"lite stryk får dom tåla"

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Fega as, är det enda ALLA män är som lägger en hand på en kvinna. Hade jag själv sett något sådant hända i vår vänskapskrets hade den personen fått med mig att göra. Och jag kan lova, det hade inte blivigt roligt.

Mvh//ZS
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Blackninja skrev:
Deras egna val. Tycker du synd om de som knarkar med?

Varför tycka så synd om allt och alla som väljer sitt lidande själva? :va


Oj oj oj!

Väljer sitt lidande själva? Antar att du aldrig har varit med om att någon du bryr dig om gör fel val i livet...

Självklart har alla ett eget ansvar men alla är inte lika lyckligt lottade som tex jag. Jag har världens finaste mamma som alltid funnits där. Ändå har jag tyvärr inte klarat mig undan as helt o hållet.
Men med en trygg stark barndom och vid de här laget ganska så mycket skinn på näsan så stampar man bara på idioter som vill göra en illa.

Tjejer och killar som inte har nån självkänsla, nåt eget värde etc kanske inte har lika "lätt" att ta sig ur vissa destruktiva mönster.

Jag kan också bli galen på folk som väljer såna liv men nånstans måste man ju fatta att de handlar om lite djupare saker.

Så hörru Ninja killen. Glad att du inte sitter i den sitsen men de som gör de behöver hjälp inte massa sånt snack. :)
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
korvgubbe skrev:
Hissen går inte ända upp på dig eller hur?! Väljer? Vad snackar du om...!? Har du sett en av dina bästa vänner hamna i en sådan situation? En perosn som normalt alltid varit stark, rakryggad, glad, utåtriktad blir introvert, skör, nedbruten.

Det är ingen som väljer det... Fan.. Jag kan bråkar i många av trådarna men det där var bland det dummaste jag stött på under tiden här på SH...

Nej, ingen av mina vänner har låtit nertryckas av någon annan, det tillåter ingen i min bekantskapskrets. Du måste vara en bra stöttepelare som låter dina vänner brytas ner.

Hissen går säkerligen några våningar längre upp hos mig än hos dig, då du verkar skita i dina vänner. Tur jag har riktiga kompisar när man behöver det, som stöttar en istället för att titta på i blindo när man blir introvert, skör och nedbruten.

Som man bäddar får man ligga :mattias
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Blackninja skrev:
Nej, ingen av mina vänner har låtit nertryckas av någon annan, det tillåter ingen i min bekantskapskrets. Du måste vara en bra stöttepelare som låter dina vänner brytas ner.

.. då du verkar skita i dina vänner. Tur jag har riktiga kompisar när man behöver det, som stöttar en istället för att titta på i blindo när man blir introvert, skör och nedbruten.

Som man bäddar får man ligga :mattias

Du är inte sann!?

Verkar skita i mina vänner? Hade jag vetat om det hade jag tagit med mig resten av mina grabbpolare och ett varsit basebollträ..

Dina påståenden är dumma och ignoranta bortom gränser. Du har verkligen ingen som helst koll på hur den här typen av övergrepp är för de inblandade..

Är du så oerhört dum eller spelar du bara för att skapa diskussion?
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
korvgubbe skrev:
Du är inte sann!?

Verkar skita i mina vänner? Hade jag vetat om det hade jag tagit med mig resten av mina grabbpolare och ett varsit basebollträ..

Det löser säkerligen många problem :kocko

Hade nog bara gjort allt värre ska du se lilla vän.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
korvgubbe skrev:
Du är inte sann!?

......

Är du så oerhört dum eller spelar du bara för att skapa diskussion?

Det den typen av okunnighet som gör att kvinnor har så svårt att bli trodda och få hjälp. Män som borde kunna göra situationen bättre genom medvetenhet och engagemang går omkring och tycker att man får ligga som man bäddat..
 
Last edited:

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Blackninja skrev:
Nej, ingen av mina vänner har låtit nertryckas av någon annan, det tillåter ingen i min bekantskapskrets. Du måste vara en bra stöttepelare som låter dina vänner brytas ner.

Hissen går säkerligen några våningar längre upp hos mig än hos dig, då du verkar skita i dina vänner. Tur jag har riktiga kompisar när man behöver det, som stöttar en istället för att titta på i blindo när man blir introvert, skör och nedbruten.

Som man bäddar får man ligga :mattias


Har jag missat nåt?
Anledningen till att man reagerar över ditt första inlägg är den total brist på sympati.
Sen i nästa inlägg så ska man backa upp sina vänner totalt.

Nu har jag nog fått allt om bakfoten.
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
RocketQueen skrev:
Har jag missat nåt?
Anledningen till att man reagerar över ditt första inlägg är den total brist på sympati.
Sen i nästa inlägg så ska man backa upp sina vänner totalt.

Nu har jag nog fått allt om bakfoten.

