kajlyl
Tillbaka!
Det är enligt ett prejudikat lagligt att slanga om du har kontroll och inte ut sätter andra för fara
Honung skrev:Kom susandes till jobbet i morse, när jag svänger in på köpmangatan i Östersund står det fyra!!!!! poliser mitt i vägen och stoppar mig, tjena ktm mannen säger en ung aspirant, vi ska kolla bältet, tja kan ju bli lite svårt..... svarar jag. Fick blåsa och visa körkort. Han tar ett varv runt hojen och frågar först om den är regad och jag svarar att det är klart att den är sen frågar han om den går bra, jag svarar att det gör den, sista frågan jag får är om det blir mycket bakhjulsåka och jag hinner knappt svara innan han säger att det ska du ta det jävligt försiktigt med. Nu börjar jag bli ganska trött på honom, då säger den mycket sympatiske polisen att nu kan du åka och jag vill se om du kan........
Och om han fick se......
DwD skrev:bältet
Fick han se lite bakhjulåka ?
Honung skrev:Yes
Nu är jag inte någon världsmästare på o slanga men några meter vart det.
DwD skrev:förlorade du kortet åxå eller?
fan helt otroligt dyrt att köra på bakhjulet, om man gämför med att åka för fort
Linuxs skrev:Fick behålla kortet iallafall.
Men jag tycker det är värre att köra på en tätbebyggd gata nattetid utan halvljus (800) med 80 km/h på mätaren (2000), utan bälte (600), med dubbdäck (400) och struntat i folk som ska över gatan på övergångsställe (1000).
Men det är ju bara jag som tycker så....
Mr_Philip skrev:I Uppsala så åker en del poliser på sommaren då så klart runt i svarta enduros..Svårt att det att det är poliser de har bara ett sånt där grönt polis linne.
Men det är inga tunga enduros utan några smalar och lättare, vet dock inte vilken modell men kan bli jobbigt för de så åker med Enduros och SM's...
TomK skrev:och gulgröna reflexvästar... hehe, det kör jag också med för att kärringarna ska se mig bättre, så jag kan säkert förväxlas med ordningsmakten vid en hastig syning.
Linuxs skrev:Jahopp! Då kom det ett brev på posten. Vägverket har bestämt att dom tar mitt kort i 2 månader på grund av att jag blivit dömd för vårdslöshet i trafik och inte för vad jag i själva verket gjorde.
Om ni råkar ut för samma sak som jag, STÅ PÅ ER! Se till att inte bli dömda för vårdslöshet! Då vet man aldrig vad som kan hända...
Jag har lärt mig att aldrig lita på poliser. Ingen sa något om att jag kunde bli av med körkortet!
Blue skrev:Skaffade du blixtljus?
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari