Ravetrancer
Now even more badass!!!
gomorron farsan!!!!Domifuling skrev:Tja mini, om du tror detta är det värsta som händer i sverige tycker jag du ska titta igen.
gomorron farsan!!!!Domifuling skrev:Tja mini, om du tror detta är det värsta som händer i sverige tycker jag du ska titta igen.
Lasson skrev:har sett båda avsnitten men när jag hör om sånt här så blir jag lika undrande varje gång; har inte dom här kvinnorna vänner, familj eller någon som bryr sig. Jag förstår mycket väl att det kan vara svårt eller rent av omöjligt för kvinnan att ta sig loss men det måste ju ändå finnas någon, iaf i de flesta fallen, som kan hjälpa henne. Fegheten hos allmänheten är till stor del det som är anledningen till att sådanat här får ske.
Domifuling skrev:Tja mini, om du tror detta är det värsta som händer i sverige tycker jag du ska titta igen.
Jodå, den biten förstår jag, det var inte riktigt så jag menade. Utan till en viss gräns tycker jag att man får lagen i egna händer om inte den officiella lagen reagerar. Har själv gjort det och ångrar mig inte för en sekund, tvärtom. Sen är det precis som du säger att det är jävligt svårt att veta vad man skall göra som utomstående, gör man mer skada än nytta om man gör något? Dock tycker jag man får vara så kallhjärtad att man "omyndigförklarar" den som blir utsatt om denne inte själv fattar hur illa det är och tex tar personen därifrån, tar "hand" om killen osv.Milla skrev:Jag har haft flera vänninor som blivit misshandlade av sina dåvarande pojkvänner, och det spelar ingen roll hur mycket man bryr sig och försöker få dem att lämna sina idioter till pojkvänner så länge de inte vill det själva..
..
Folk vet att jag är liten, du behöver inte göra narr av mig, TACK
Domifuling skrev:
Va inge illa menat.
Jo ravis, farsan har vaknat nu =) Varit en busy månad, gift mig, skaffat barn och tagit bilkort. Funderar på va jag ska göra nästa månad.
Lasson skrev:Jag var i den sitsen du nämner vid ett tillfälle och jag var också rädd för min tjejkompis pojkvän. Men så får jag nog en kväll och ringer polisen och anmäler hela tjohejet. - Nja, hon måste själv anmäla annars har vi inte rätten att göra någonting, säger det jävla ägget, vilket jag trodde på. Tack och lov tog hon sig själv ur problemet och stack.
Men vad har folk för familjesyn? Själv kommer jag aldrig tollerera att någon i min familj eller nära vän blir utsatt för någon form av misshandel, psykisk eller fysisk. Det finns saker som är värda att offra sig för.
Kakan skrev:ja man kan undra varför tjejer och en del killar till låter sig bli slagna eller till låter kanske är fel ord....en vän till mej var allvarligtskaddad redan när hon var 16 och får lida av det än i dag men hmm tur i oturen kommer hon inte ihåg varför hon har de problem hon har...och familj, läkare och vänner har bestämt att vara tyst om varför. Killen åkte in med bådde buller å bång... vet inte hur långt han har kvar eller hon han komme ut...Hon däremot får lida för resten av sitt liv.
Tragiskt...men sen är det så att det är inte bara fyskisk misshandel utna det är oftast psykisk också mmmm eller bara psykisk. Många är bra på att "hjärntvätta" andra att tro dom är nå som dom igentligen inte är....
Milla skrev:De vänninor som jag har som blivit misshandlade har ALLA blivit nedbrutna psykiskt också, så att de trott på vad killen sagt. Att de inte är värda ett piss, att om inte killen skulle "offra sig" att vara deras pojkvän så skulle i n g e n vilja dem, att de är iqbefriade, fula, värdelösa, osv osv osv osv...Och det gör i sin tur att de blir beroende av killen, att han ska ge dem bekräftelse och någonstans mitt i detta tror de sig verkigen älska denna kille och allt blir nog bättre snart..Det är en sjuk svart cirkel som bara blir värre och värre och tragiskt nog så verkar det vara så jäkla vanligt.. Jag har iaf 4 vänninor som jag vet varit med om detta..och det är 4 för mycket!
Blackninja skrev:Varför tycka så synd om allt och alla som väljer sitt lidande själva?
Markus skrev:11 minuter, jag trodde det skulle gå fortare.
Blackninja skrev:Deras egna val. Tycker du synd om de som knarkar med?
Varför tycka så synd om allt och alla som väljer sitt lidande själva?
Lasson skrev:titt som tätt undrar jag var alla idioter kommer ifrån, dom som inte har någon form av empati eller förståelse för hur andra kan hamna i situationer dom egentligen inte vill vara i, men så läser man några inlägg här på Sporthoj och vips så kommer svaret. Jag blir dock förvånad över hur ni kan ha gått genom livet helt utan att själva blivit utsatta för nedvärdernade behandling eller förstått att andra runt om dom blivit det. Men , visst, grattis till er det måste vara jävligt skönt.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|