tag sedan och nu kan han inte lita på mig för att ja gjorde det mot honom fast ja inte visste vem han var då och han visste inte vem ja va.

Om jag uppfattat detta rätt så har han "strulat" med dig i ca. 1 år nu och kan därmed inte sätta sig till doms över om du strulade med hans dam innan då han gjort samma sak nu (i dubbel mening :) ).
Och som sagt , du visste inte vem han var och kanske inte att han fanns eller?!
 

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Tycker att det låter som om ngn av borde flytta till en större stad. Sundsvall verkar inte stort nog för er alla ...
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Det man undrar lite över är:

Vem är ihop med vem, och NÄR..!!!?

Om man "strulat" men någon i över ett år måste man väl veta vad man känner!?? Och saker som hänt för 3 år sedan....är dom fortfarande ens relevanta i ett "nytt" förhållande???

Jag förstår lixom inte problemet.!?? :va
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Hans brud va otrogen mot honom med dig, nu har han varit otrogen mot sin tjej i 1,5 år men nu är han sur på dig för att du var den hans otrogna tjej va otrogen med. :va

Öhh va fan ska du med en sån kille till? Snacka om triangeldrama, orka beblanda sig med sånt folk. :näsblod
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
hade jag varit dig så hade jag nog funderat på om du kunde lita på honom om det nu är så att han strulat med dig i över ett år.... och inte tvärtom.

eller så fattade jag fel...:va
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Konsten i hur man skapar en förvirrande tråd:

1. Välj ut ett antal random personer. I det här fallet tar vi mig själv, syrran, en polis, Madhonda, en konsumkassörska och en ilsken bilist.

2. Sno ihop en snabb obegriplig historia med ovan nämda inblandade. Börja gärna mitt i handlingen.
Madhonda och jag hade en diskussion häromdan om en gammal bekant som varit polis. Det visade sig att polisen varit ihop med en komsumkassörska som kände min syrra. Syrran och polisen hade tidigare haft ett förhållande och dessutom tillsammans med en ilsken bilist.

3. Avlsuta med en helt ovidkommande fråga. Är det rätt av Madhonda att blanda in polisen i detta!?

4. Den kanske viktigaste punkten, vänta till efter 10 inlägg och posta sedan nånting som får alla att tappa fattningen igen genom att försöka "förtydliga" hela historien. Polisen har inte pratat med Madhonda på flra år. Men nu har bilisten och polisen inlett ett förhållande. Tycker ni att detta är rätt?
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Konsten i hur man skapar en förvirrande tråd:

1. Välj ut ett antal random personer. I det här fallet tar vi mig själv, syrran, en polis, Madhonda, en konsumkassörska och en ilsken bilist.

2. Sno ihop en snabb obegriplig historia med ovan nämda inblandade. Börja gärna mitt i handlingen.
Madhonda och jag hade en diskussion häromdan om en gammal bekant som varit polis. Det visade sig att polisen varit ihop med en komsumkassörska som kände min syrra. Syrran och polisen hade tidigare haft ett förhållande och dessutom tillsammans med en ilsken bilist.

3. Avlsuta med en helt ovidkommande fråga. Är det rätt av Madhonda att blanda in polisen i detta!?

4. Den kanske viktigaste punkten, vänta till efter 10 inlägg och posta sedan nånting som får alla att tappa fattningen igen genom att försöka "förtydliga" hela historien. Polisen har inte pratat med Madhonda på flra år. Men nu har bilisten och polisen inlett ett förhållande. Tycker ni att detta är rätt?

Jag tycker det är rätt.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Visste han att du har bisexuella tendenser? Om han INTE visste det och du har agerat på dom (med andra brudar utan hans vetskap) under tiden ni varit tillsammans så kan jag hajja att han är sne.

Att du varit med en tjej, dessutom HANS tjej, när DOM var tillsammans får stå för henne. Du visste inte vem han var då. Men man kan ju förstå att grabben blir lite förvirrad.

Personligen tycker jag att det låter som alldelles för många människor i ett (eller två) förhållanden.

Sen undrar jag om motivet att skriva det här? Är han medlem?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top