Klart man skall backa upp sina vänner, men jag pratar om de som blir misshandlade år efter år utan att ens säga till. Då får man skylla sig själv, ett eget val enligt mig

Det finns hjälp att få även om man inte känner nån. I form av social, polis mm
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Chrille skrev:
Det den typen av okunnighet som gör att kvinnor har så svårt att bli trodda och få hjälp. Män som borde kunna göra situationen bättre genom medvetenhet och engagemang går omkring och tycker att man får bädda som man får ligga.

Ligger väldigt mycket i det du säger. Tror det är ett generellt fenomen som bidrar till att många problem förblir olösta.. "VI som inte orsakar problemet" har en benägenhet att klappa oss för ryggen och säga att de andra minsann sluppit problem om de varit som "OSS"..
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Argumentera aldrig med en dåre -
folk kommer inte att se vem som är vem.
:5sure
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Blackninja skrev:
men jag pratar om de som blir misshandlade år efter år utan att ens säga till. Då får man skylla sig själv, ett eget val enligt mig

...nej, man får inte skylla sig själv... Det är en effekt av den andres förtryck och nedbrytande inverkan... Samtidigt som de bryter ner ser det till att plantera ett beroende..

....är lite som att hundar aldrig biter sina ägare trots att de blir misshandlade... (nej, det är inte en liknelse mellan tjejer och hundar)
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Blackninja skrev:
Klart man skall backa upp sina vänner, men jag pratar om de som blir misshandlade år efter år utan att ens säga till. Då får man skylla sig själv, ett eget val enligt mig

Det finns hjälp att få även om man inte känner nån. I form av social, polis mm



Jo men ok. Grejen är att de där kan störa mig också. Har många tjejkompisar som stannar hos svin MEN eftersom de är mina vänner så vet jag lite om deras bakrund. Ingen blir slagen men de är inte bättre med psykiskmisshandel.

De jag menar är att allt är inte svart och vitt. Jag försöker hjälpa men ibland behövs de så mycket mer.
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
korvgubbe skrev:
...nej, man får inte skylla sig själv... Det är en effekt av den andres förtryck och nedbrytande inverkan... Samtidigt som de bryter ner ser det till att plantera ett beroende..

....är lite som att hundar aldrig biter sina ägare trots att de blir misshandlade... (nej, det är inte en liknelse mellan tjejer och hundar)

Har hunden nåt val?
Har människan som blir misshandlad nåt val?

Och du kallar mig dum :rolleyes:
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
korvgubbe skrev:
...nej, man får inte skylla sig själv... Det är en effekt av den andres förtryck och nedbrytande inverkan... Samtidigt som de bryter ner ser det till att plantera ett beroende..

....är lite som att hundar aldrig biter sina ägare trots att de blir misshandlade... (nej, det är inte en liknelse mellan tjejer och hundar)


De är hit jag vill komma.

Har man väl hamnat hos en sån Flickvän/pojkvän så är de ganska svårt att komma ur. Man hamnar ju där av en anledning liksom.
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
RocketQueen skrev:
Jo men ok. Grejen är att de där kan störa mig också. Har många tjejkompisar som stannar hos svin MEN eftersom de är mina vänner så vet jag lite om deras bakrund. Ingen blir slagen men de är inte bättre med psykiskmisshandel.

De jag menar är att allt är inte svart och vitt. Jag försöker hjälpa men ibland behövs de så mycket mer.

Tycker inte du att de borde lämna dem då? Väljer de inte själva att stanna?

Är de synd om dem om de väljer att stanna på eget val???
 

HanneZ

Guest
Blackninja skrev:
Tycker inte du att de borde lämna dem då? Väljer de inte själva att stanna?

Är de synd om dem om de väljer att stanna på eget val???
Men? Tror du att de vill bli slagna? Har du någonsin varit i underläge? Var du kaxig när du tappat bort mamma på stan när du va 5 år gammal?
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Blackninja skrev:
Tycker inte du att de borde lämna dem då? Väljer de inte själva att stanna?

Är de synd om dem om de väljer att stanna på eget val???


Klart som fan jag tycker att de ska lämna dem!
Jag har ju tjatat i en oändlighet på en kompis till mig och först nu verkar kronan ha trillat ner.
MEN som sagt de är lätt att sitta och snacka när man inte varit där själv.

Eller de kanske du har?

En killkompis till mig fattade ingeting tills han hamnade där själv. Han inser ju att han ej mådde bra när han drogs till henne. Nu har han vuxit otroligt som människa och har mer förståelse för hur man kan behandla sig själv så illa.
Svårt att ta sig ur en ond cirkel.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Blackninja skrev:
Tycker inte du att de borde lämna dem då? Väljer de inte själva att stanna?

Är de synd om dem om de väljer att stanna på eget val???

- "De e int lönt å förklara för de som int förstår"
...- citat okänd..

Det är inte ens lönt att försöka förklara. Uppenbarligen känner du inga än som suttit i den situationen... Tills dess är det som sagt lönlöst att försöka disskutera med dig...

Blackninja skrev:
Är de synd om dem om de väljer att stanna på eget val???

Den kommentaren tar jag med mig som veckans mest urbota....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top