Lite slangning = 30 dagsböter...

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
eisbaer skrev:
MC-snuten kör vildare än man tror. Vet ett exempel för ett bra tag sedan då en stor BMW jagade en cross genom en skogsstig och ner för trappor.
En kompis till mig hängde sig över o tog ur nycklarna ur polis-mc´n när han kom upp jämsides o kastade dom ut i skogen. Jävligt kaxigt tycker jag :crash

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Wheeliedevil skrev:
En kompis till mig hängde sig över o tog ur nycklarna ur polis-mc´n när han kom upp jämsides o kastade dom ut i skogen. Jävligt kaxigt tycker jag :crash

hmm.. helt sant eller?. om inte så töntigt!.. :p

om sant!.. jävligt vågat! :crash :skrämd

menar du att det skulle ha hänt i farten eller?

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
DwD skrev:
hmm.. helt sant eller?. om inte så töntigt!.. :p

om sant!.. jävligt vågat! :crash :skrämd

menar du att det skulle ha hänt i farten eller?
Javisst, i farten på en cykelväg. Polaren körde trimmad MOPED!!
Men det var ett par år sen nu...

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Wheeliedevil skrev:
Javisst, i farten på en cykelväg. Polaren körde trimmad MOPED!!
Men det var ett par år sen nu...

Hahahhahaha...

fan va coolt att ringa upp polisen och sätta dit han för vårdslöshet i trafiken pga körning på cykelväg.
gissa om han skulle bli sänkt då! :D :D

joje_80

Norrland tycker det!!
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
NU- yamaha yzf 426 /// Då 640 lc4(ett jäkla as lovar jag)
DwD skrev:
fan man börjar ju bli så "skraj" för polisen så man vägrar stanna, tänk om dom prejar en bara för att vara på den säkra sidan?.

"hörde" om en mcpolis(BMW) som hade följt efter en kille och sedan följt in denna på ett eljusspår, med andra ord dom skiter i om dom skadar andra vid smitning :mad:

"killen" kom dock undan :tummenupp :D

jag har hör den historian med! :öl

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Absolut inget problem med polisen om man åker motard! tänk bara vad din cykel kan och vad deras inte kan!
och angående elljusspår så har man halva deras vikt och samma effekt så man lär vara bra kass på att köra om man inte lyckas köra ifrån dom med slicks.
och här i sthlm så har dom africa twins för att jaga folk ute i salladen och på elljuspåren trust me :fakta

DwD skrev:
att dra en bmw mc polis med motard däck är inte alltid det lättaste, även om man skulle köra på ett geggit elljusspår :skrämd . dom är ruggit bra :( , och dom tvekar inte att skada almänheten för att sätta dit dig! :mad:

fast ni får vara bättre!, :tummenupp

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Mcbudet skrev:
Absolut inget problem med polisen om man åker motard! tänk bara vad din cykel kan och vad deras inte kan!
och angående elljusspår så har man halva deras vikt och samma effekt så man lär vara bra kass på att köra om man inte lyckas köra ifrån dom med slicks.
och här i sthlm så har dom africa twins för att jaga folk ute i salladen och på elljuspåren trust me :fakta

jo det jag menade är att man får jobba rejält för att inte vurpa,det är rätt halkit i kurvorna och i leran :skrämd
men inte fan tar dom en :D

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Vurpa är väll det man är mest skraj för!
oftast så är man både skraj och stressad när man har snuten efter sig! det är då man gör misstagen! håller man bara huvet kallt så går det bra!
och fresten har man slick på hojen så håller man sig på asfalten :p varma slicks på husan och stadstrafik då krävs det ganska mycket för dom skall hinna ifatt!

DwD skrev:
jo det jag menade är att man får jobba rejält för att inte vurpa,det är rätt halkit i kurvorna och i leran :skrämd
men inte fan tar dom en :D

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Mcbudet skrev:
Vurpa är väll det man är mest skraj för!
oftast så är man både skraj och stressad när man har snuten efter sig! det är då man gör misstagen! håller man bara huvet kallt så går det bra!
och fresten har man slick på hojen så håller man sig på asfalten :p varma slicks på husan och stadstrafik då krävs det ganska mycket för dom skall hinna ifatt!

jepp.. men tyvärr så hade denna kille ingen stadstrafik att köra på :D

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Själv hade jag en riktig tur dag i förra veckan...

