Jag pratade Med Lodnert tidigare ikväll, enligt honom så har det varit uppe till förslag att inkludera 250 SP med ERF, det är dock INGET beslut taget what so ever!
Vad han pointerade var att klassen från hans perspektiv och förhoppningsvis Svemos inte ska fasas ut, utan helt klart skulle finnas kvar framledes, om det sedan innebär 1,2,3 eller massor år vet nog ingen.
Hur det kommer att bli vet man inte, parallellt så diskuterar man seperation av rena SM klasser och supportklasser, vilket skulle innebära tillgänglig tid för t.ex. 250 SP oxå, åtminstone om inte Supermotard blir kvar
Vidare så bad jag honom att använda sej av deras forum (roadracing.se) för att informera om status, och när vi kan förvänta oss ett svar som inte enbart är rykte.
Så summa sumarum är att ja det det har diskuterats att slå ihop 250 SP och ERF som förslag och inget annat.
Om det är merpartens åsikt av 250 SP piloterna att man inte ska åka med ERF så tror jag att det är viktigt att redan nu skickar in åsikter, utse en talesman, fixa namnlista presentera ett vettigt alternativ för Svemo.
Vänta inte tills bslut redan är taget, då blir det betydligt svårare.
/CL