Lite goda råd skulle göra gott:)

Rappen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Hoj
R1, Silvertejp Edition
Ja verkligen, grabbsen här är så snälla så som kommer med så mycket bra tips så jag är tacksam. Jaha ok... då kanske det är nåt att se på också. tack för infot:)

Ja, vet att det finns de som köper de snyggaste och nyaste ganska så direkt. Tror faktiskt att de å Triumph centret sa att de kunde sänka den lite också och det här kmåste ha vart två somrar sen eller så. Har dock fått för mig att det är svårare att styra när man sänker, kan det stämma?

Bra hoj som första hoj du:) själv blev jag tipsad en Kawa ninja 125:a vette fan asså:S

Hahaha vi säger så;)

va är du sugen på att skaffa sen då?

Är inte rätt person att bedömma hur hojen uppträder om du säker sitthöjden då jag aldrig behövt att testa.
Hör med andra tjejer på forumet vad som händer.

ZX6R funkade bra som första hoj. Är övertygad om att precis vad som helst funkar bra. Du bestämmer farten själv.
Körde själv 600 mil genom Europa min första MC-sommar på Ninjan. Allt går bara man vill och har lite sunt förnuft.

675:an är riktigt snygg och räcker gott på bana.

Lala

Livet är en enkelriktad gata.
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
R6
Är inte rätt person att bedömma hur hojen uppträder om du säker sitthöjden då jag aldrig behövt att testa.
Hör med andra tjejer på forumet vad som händer.

ZX6R funkade bra som första hoj. Är övertygad om att precis vad som helst funkar bra. Du bestämmer farten själv.
Körde själv 600 mil genom Europa min första MC-sommar på Ninjan. Allt går bara man vill och har lite sunt förnuft.

675:an är riktigt snygg och räcker gott på bana.

Ja det får väl bli så att jag får fråga runt bland flickorna här :)
Sunt förnuft är nog väldigt bra kan jag tänka mig:)

Ska nog åka förbi centret och prova en sån och kolla av lite mer med de.

Street triple, lika bra som dem säger...

Provat en sån?

Last edited:

lindman

Ajko for the sound
Gick med
25 May 2009
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
måste hålla med ramsen köp en motard den går inte så fort så inge problem om du är fartblind

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Hoj
Grusbus
Ja det får väl bli så att jag får fråga runt bland flickorna här :)
Sunt förnuft är nog väldigt bra kan jag tänka mig:)

Ska nog åka förbi centret och prova en sån och kolla av lite mer med de.

Provat en sån?

Ja jag har, skoj hoj, du borde prova innan du handlar första-hoj. Provkörde en sådan o en Z750 efter varandra, enligt mitt tycke mkt lättare o roligare än Z750. Skönt med kraft längre ner i registret... Sedan är den väl lite mindre i storleken också kanske?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Hahaa.. är det så att ni är mer hjälpsamma mot en tös? trodde faktiskt att ni skulle skita i att svara just för jag inte va en grabb men kul att se att det inte så som jag trodde :)

Nedu, tjejer är de som får mest hjälp på denhär sidan..
Remember "ligga" snacket i början? Thats why...

Lala

Gick med
5 Aug 2009
Hoj
R6
Nedu, tjejer är de som får mest hjälp på denhär sidan..
Remember "ligga" snacket i början? Thats why...

Hahahha, är det så? så det här är både raggningssidan för hojåkare och för de som vill snacka hoj eller?:p

Btw boys, det är 2 snygga tjejer på 2 heta hojjar på 6an nu. :)

Ja jag har, skoj hoj, du borde prova innan du handlar första-hoj. Provkörde en sådan o en Z750 efter varandra, enligt mitt tycke mkt lättare o roligare än Z750. Skönt med kraft längre ner i registret... Sedan är den väl lite mindre i storleken också kanske?

Jaja då förstår jag.. ja det är väl kanske bra att prova sig fram.. det är nog kanske inte så bra ide att satsa på nån hoj nu heller när säsongen håller på ta slut.

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Hahahha, är det så? så det här är både raggningssidan för hojåkare och för de som vill snacka hoj eller?:p

Btw boys, det är 2 snygga tjejer på 2 heta hojjar på 6an nu. :)

Jaja då förstår jag.. ja det är väl kanske bra att prova sig fram.. det är nog kanske inte så bra ide att satsa på nån hoj nu heller när säsongen håller på ta slut.

Killar här är inte annorunda än nån annanstans, o är man på tex en krog med samma andel tjejer mot killar som det är här så skulle de nog va ganska mkt uppmärksamhet kring flickorna där :D

Lala

Gick med
5 Aug 2009
Hoj
R6
Killar här är inte annorunda än nån annanstans, o är man på tex en krog med samma andel tjejer mot killar som det är här så skulle de nog va ganska mkt uppmärksamhet kring flickorna där :D

Hahaha.. ja så är det säkert. Då antar jag lite smått att tjejerna njuter av att ha så många killar att välja på :)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Hahaha.. ja så är det säkert. Då antar jag lite smått att tjejerna njuter av att ha så många killar att välja på :)

Mycket möjligt, eller också är det bara jävligt irriterande me massa kåta snubbar som skriver hela tiden.

