Lite funderingar om ERF & 250SP 2007

Jag kör

• Antal röstningar
    0

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Depåbitchen skrev:
2340934 Att 250SP kör med ERF är klart enligt informationen på ERF.NU

*Hmmm* då får vi verkligen hoppas att ERF snubbarna blir lite mera sociala ;-) Och att det redan var klart, visste ni andra 250:are det?

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Åsa skrev:
2341001 *Hmmm* då får vi verkligen hoppas att ERF snubbarna blir lite mera sociala ;-) Och att det redan var klart, visste ni andra 250:are det?

Du får väl se till att dom blir lite sociala! ;)
Bara gå runt och sprid din dialekt så lovar jag att dom kommer och sitta i depån och le.:)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Åsa skrev:
2341001 *Hmmm* då får vi verkligen hoppas att ERF snubbarna blir lite mera sociala ;-) Och att det redan var klart, visste ni andra 250:are det?

Jag vet två iallafall sociala killar i ERF. Dels Baja-Maja Gixxer 1100 med för många R och så Evil Racing med Freppsi boy i spetsen!

Swedie skrev:
2340552 Värt o fundera på... 1 dagars är ju bra för att snabbt och enkelt rejsa.

Fast att det går i samband med SM är ju skönt dock...

Åker 250 SP ut och 125 junior kvar i SM? konstigt...?

Är bra att främja juniorerna tycker jag. Kommer dock sakna allt folk som kör under Sm-helgerna. Men men, detta blir nog skitbra det också! Bara man får köra hoj så!

Last edited:

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Depåbitchen skrev:
2341008 Du får väl se till att dom blir lite sociala! ;)
Bara gå runt och sprid din dialekt så lovar jag att dom kommer och sitta i depån och le.:)

:pannkyss

Bikerbitch skrev:
2341024 Jag vet två iallafall sociala killar i ERF. Dels Baja-Maja Gixxer 1100 med för många R och så Evil Racing med Freppsi boy i spetsen!

Du menar att gamgubben är social.....nja, efter några öl så :) :D :fyllisar
Det blir säkert bra, du och jag som ett radarpar fixar säkert till det :)

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Åsa skrev:
Dags att vakna nu fröken noll koll, har du tagit för många kula piller, detta är ingen nyhet juh.

Man kan väl kalla detta för konstgjord andning för er som kör 250SP :tungan

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
GSXR1100R skrev:
2341194 Dags att vakna nu fröken noll koll, har du tagit för många kula piller, detta är ingen nyhet juh.

Du vet att du vill, come hither, join the dark side... :cdevil
(Jag hittade jättepåsen med ditt tetrapakgodis häromdagen, good shit!)

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Depåbitchen skrev:
2341384 Eller så kallar man det för ekonomisk hjälp till ERF-förarna. :tungan
Hmmm ja det är sant :tummenupp

Torkel skrev:
2341399 Du vet att du vill, come hither, join the dark side... :cdevil
(Jag hittade jättepåsen med ditt tetrapakgodis häromdagen, good shit!)
Ät dig FET Storkel & kör ERF :banana

Last edited:

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
GSXR1100R skrev:
2341194 Dags att vakna nu fröken noll koll, har du tagit för många kula piller, detta är ingen nyhet juh.

Jag hört det nämnast, men har även hört andra alternativ. Dock var detta en nyhet för mig att det var klart med ERF.
Fetto :mad:

;-) Blir väl bra i slutändan, får vi hoppas.....:va

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Troligtvis kan 2007 att se ut så här om allt klaffar.

Lördag kval ERF-A, 250SP, Race ERF-A
Söndag kval ERF-B, 250SP, Race ERF-B

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Fördel för SP piloter blir väl flera tävlingstillfälle å det är ju positivt.
Nackdel (å nu åker jag nog på däng av en del) som publiksport är inte ERF så kul, för förare visst, men som publik vill man se sprintrace.
Och ifrån mitt perspektiv så är det en stor del, att ha möjlighet att kolla in alla andra race en SM helg.

Sedan undrar jag var det officiella statement finns där det ifrån Svemo faställs att SP 250 ska köra med ERF, ERF.nu är ju inte ett Svemo forum så att det står där har ju inte större värde än vanligt skvaller.

Finns det någon som vet?`Då man har en son som ska kliva vidare ifrån 125 Jnr och då 250 SP är ett vettigt alternativ ( åtminstone var) så vore det gott med ett klart besked innan man köper en hoj.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Än en gång, ingen som vet hur det blir med supermotard och SM 2007?
Rena SM-tävlingar och B-race?

Att flytta 250SP till att köra i samband med ERF är som jag ser det inget annat än en avlivning av klassen. Långsamt må så vara men ändå.
250SP fasas ur av vilken anledning?
Prata med pappa Cajback och Backlund, de älskar 250SP och menar att det är den perfekta klassen att skicka vidare kidsen till efter att det kört 125jr. Lika villkor och inte så mycket effekt, lågt däckslitage = billigt. Köp en hoj för 28000 kr (Brinks t.ex) och vinn hela serien! Åk tillsammans med A-förare som har erfarenhet och som kan svara på alla frågor du har. Vilken annan klass har de möjligheterna?
Sen har vi flest tjejer av alla klasser, skulle tro att RF kan ha synpunkter på att klassen bortprioriteras om man skulle fråga just pga den anledningen...
Vi har förare till tävlingarna, 20-30 st varje gång och vore det inte för all skrämselpropagande som förs om att klassen ska dö ut så vore det garanterat fler!

Om jag fick välja (obs om!) så vill jag se rena SM-helger med NSB, 125R, 250R, 600 nånting, 250SP och 125jr och rena B-race för R600 och R1000 där de kan ha två race var på söndagen (samt SO förstås). Låt Supermotard köra egna tävlingar, de får inte plats och det känns väldigt trist att stryka RR-klasser för en helt annan disciplin.

Sen hörde jag i tisdags att Sköld inte hade hört talas om det här förslaget överhuvdtaget så att säga att det är klart är lätt överdrivet.

(Ahh, skönt att spy ur sig lite ibland...)

Edit: Jag vet att både Lodnert och och Brånalt är för 250SP och tanken att samköra med ERF är god i grund och botten. Men jag tror ändå att det är ett steg i fel riktning för klassen.

Last edited:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
christer skrev:
2348103 Fördel för SP piloter blir väl flera tävlingstillfälle å det är ju positivt.
Nackdel (å nu åker jag nog på däng av en del) som publiksport är inte ERF så kul, för förare visst, men som publik vill man se sprintrace.
Och ifrån mitt perspektiv så är det en stor del, att ha möjlighet att kolla in alla andra race en SM helg.

Sedan undrar jag var det officiella statement finns där det ifrån Svemo faställs att SP 250 ska köra med ERF, ERF.nu är ju inte ett Svemo forum så att det står där har ju inte större värde än vanligt skvaller.

Finns det någon som vet?`Då man har en son som ska kliva vidare ifrån 125 Jnr och då 250 SP är ett vettigt alternativ ( åtminstone var) så vore det gott med ett klart besked innan man köper en hoj.
Det är låga odds att Peter Sköld i SVEMO sitter och surfar på dessa sidor, vill du få klara besked så kontaktar du Sköld per telefon.

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
GSXR1100R skrev:
2348130 Det är låga odds att Peter Sköld i SVEMO sitter och surfar på dessa sidor, vill du få klara besked så kontaktar du Sköld per telefon.

Började att jaga honom på telefon i måndags utan att lyckas så här långt, ska snacka med Lodnert senare idag för att se om han har besked.
finns det någon annan som eventuellt kan svara?

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Micke, nu förstår du kanske varför jag ifrågesatte beslutet att 250 SP (som dom av ngn konstig anledning kallar för SP 250 på ERF.NU) skulle köra med ERF:arna.
Det hängde alltså inte på pillerna. :tungan :tuttar

Gubbstrutt :smasha
Om du slutade sprita så mkt hade kanske du oxså hängt med i verkligheten :D :tungan :arsele

Torkel for president :tummenupp

Last edited:

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Torkel skrev:
2348127Man ska inte citera långa inlägg
Det sunda förnuftet har talat. Tack för det. Trots att jag inte är SP-förare och än mindre är aktiv överhuvudtaget har jag dock en åsikt och den delar jag med Torkel och alla de skäl han nämnt.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln