"lite stryk får dom tåla"

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
korvgubbe skrev:
- "De e int lönt å förklara för de som int förstår"
...- citat okänd..

Det är inte ens lönt att försöka förklara. Uppenbarligen känner du inga än som suttit i den situationen... Tills dess är det som sagt lönlöst att försöka disskutera med dig...

Den kommentaren tar jag med mig som veckans mest urbota....

Bjuder på den kommentaren, fick ju en av dig som slår allt... :D

Slåss ni ofta med bollträ? Nynnar på "bad boys" o lever rövare?

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Blackninja skrev:
Klart man skall backa upp sina vänner, men jag pratar om de som blir misshandlade år efter år utan att ens säga till. Då får man skylla sig själv, ett eget val enligt mig
Jag resonerade precis som du, vilken människa tar emot så mycket skit "frivilligt"? Det är klart som fan att man går därifrån! Det är bara idioter som stannar kvar! Tills jag hamnade där själv...

Det börjar ofta som knappt märkbara kommentarer, så'nt man avfärdar med förklaringar som att han är trött, det har varit mycket på jobbet, stress... you name it. Handlingar och ord man inte skulle acceptera från NÅGON blir vardagsmat, man intalar dessutom sig själv att det är mitt fel att han är så arg, kanske om jag är lite snällare/gladar/mjukare/mer förstående, så slipper han irritera sig på mig?

Sakta men säkert invaggas man i villfarelsen att man förtjänar den behandlingen, för han älskar mig ju fortfarande, eller?!? Jag älskar iaf honom och vill att han ska må bra och FAST jag från början var en självständig, stark och glad tjej, sitter jag helt plötsligt fast i ett sjukligt beroende där det är svårt att se någon väg ut, för det händer ju trots allt inte hela tiden?

Blackninja skrev:
Det finns hjälp att få även om man inte känner nån. I form av social, polis mm
Tänk dig själv hur det känns att polisanmäla någon man älskat och som man kanske fortfarande tror att man älskar... Som man, om man lyckats komma därifrån, dessutom är så rädd för att man inte kan gå ute utan att bli nojig så fort man ser en likadan bil, darrar i hela kroppen om det rör sig i trapphuset på natten m.m., m.m.

Det är lätt att döma när man aldrig varit utsatt själv. Jag har haft alldeles för lätt för det. Den läxan önskar jag ingen att lära sig genom upplevelse, men viss empati får man visa de människor som är utsatta,

Själv får jag tårar i ögonen när jag läser dina korkade inlägg. De tillför inte ens något konstruktivt till debatten.

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Chrille skrev:
Hjärnblödningen är som alltid omfattande på sporthoj.com och då menar jag bokstavligt talat - det måste blöda hjärnsubstans ur en del här.

Att så många knuttar tror att kvinnor väljer förhållande där de blir misshandlade och att killar blir slagna av tjejer på ett motsvarande sätt förklarar varför så anmärkningsvärt många knuttar dör i korkade singelolyckor....

Hjärnblödning.. Näe det är nog allmän(H)Järnbrist (fe?) redan innan tyvärr...

:huvet
:7peta Eller oxå kan det vara så att :"Summan av all intelligens är konstant,men folkmängden ökar!"

Men va f-n,,, Det skall till alla sorter för att göra en Värld! :fyllisar

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Blackninja skrev:
Tycker inte du att de borde lämna dem då? Väljer de inte själva att stanna?

Är de synd om dem om de väljer att stanna på eget val???

Man vet att man borde.
Anledningen till att jag stannade så länge som jag gjorde efter det uppenbara bäst före datumet var att;
Du älskar personen. (Känslor är inte bra, man blir blödig)
Det är inte jävligt hela tiden. (Hopp...)
Om en människa är så otroligt jävla ångestfylld och full av ånger och LOVAR, LOVAR, LOVAR att det aldrig kommer att hända igen, så vill du gärna tro på det.( Medlidande )
Det är aldrig lätt att hantera misslyckanden.(Stolthet)

Dessutom för de som har en redigt knäpp kille så kan dödshot, hot om självmord och hot mot ens familj höra till bilden... Hur lätt är det att hantera då?? Om man inte ens törs be om hjälp?)