Aaaanyhow, iväg till de närmaste mc-firmorna o sätt dig på massa olika hojar för att bilda en liten uppfattning om vilka hojar som kan passa dig.

Lala

Gick med
5 Aug 2009
Hoj
R6
Mycket möjligt, eller också är det bara jävligt irriterande me massa kåta snubbar som skriver hela tiden.

Aaaanyhow, iväg till de närmaste mc-firmorna o sätt dig på massa olika hojar för att bilda en liten uppfattning om vilka hojar som kan passa dig.

Det vet man ju inte, kan va just sånna de söker. Who knows?

Aj aj sir! Will do sir!

Och inte vilka killar som helst heller ;-)

Inte?

Last edited:

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Hoj
Grusbus

Jojo, du handlar i oktober december där i krokarna, special price...

Se om du hittar någon intensivkurs eller något sådant o kirra kortet nu så du slipper grejja med det till våren...

Lala

Gick med
5 Aug 2009
Hoj
R6
Jojo, du handlar i oktober december där i krokarna, special price...

Se om du hittar någon intensivkurs eller något sådant o kirra kortet nu så du slipper grejja med det till våren...

Jaha ja där ser man... Undrar dock om det går att bevara hojjen nånstans när det ändå bara står under vintern, kan ju inte stå ute heller eller?

Jo det va planen så det ska bli sjukt kul.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jaha ja där ser man... Undrar dock om det går att bevara hojjen nånstans när det ändå bara står under vintern, kan ju inte stå ute heller eller?

Jo det va planen så det ska bli sjukt kul.

Hoj förvaras inne, aldrig ute...

Nu bor du la i sthlm o ja läste just att de e jävla kö där så känns väl kört att fixa kortet i år, själv påbörjade jag i slutet av augusti när det begav sig o va klar i god tid för att få lite tid på hojen innan vintern :D

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Inte?[/QUOTE]

Så klart inte! Vi är fantastiska! (Och ödmjuka ;-)

Lala

Gick med
5 Aug 2009
Hoj
R6
Hoj förvaras inne, aldrig ute...

Nu bor du la i sthlm o ja läste just att de e jävla kö där så känns väl kört att fixa kortet i år, själv påbörjade jag i slutet av augusti när det begav sig o va klar i god tid för att få lite tid på hojen innan vintern :D

Ja då får jag väl kolla runt i landet och se vilka stället har kurser... Jag vill fan ha den innan våren.. eller så är det bara att boka till mars eller april sen och plugga på ordentligt och gå nån intensivkurs så det spelar inte så stor roll.. för jag ska ha kortet så det är klart:)

Så klart inte! Vi är fantastiska! (Och ödmjuka ;-)[/QUOTE]

Hahaha ok då vet jag det då:)

Last edited:

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Jo du had ehelt rätt, den va verkligen ful som stryk hehe.. men det är säkert en bra hoj med tanken på att den är upprätt och allt. tack tack

Viktigt är att den har mer än 700 kubik om du skall köra upp på den för tungt. ER6, gsxr600, R6, triumph 675 och alla med mindre motorer än 700cc jag går således bort. De hojarna kan du köpa sen när du har kortet i handen.

Och jag lovar dig, när jag började träna på GSX750n så fick jag ändå kramp i underarmarna efter lektionerna... Jag undrar hur jag hade haft det om jag suttit på en R6a.... :gnissla

Tooni

www.theroyalsrd.se
Gick med
19 May 2009
Hoj
R6
Hej tjejen!

Jag köpte en Honda Hornet som första hoj. Bra nybörjarhoj. Lagom höjd då jag är liten och kort (1,60). Skulle inte köpa en sporthoj som förstahoj, men det är jag det. Man kan byta sen =)

Lycka till!

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Ja så är det säkert, men jag är nog som alla andra som tycker ju mer plast desstu snyggare och ju mer hukande rygg desstu härligare. Men det stämmer nog att jag borde kanske börja med nåt så att man får koll ute i trafiken och allt det som är med den.
Jodå jag har märkt det, man känner sig små mesig när man kommer och ska fråga massa saker när alla andra är vana åkare :)

Som du kanske märkt av responsen på din tråd är det inga MC killar som har något emot att svara på frågor, speciellt inte om det är en tjej som ställer dem. :)

Plast är bara dyrt när man går ikull och den som inte gått ikull ett par ggr under sin övningskörning ( krypkörningsövningar ) har inte övningskört ordentligt. :)

// Johan

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...