Lite funderingar om ERF & 250SP 2007

Jag kör

• Antal röstningar
    0

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
BrInK skrev:
2337118 okej men då ska jag ha dispans så jag kan skita i kvalet och komma upp på söndagen och starta sist istället.... :tomten
Det är väl valfritt att strunta i kvalet på lördagen? Fast det kostar ju att inte vara där :)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
BrInK skrev:
2337118 okej men då ska jag ha dispans så jag kan skita i kvalet och komma upp på söndagen och starta sist istället.... :tomten
Muahahaha snacka om att vara tuff

AndY

vurpa e ingen ursäkt
Gick med
21 Feb 2004
Hoj
låter intressant!!!!!
Bikerbitch skrev:
2337127 Det är väl valfritt att strunta i kvalet på lördagen? Fast det kostar ju att inte vara där :)

nej jag tror att det finns nån konstig regel som säger at man måste kört x antal varv på träning eller kval innan racet?

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
BrInK skrev:
2336885 äh... kör allt på samma dag! en hel jäkla helg åt 2 st 20 minuters kval och ett futtigt race på 15 varv. visst racing e roligt, men så jäkla ball så att jag vill sitta lördag till söndag och glo i depån för att få köra 15 varv dagen efter slipper jag gärna, då det finns en hel del andra saker här i livet man vill göra på sin lediga tid. 250sp moppen blir man juh inte ens trött av att köra... orkar man inte med allt på en dag så är det något fel.

tack och hej /brink
He he, så har ju alla våra SM-race sett ut sedan urminnes tider! Fast med lite mer folk att umgås med förstås. Jag gillar inte endagars race sedan Falkenberg för 2 år sedan då avgasröret gick av i andra kvalet samtidigt som jag skulle kränga på nya däck. Hade väl 45 minuter på mig att fixa det, hann precis och stod på startlinjen säkert 4 kg lättare! :)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
AndY skrev:
2337205 nej jag tror att det finns nån konstig regel som säger at man måste kört x antal varv på träning eller kval innan racet?

Hm, ja så kanske det är. Men man kör ju alltid kvalen innan så man behöver inte oroa sig. Förutom Brink som inte vill men är snabb ändå :4skrika

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
pw50
men som på b-racet på sviestad? det va helt perfekt tyckte jag?
äh jag kanske inte ska yttra mej, sitter här och funderar på om man ska sälja hojen hehe :hihi

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
BrInK skrev:
2337359 men som på b-racet på sviestad? det va helt perfekt tyckte jag?
äh jag kanske inte ska yttra mej, sitter här och funderar på om man ska sälja hojen hehe :hihi

Men är det inte mysigt med allt fulmek i depån, alla tända grillar, potatissalladen, alla kompisar. Behövs två dagar för ett race ju!
Varför ska du sälja? Ingen bra konkurrens i 250SP? ;)

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
pw50
Bikerbitch skrev:
2337373 Men är det inte mysigt med allt fulmek i depån, alla tända grillar, potatissalladen, alla kompisar. Behövs två dagar för ett race ju!
Varför ska du sälja? Ingen bra konkurrens i 250SP? ;)

är det på ett sm så är det lite action med andra kval och 125jr race osv men på ett erf händer det inte så sjukt mycket så tror det kommer bli tråkigt.
funderar på att sälja för att jag vill göra nått annat roligt för pengarna typ. (leder cupen med 28 poäng om jag räknat rätt så man har juh vunnit :tummenupp ) konkurrensen i 250 sp är det inget fel på då jag inte vatt först i mål en enda gång....:huvet

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
BrInK skrev:
2338198 är det på ett sm så är det lite action med andra kval och 125jr race osv men på ett erf händer det inte så sjukt mycket så tror det kommer bli tråkigt.
funderar på att sälja för att jag vill göra nått annat roligt för pengarna typ. (leder cupen med 28 poäng om jag räknat rätt så man har juh vunnit :tummenupp ) konkurrensen i 250 sp är det inget fel på då jag inte vatt först i mål en enda gång....:huvet
I ERF händer det lite för mycket ibland, men iof kan det vara lite segt att kolla på sextimmars om man inte själv är med i teamet.

Om du vinner så gör du en Oscar, aldrig överst på pallen men vinner serien ändå :D

Putterossi

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600 -01, Blade -92, GRC GP1
Kanske inte ska lägga mig i diskusionen då jag inte kör 250SP men varför inte ha 2 kval i ERF B:s paus på lördagen (kanske lite stressigt men borde funka?) och sedan ett första rejs efter ERF:et på lördagen. Sedan har ni ytterligare ett rejs på söndagen i ERF A:s paus.
Om båda tävlingarna skall poängberäknas eller inte vet får ni avgöra, men ni får dubbla rejs på en och samma helg. Låter väl inte så tokigt?

Då kanske man ska köpa Brinks hoj så man kan vara med er och leka....

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
pw50
GSXR1100R skrev:
2338589

Om du vinner så gör du en Oscar, aldrig överst på pallen men vinner serien ändå :D

om jag vinner? jag leder med 28 poäng och en tävling kvar.... jag har vunnit :arsele

ps. jag vann andra racet på linköping men det va bara tack vare att backlund tjuvstarta...

Last edited:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
BrInK skrev:
2338731 om jag vinner? jag leder med 28 poäng och en tävling kvar.... jag har vunnit :arsele

ps. jag vann andra racet på linköping men det va bara tack vare att backlund tjuvstarta...
Då får man grattillera till segern i 250-Dam :D

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
BrInK skrev:
2338731 om jag vinner? jag leder med 28 poäng och en tävling kvar.... jag har vunnit :arsele

Grattis! :) Jag har 1 poäng iallafall, så jag kommer inte sist..

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
GSXR1100R skrev:
2336611 Och så röstade du fel ändå:va

Ja, för jag tror det blir endagarsjunk av alltihopa och då tror jag inte det funkar. Typ. Dessutom kommer jag sakna SM-helgerna för mycket, jag vill ju hänga med dom stora krapparna!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Värt o fundera på... 1 dagars är ju bra för att snabbt och enkelt rejsa.

Fast att det går i samband med SM är ju skönt dock...

Åker 250 SP ut och 125 junior kvar i SM? konstigt...?

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...