Tack och lov har jag tjockt skinn på näsan och låter mig inte trampas på eller knäckas... MEN... om jag inte hade haft en familj och kompisar som påpekat att jag FAKTISKT inte var mig själv riktigt och inte mådde bra, så kanske situationen varit helt annorlunda...

Jag har läst dina inlägg och kan bara konstatera att du talar om något du inte vet ett dugg om.

För mig slutade det med att jag började slå tillbaka så gott jag kunde. Vad jag lärt mig är att om du slår en människa så finns det ingen respekt för den personen och därmed inte heller någon äkta kärlek. Man som kvinna.

Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Japp men dessa killar mår dåligt själv och oftast lider av dåligt självförtroende och har ett enormt behov av att ha makt över andra...Tja kanske inte stämmer på alla men det stämmer på dom jag har stött på i alla fall.
Jo jag har ett par tjejkompisar jag med som har vare med om detta, en är fortfarande i ett sådant förhållande och det är tungt, han har skärmat av henne från alla till å med sin egna familj :(

Milla skrev:
De vänninor som jag har som blivit misshandlade har ALLA blivit nedbrutna psykiskt också, så att de trott på vad killen sagt. Att de inte är värda ett piss, att om inte killen skulle "offra sig" att vara deras pojkvän så skulle i n g e n vilja dem, att de är iqbefriade, fula, värdelösa, osv osv osv osv...Och det gör i sin tur att de blir beroende av killen, att han ska ge dem bekräftelse och någonstans mitt i detta tror de sig verkigen älska denna kille och allt blir nog bättre snart..Det är en sjuk svart cirkel som bara blir värre och värre och tragiskt nog så verkar det vara så jäkla vanligt.. Jag har iaf 4 vänninor som jag vet varit med om detta..och det är 4 för mycket!

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
en del märker inte att dom blir utsatt för det förns det gåt så långt att dom känner sig så som deras killar säger att dom är...om du får höra att du är värdelsös på mmmm ca 100 olika sätt så tror du på det efter ett tag.

Blackninja skrev:
Deras egna val. Tycker du synd om de som knarkar med?

Varför tycka så synd om allt och alla som väljer sitt lidande själva? :va

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:3freak :5sure :6surkart :pangihuve
nä jag blir bara mer å mer förvånad över dina inlägg.
HUR KAN EN MÄNNISKA VÄLJA NÅGOT DYLIGT!!!! det gör dom inte jag fick höra något från en vän till mej som vare med om detta....
*- Jag är en stark tjej som har skinn på näsan, men att på så listiga sätt få höra hur värdelös jag är och att jag inte är något. Att jag ska vara tacksam att ens han vill ha mej så äcklig som jag är...*

Om du får höra detta varje dag skulle inte du också bryttas ner?

Blackninja skrev:
Klart man skall backa upp sina vänner, men jag pratar om de som blir misshandlade år efter år utan att ens säga till. Då får man skylla sig själv, ett eget val enligt mig

Det finns hjälp att få även om man inte känner nån. I form av social, polis mm

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Kakan skrev:
en del märker inte att dom blir utsatt för det förns det gåt så långt att dom känner sig så som deras killar säger att dom är...om du får höra att du är värdelsös på mmmm ca 100 olika sätt så tror du på det efter ett tag.

Kan någon förklara varför man stannar hos en som tycker man är värdelös?

Om svaret är kärlek, hur kan man älska någon som tycker så om en?

Om svaret är rädsla, borde man inte vara mer rädd för att stanna hos personen

Om svaret är feghet, borde man inte försöka fly då?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Blackninja skrev:

Varför låter en häst som är 600 kg muskler sig kuvas av en späd liten hoppetossa på 35 kilo?
...ett mentalt övertag är så oerhört mycket starkare än något annat.

Fan vad skönt det måste vara att leva som du och enbart se världen ur sina egna ögon.... :7peta

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Blackninja skrev:

De senaste 5-6 inläggen besvarar de frågorna alldeles utmärkt. Flera gånger. Vad är svårt?

