Nykan skrev:2 mm använde jag till det, gick faktiskt relativt bra.
jookan skrev:Jag tog cert på pinne på rör och på rörtråd på rör men man blir ju va med dom när man inte jobbar med det specielt så har inte kvar mina längre..
cRoC skrev:Pinne är alltså mer åt gassvetshållet? Tända (vad är det som brinner?) med tändare och använda "svetsstång"?
det blev fel.. här: http://www.hightechweldingteam.se/images/interior/svets2.jpgcRoC skrev:Pinne är alltså mer åt gassvetshållet? Tända (vad är det som brinner?) med tändare och använda "svetsstång"?
Bart skrev:nej nej.. du har ett handtag som du sätter in pinnen i.. det är den som brinner.. gå in och kolla på www.hightech.se där finns det bilder..
cRoC skrev:Pinne är alltså mer åt gassvetshållet? Tända (vad är det som brinner?) med tändare och använda "svetsstång"?
cRoC skrev:Hehe jo det är klart, men har man begränsad ekonomi och kanske inte använder den så ofta så..
Vad är det som gör pinne svårt då? Är det trådmatning som i MIG? Är det svetstransformator som är pinne eller? Eller bågsvetsning som är pinne? kan inget om det
cRoC skrev:"This site is under reconstruction." :/ Hur är priset på pinnar (och åtgång) om man jämför med tråd till mag?
Gunsten skrev:Har inte stor erfarenhet av pinnsvets, men mitt tips är att köpa en bra mig/tig svets. Vet att dom är dyra men köp hellre en begagnad som kanske är ett par år gammal, än en billig t.ex. biltema svets (har aldrig svetsat med biltemas grejor, men av erfaranhet från biltema så tror jag inte på dom). Kan nästan garantera dig att den begnagnade håller längre!!
Bart skrev:Jag tror nog inte att det är så stor skillnad om man inte svetsar så mkt.. rätta mig om jag har fel.. (behöver inte köpa pinnar lr tråd..jobbet har ju)
Bart skrev:Hmm.. finns det mig/tig? pinne/tig finns ju..
Gunsten skrev:Har inte stor erfarenhet av pinnsvets, men mitt tips är att köpa en bra mig/tig svets. Vet att dom är dyra men köp hellre en begagnad som kanske är ett par år gammal, än en billig t.ex. biltema svets (har aldrig svetsat med biltemas grejor, men av erfaranhet från biltema så tror jag inte på dom). Kan nästan garantera dig att den begnagnade håller längre!!
Finns la typ allt möjligt mig/tig, tjing/tjong...jookan skrev:Jo det tror jag finns det inte svetsverk med allt i typ Mig, Mag, tig Och pinne
vet inte säkert men har bara fått för mig det..
Jag har kollat lite efter Dillons men hittar inte vad det exakt är för nått?ulf_lundin skrev:Är det bara jag som föredrar Dillons gassvets som 1a svets ?!
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|