Först använder jag en svängfil för att komma först vid rödljuset OK/Statoil på huddingevägen rikt in mot stan.
Bredvid mig står en lila s40.
När det blir grönt så drar jag i väg på slangen bort till rödljuset vid Funwashen. Ser att s40 ligger bakom, hum...blir lite misstänksam men han stannar på säkert avstånd, så jag slappnar av igen! Men när jag minst anar det så står han bredvid mig med tvåhjul i min fil och 2hjul i svängfilen, han har rutan nervevad och sticker ut polisbrickan :skrämd Just som jag tänker dumpa kopplingen och hissa trotteln, så säger han bara: ta det lugnt nästa gång! Ööhh...javisst, ska inte upprepas :rolleyes:

Ett par tim senare, så blir det en stopies vid ett annat rödljus på Huddingev, uppe vid flemingsberg. Ser efter att jag landat bakhjulet att en Bumsing står mitt emot och stirrar på mig :skrämd :skrämd Men han tittar bara lite snett på mig, och glider iväg :hej

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Rammstein skrev:
Själv hade jag en riktig tur dag i förra veckan...

Först använder jag en svängfil för att komma först vid rödljuset OK/Statoil på huddingevägen rikt in mot stan.
Bredvid mig står en lila s40.
När det blir grönt så drar jag i väg på slangen bort till rödljuset vid Funwashen. Ser att s40 ligger bakom, hum...blir lite misstänksam men han stannar på säkert avstånd, så jag slappnar av igen! Men när jag minst anar det så står han bredvid mig med tvåhjul i min fil och 2hjul i svängfilen, han har rutan nervevad och sticker ut polisbrickan :skrämd Just som jag tänker dumpa kopplingen och hissa trotteln, så säger han bara: ta det lugnt nästa gång! Ööhh...javisst, ska inte upprepas :rolleyes:

Ett par tim senare, så blir det en stopies vid ett annat rödljus på Huddingev, uppe vid flemingsberg. Ser efter att jag landat bakhjulet att en Bumsing står mitt emot och stirrar på mig :skrämd :skrämd Men han tittar bara lite snett på mig, och glider iväg :hej

haha .. ibland har man tur med poliserna!..
det behövs fler poliser men mindre poliser som gör onödiga saker :fakta

Linuxs

Lat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Uppföljning:

Jag överklagade och det blev rättegång. Domarn dömde inte mig för stoppisen eller att jag körde mellan rödljuskön. Däremot dömde han mig för bakhjulåkningen. Men han drog ner dagsböternas värde. 4800:- vill dom ha. Trist, men roligare än 6000:-!

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Trist, men det visar återigen att slangning bara ibland kan var okej beroende på omständigheterna. Sker det inne i stan med massa folk och trafikanter är det nog ofta så att det bedöms som inte okej. Även andra omständigheter kan spela in givetvis.

Slutsats. Den som slangar tar alltid en risk att åka dit. VÄljer man rätt tillfälle så minskar risken radikalt.

gsitobbe

Gick med
4 Sep 2003
Hoj
CBR 1000
och här i sthlm så har dom africa twins för att jaga folk ute i salladen och på elljuspåren trust me :fakta [/B][/QUOTE]

jag vet att i tyresö så körde dom med riktiga enduro hojar föra sommaren

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
gsitobbe skrev:

jag vet att i tyresö så körde dom med riktiga enduro hojar föra sommaren [/B][/QUOTE]

jo blir man jagad av en africa twin, så kanske man skall bedömma om läget :rolleyes: , om det inte är något trixxit enduro spår som man kan som baksidan på handen

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Linuxs skrev:
Uppföljning:

Jag överklagade och det blev rättegång. Domarn dömde inte mig för stoppisen eller att jag körde mellan rödljuskön. Däremot dömde han mig för bakhjulåkningen. Men han drog ner dagsböternas värde. 4800:- vill dom ha. Trist, men roligare än 6000:-!

förlorade du kortet åxå eller?
fan helt otroligt dyrt att köra på bakhjulet, om man gämför med att åka för fort

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
D-MAN 660 skrev:
Hmmmm undra vem det kan vara :p :p

:D ,

snutjäveln försökte köra in i "killen" just innan han körde på eljusspåret och få han till att välta, tror han vurpade med bmw bågen när han gjorde det. samtidigt fick han smaka på lera från bakdäcket när "killen" drog på rullen :D

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...