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:7peta :va :näsblod

-Läs vad Yasha skriver...jag kan säga att jag vare med om psykiskmisshandel och det smygger på en som en glad överaskning.
Visst i dag när jag har erfarenheten kan jag gå därifrån, MEN presis som hon skrev man avfärdar det med att han är trött han är stressad pga det och det.
Sen anser man att det är ens egna fel att han är på ett dåligt hummör och att man inte är värd ett ruttet lingon.
JAg kan säga att jag har vänner som var med på den tiden och dom gjorde allt för att jag skulle bryta med honom, dom såg ju vad som hände...det gjorde inte jag.
Så nä man väljer det inte man blir indragen i det utan att man märker det förns man står så långt nere i brun att man har svårt att ta sig därifrån för att killen fått en att tro på det han säger.
Svårt att ta sig därifrån när man tror att alla andra skiter i en och att dom hatar en...

-Därför man tror att personen verkligen är den enda som älskar en och bryr sig om en.

-Man är rädd att bli lämnad då man tror att personen är den enda som verkligen bryr sig om en...

-hur kan man fly från hans feghet?

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
såld
Blackninja skrev:

Du verkar tro att människor är logiska och rationella.. vi gillar ju att intala oss det men ingenting kunde vara mer fel.

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Chrille skrev:
För långa svåra ord?

Ett exempel på nedvärdering iallafall! Du lever inte som du lär måste jag säga.

Nej Chrille, jag kan läsa. Men att jag saknar empati för svaga människor är kanske en svaghet, kanske inte. Anser att man styr över sitt egna öde och liv. Om nån annan gör livet surt för en får man helt enkelt ta sig ur det och kämpa vidare.

Detta är min åsikt. Bryr mig inte vad nån annan tycker faktiskt, ni får tycka jag är dum eller vad fan ni vill.

Nu skall jag hem och ta ett glas vin med min älskling

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Blackninja skrev:

Nej Chrille, jag kan läsa. Men att jag saknar empati för svaga människor är kanske en svaghet, kanske inte. Anser att man styr över sitt egna öde och liv. Om nån annan gör livet surt för en får man helt enkelt ta sig ur det och kämpa vidare.

Detta är min åsikt. Bryr mig inte vad nån annan tycker faktiskt, ni får tycka jag är dum eller vad fan ni vill.

Eftersom du hoppar på Korvgubben kan jag inte låta bli:

Bättre fly än illa fäkta. :hihi

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Blackninja skrev:
... Men att jag saknar empati för svaga människor är kanske en svaghet, kanske inte. Anser att man styr över sitt egna öde och liv. Om nån annan gör livet surt för en får man helt enkelt ta sig ur det och kämpa vidare.
Problemet är att det är skrämmande vanligt att det är just starka människor, med stark integritet och livsglädje som hamnar i den förnedrande och förtryckta situation som det här faktiskt handlar om. Nedbrytningen går så långsamt och är så förfinad att den i princip går obemärkt fram, tills man en dag, till synes helt plötsligt, inte alls är den där glada, starka, trygga människan man en gång var! Det tar både tid, ork och mod + en sjuhelvetes massa support från de vänner man har kvar för att ta sig ur och stanna ur ett så'nt förhållande.

Samtidigt säger jag som jag skrev tidigare, jag kan förstå att du inte förstår... det gjorde inte jag heller... det gör jag FORTFARANDE inte!!!

Last edited:

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
en tanke som slog mej är att du tydligen aldrig vare med om att någon i din omgivning haft en jobbig period...fråga din älskling vad hon annser om detta och din åsikt och diskutera med henne....skulle tro att hon har mer empati...
(nu tror jag inte du avskanar empati helt men detta i din syn är lika illa som att killar anser att det är okej att trycka ner andra...finns även tjejer)
aja att diskutera detta med någons som skiter i vad andra anser är precis huvudet på spiken i vad en person som hamnar i en psykisk misshandel känner....mer eller mindre i alla fall.

Blackninja skrev:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Blackninja skrev:

Det mänskliga psyket är komplext, och jävligt bräckligt. Hos vissa mer än andra, om du visste hur riktigt manipulativa människor kan trampa ner den tuffaste och starkaste som om han/hon vore en torr maskros....

Brist på empati är fanimej alltid en svaghet, att man inte orkar tänka länge än näsan räcker en annan.

Folk väljer att bli fast hos en misshandlande pojkvän eller att knarka ner sig till oigenkännelighet på gatorna. Det var deras mål från dag 1 liksom. Hur jävla trögtänkt får man bli?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln