Lite goda råd skulle göra gott:)

Lala

Livet är en enkelriktad gata.
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
R6
Hej hej,

Ny tjej här på sajten som äntligen börjat tänka på ta tag i det där med kortet och behöver lite tips om allt möjligt, som tex vilken hoj som skulle va bästa första hojjen och lite sånt.

Någon som har lite goda råd?

Ge gärna tips på bra intensivkurser gärna runt sthlms trackten om ni vet nåt. Tacksam för alla svar.
Ha det bäst :)

Last edited:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
följ inte med nån skum typ hem på filmkväll :tummenupp

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Bästa hojen är individuellt.

En foundation som passar dig kanske inte passar din kompis? :D

(En tjej snacka just smink me mig så mobba mig inte för mina sminkskills nu grabbs..)

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Klubba- Nä det lär ju inte hända kan jag säga, jag behöver ju ingen filmkväll behöver lite tips bra om hoj livet :)

Börja med att ta det mesta som sägs här med en nypa salt så kommer resten att gå bra,,,, snart kommer någon att kläcka ur sig "ligga" det är konstigt att det inte dykt upp redan.
Ta det lugnt på vägarna och hetsa inte.
Se upp för bilsterna för de kan sväng var och hur som helst.
Bilister har sällan blinkers som funkar.

Ha det trevligt ¨på hojen.

Lala

Gick med
5 Aug 2009
Hoj
R6
Bästa hojen är individuellt.

En foundation som passar dig kanske inte passar din kompis? :D

(En tjej snacka just smink me mig så mobba mig inte för mina sminkskills nu grabbs..)

Hahaha, ja det är nog mycket sant. Tänkte mer att det kanske inte är så bra att ha en busa som första hoj eller va säger du? dessutom tänkte jag på om det inte är så att man kan sänka sätet lite? eller har jag missuppfattat det hela?

WT_Rickard@

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
gt 250 och 2st gsx-r 1100 -89
Det handlar oftast om att provköra rätt många o förstå att man inte bör ta i för mkt om man är oerfaren, har ja fel grabbar?

Jag gjorde en del vurpor som mindre pga att ja ville för mkt och körde maskiner ja inte klarade av till hundra, och sånt är inte kul. Man ska inte växa i en hoj. Börja försiktigt och lugnt=)

det är väl det vettigaste ja har o säga en onsdagskväll xD.

Lala

Gick med
5 Aug 2009
Hoj
R6
Börja med att ta det mesta som sägs här med en nypa salt så kommer resten att gå bra,,,, snart kommer någon att kläcka ur sig "ligga" det är konstigt att det inte dykt upp redan.
Ta det lugnt på vägarna och hetsa inte.
Se upp för bilsterna för de kan sväng var och hur som helst.
Bilister har sällan blinkers som funkar.

Ha det trevligt ¨på hojen.

Tack för all tips :) Jo jag förstod ganska fort när jag blädrade genom att man ska ta allt med en nypa salt så hoppas att det fixar sig.
Ja tyvärr känns det som att de flesta olyckor är egentligen bilisters fel konstigt nog. Men ska absolut tänka på dina ord. Tack

Det handlar oftast om att provköra rätt många o förstå att man inte bör ta i för mkt om man är oerfaren, har ja fel grabbar?

Jag gjorde en del vurpor som mindre pga att ja ville för mkt och körde maskiner ja inte klarade av till hundra, och sånt är inte kul. Man ska inte växa i en hoj. Börja försiktigt och lugnt=)

det är väl det vettigaste ja har o säga en onsdagskväll xD.

Med tanken på att det är en "lilllördag" och fullmåne så tackar jag för tipsen, de lät bra:) Tack tack

Last edited:

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
När du väl fått kortet är mitt bästa råd att gå en SMC kurs så man lär sig svänga ordentligt. Lycka till! :tummenupp

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Är det den kursen som man åker till linköping för? eller va är det för kurs?

Det finns massa olika. En del på stora banor och en del på gocartbanor. Den närmsta är Rörken i Uppsala eller Tuvängen i Södertälje?

SMC Länk

Gå in på school...

Det går även att köra t.ex. rörken medan man övningskör privat

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Ät inte gul snö!

Skämt åsido, en R6a må vara snygg och häftig men som förstahoj finns det betydligt bättre val!

1. Lära sig köra ( Gå SMC kurser! Åk med sansade rutinerade förare! Se och lär! )
2. Köpa fin hoj

Lycka till!

// mvh Johan

Lala

Gick med
5 Aug 2009
Hoj
R6
Det finns massa olika. En del på stora banor och en del på gocartbanor. Den närmsta är Rörken i Uppsala eller Tuvängen i Södertälje?

SMC Länk

Gå in på school...

Det går även att köra t.ex. rörken medan man övningskör privat

Tack för länken :) ska kolla in den och hoppas på att jag hinner med allt det här innan vädret skiter sig.

Ät inte gul snö!

Skämt åsido, en R6a må vara snygg och häftig men som förstahoj finns det betydligt bättre val!

1. Lära sig köra ( Gå SMC kurser! Åk med sansade rutinerade förare! Se och lär! )
2. Köpa fin hoj

Lycka till!

// mvh Johan

Jaha som vilka då? tänkte att en R6a måste va lite lättare eller? :S
Men ska absolut åka men en sansad en :) Tack snälla

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
En busa är rätt hoj om man är rätt person för den så att säga.

Det man kan göra med lite mer info om dig, längd vikt osv ;).. nej fan nu spåra de ut mot dedär "ligga" skiten :p
Nej men seriöst, det många av tjejerna kollar efter är ju en hoj de når ner på, så om du är kort så kan man ju tipsa om ett gäng cyklar som är lite lägre som du kan börja med att prova.
Dumt att åka o prova en hoj som det fysiskt inte går att åka på.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Ät inte gul snö!

2. Köpa fin hoj

Lycka till!

// mvh Johan

Jag skulle nog hellre rekommendera att åka själv, fast det beror nog på hur man är som människa. Jag åker alltid snabbare i grupp än när jag kör själv. Det var iaf. stor skillnad precis i början när man var superfärsk. Nu börjar jag inse mina begränsningar något iaf. och låter andra köra i sitt tempo och jag i mitt. :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...