Lite slangning = 30 dagsböter...

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Blue skrev:
Du kanske skulle spana in den här sidan, så slipper du montera blixtaggregat. :)

http://www.nanopuls.se/

Hehe, man kanske skulle skaffa en svart saab 95 och köpa en sån här liten lampa, så kommer man fram i köerna lika fort som med hojen!!! Yeah!!! :tummenupp

lr015.jpg

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
TomK skrev:
Coolt! Det är ju på hemmaplan också... så kan man få en demonstration av ljusstyrkan t.ex.

Kollar du på blixtljusen kan du ju slänga ett pm med lite info till mig då det kan vara intressant att veta, tänkte sätta likadana på jourbilen istället för vanliga blixtar.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
DwD skrev:
hmmm bromsljus?. blinkar dom eller går det att få stadigt ljus :kär

Tyvärr blinkar dom, ganska fort också. Polisen brukar sätta sådana på civilbilarna innan för bakrutan.

Leta upp diod positionsljus till lastbilar dom är 50 x 120 mm med tre dioder i. kostar en 50lapp eller så. Kolla närmaste lasbilsverkstad.

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Blue skrev:
Tyvärr blinkar dom, ganska fort också. Polisen brukar sätta sådana på civilbilarna innan för bakrutan.

Leta upp diod positionsljus till lastbilar dom är 50 x 120 mm med tre dioder i. kostar en 50lapp eller så. Kolla närmaste lasbilsverkstad.
hmm kanske skulle kolla på något sådant.. anv du dig av den lösningen?

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Blue skrev:

Blinkar dom fort? Hmm. Om man kanske skulle montera en vit sådan fram på hojen och koppla den till ljustutan? Då borde man väl synas även av dom mest blinda medtrafikanter som fullständigt skiter i att man flashar på dom?!

Fast en blå kanske ger mer uppmärksamhet... :hihi

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Mcbudet skrev:
håller man bara huvet kallt så går det bra!
Det är det absolut viktigaste av alllt när man blir jagad! Första gångerna sket man ju på sig flera gånger om, men nu tycker man ju att det nästan bara är kul :3freak

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Zana skrev:
Go get em tiger!

Men seriöst? Körde du en bit på bakan eller var det bara en Up&Down wheelie? Och var stoppisarna vid rödljusen eller? fattar inte varför en stoppie skulle kunna vara vårdslöshet?? Får man inte bromsa hårt nu eller?!?!

Kan ju förstå om man glider några 100meter på slangen och kör lite rullande endoes mitt i trafiken, men förihelvete skulle nekat till anklagelserna om jag var i dina kläder...! :notme

edit: Vad menar du med civvare? Bil eller mc? Det första alternativet är ju busenkelt att skaka av i city. Det andra också om det är extra mycket trafik.... Skulle vilja se en BMW kryssa mellan bilarna... hehe :)

/Zana

Skulle vilja se dig hänga av en enduro polis i centr stan!

:rolleyes:

Last edited:

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Nisse Järnet skrev:
Det är det absolut viktigaste av alllt när man blir jagad! Första gångerna sket man ju på sig flera gånger om, men nu tycker man ju att det nästan bara är kul :3freak
har du åkt dit ngn gång?..
är det bara bilar du dragit?

joje_80

Norrland tycker det!!
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
NU- yamaha yzf 426 /// Då 640 lc4(ett jäkla as lovar jag)
DwD skrev:
158809 fan man börjar ju bli så "skraj" för polisen så man vägrar stanna, tänk om dom prejar en bara för att vara på den säkra sidan?.

"hörde" om en mcpolis(BMW) som hade följt efter en kille och sedan följt in denna på ett eljusspår, med andra ord dom skiter i om dom skadar andra vid smitning :mad:

"killen" kom dock undan :tummenupp :D

jag har fan också hört om den där historien! killen som blev jagad var gode panikslagen efteråt! :arsele :banana

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Ärligt talat... Väcka en tråd från 2004 för att tillföra INGENTING. Bra jobbat...

KickAss_Prod´s skrev:
466246 Skulle vilja se dig hänga av en enduro polis i centr stan!

:rolleyes:

Kan väl svara ovanstående genom att säga att du kanske borde läsa inläggen du citerar två kanske tre gånger innan du trycker "Skicka Svar"...

Fan va jag är grinig idag.

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Zana skrev:
2049598 Ärligt talat... Väcka en tråd från 2004 för att tillföra INGENTING. Bra jobbat...

Kan väl svara ovanstående genom att säga att du kanske borde läsa inläggen du citerar två kanske tre gånger innan du trycker "Skicka Svar"...

Fan va jag är grinig idag.

hahahaha , köp godis .. det är ju snart lördag så mår du bättre! :pannkyss :rofl :rofl :rofl

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
DwD skrev:
2049695 hahahaha , köp godis .. det är ju snart lördag så mår du bättre! :pannkyss :rofl :rofl :rofl

Jo, mår fan bättre efter duschen... Men det är fredag och vecka 13, har haft otur hela jävla veckan. Tänkte inte ens på vilken vecka det var...

Sen kom jag på hur mycket cash jag dragit in, nej, inte ens det hjälpte... Borde sova eller nåt.

Varför i helvete snöar det och är en plusgrad när det var vårväder igår... Fy helvete och djävulens skäreldar, jag vill ha sol GODDAMNIT!

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Zana skrev:
2049727 Jo, mår fan bättre efter duschen... Men det är fredag och vecka 13, har haft otur hela jävla veckan. Tänkte inte ens på vilken vecka det var...

Sen kom jag på hur mycket cash jag dragit in, nej, inte ens det hjälpte... Borde sova eller nåt.

Varför i helvete snöar det och är en plusgrad när det var vårväder igår... Fy helvete och djävulens skäreldar, jag vill ha sol GODDAMNIT!
shit... har inte tänkt på det.. en hel Vecka 13!! + att det är fredag..
tur att man inte tog hojjen till jobbet idag... snö å skit
:( :lol

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
DwD skrev:
2049743 shit... har inte tänkt på det.. en hel Vecka 13!! + att det är fredag..
tur att man inte tog hojjen till jobbet idag... snö å skit
:( :lol

P-böter, glömde ett jobb i onsdags, skurit mig i fingret, förändrad tjänst, storgräl med pappa, 1500:- självrisk (backade på en idiot), stshbxn tom, sabbade en favvo t-shirt.... Jag kan hålla på så här ett tag, just _den här_ veckan. Coincidence? Don't think so!!!!!

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...