"lite stryk får dom tåla"

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Såg bara en del av det och just det verkade mer vara en reklamsnutt för Lisa Marklunds böcker, "Gömda" och "Asyl". Bra böcker som egentligen också berättar väldigt mycke om hur det fungerar i sverige när man förlitar sig på myndigheter.

Jag fattar inte hur någon varken kvinna eller man kan stå ut att leva med tvång, hot och våld som en del av livet? Ingen har rätt att tvinga någon annan till någonting mot dennes vilja. Att det ska va så svårt att fatta det?

Svartsjuka, tror jag, är ofta orsakad av osäkerhet om den andras vilja och känslor. Om flera personer skaffade sig en klar självbild, respekt för andra och oftast var uppriktigt ärliga skulle nog många liv vara mycket lyckligare.

Kvinnor är oslagbara!
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Lasson skrev:
har sett båda avsnitten men när jag hör om sånt här så blir jag lika undrande varje gång; har inte dom här kvinnorna vänner, familj eller någon som bryr sig. Jag förstår mycket väl att det kan vara svårt eller rent av omöjligt för kvinnan att ta sig loss men det måste ju ändå finnas någon, iaf i de flesta fallen, som kan hjälpa henne. Fegheten hos allmänheten är till stor del det som är anledningen till att sådanat här får ske.

jo jag undrade också det, men det fick man inte höra något om. jo lite nu i det sísta programmet, Maria Eriksson som fick asyl i USA, hennes man berättade att hon inte pratade med sina vänner, ingen av dom visste var hon fanns ec.

Det sjuka är ju att han får stanna i sverige, medans hon måste fly :kocko men vad ska man göra, även om dom flyttar honom så finns ju hans kompisar, ja massa folk runt omkring honom kvar. så det är ju bara en tidsfråga innan nån har ihjäl henne iallfall.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Domifuling skrev:
Tja mini, om du tror detta är det värsta som händer i sverige tycker jag du ska titta igen.

Är det mig du kallar mini? ok jag kan ju inte säga att du ljuger, och jag har väl inte sagt att det är det värsta som händer i sverige? men det är jävligt illa att det händer! och någonstans måste man ju börja, tycker att serien var bra och den visade en bild av hur utredningar läggs ner mm.
 

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Österlen
Hoj
CBR900RR
Milla skrev:
Jag har haft flera vänninor som blivit misshandlade av sina dåvarande pojkvänner, och det spelar ingen roll hur mycket man bryr sig och försöker få dem att lämna sina idioter till pojkvänner så länge de inte vill det själva..
..
Jodå, den biten förstår jag, det var inte riktigt så jag menade. Utan till en viss gräns tycker jag att man får lagen i egna händer om inte den officiella lagen reagerar. Har själv gjort det och ångrar mig inte för en sekund, tvärtom. Sen är det precis som du säger att det är jävligt svårt att veta vad man skall göra som utomstående, gör man mer skada än nytta om man gör något? Dock tycker jag man får vara så kallhjärtad att man "omyndigförklarar" den som blir utsatt om denne inte själv fattar hur illa det är och tex tar personen därifrån, tar "hand" om killen osv.
Sen kan man ju bli mer än måttligt förvånad över vissa polisers inställning. Jag var i den sitsen du nämner vid ett tillfälle och jag var också rädd för min tjejkompis pojkvän. Men så får jag nog en kväll och ringer polisen och anmäler hela tjohejet. - Nja, hon måste själv anmäla annars har vi inte rätten att göra någonting, säger det jävla ägget, vilket jag trodde på. Tack och lov tog hon sig själv ur problemet och stack.
Men vad har folk för familjesyn? Själv kommer jag aldrig tollerera att någon i min familj eller nära vän blir utsatt för någon form av misshandel, psykisk eller fysisk. Det finns saker som är värda att offra sig för.
 

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
KTM 525exc -04
Folk vet att jag är liten, du behöver inte göra narr av mig, TACK
:tungan

Va inge illa menat.

Jo ravis, farsan har vaknat nu =) Varit en busy månad, gift mig, skaffat barn och tagit bilkort. Funderar på va jag ska göra nästa månad.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Domifuling skrev:
:tungan

Va inge illa menat.

Jo ravis, farsan har vaknat nu =) Varit en busy månad, gift mig, skaffat barn och tagit bilkort. Funderar på va jag ska göra nästa månad.

Ja, klarar du nästa lika mycket nästa månad så vill jag inte veta av januari...

Grattis!
 

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
Lasson skrev:
Jag var i den sitsen du nämner vid ett tillfälle och jag var också rädd för min tjejkompis pojkvän. Men så får jag nog en kväll och ringer polisen och anmäler hela tjohejet. - Nja, hon måste själv anmäla annars har vi inte rätten att göra någonting, säger det jävla ägget, vilket jag trodde på. Tack och lov tog hon sig själv ur problemet och stack.
Men vad har folk för familjesyn? Själv kommer jag aldrig tollerera att någon i min familj eller nära vän blir utsatt för någon form av misshandel, psykisk eller fysisk. Det finns saker som är värda att offra sig för.

Jag har försökt att provocera båda dessa tjejers pojkvänner för att de skulle ge sig på mig istället för då hade jag haft en "legal" anledning att polisanmäla dem, och förhoppningsvis då kunnat övertala mina kompisar att också anmäla svinen. Men de vågade aldrig slå någon tjej offentligt, dock åkte den ena killen i fängelse sen ändå för att han varit i slagsmål med nån kille, dock långt efter min kompis tagit sig ifrån honom..
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:va ja man kan undra varför tjejer och en del killar till låter sig bli slagna eller till låter kanske är fel ord....en vän till mej var allvarligtskaddad redan när hon var 16 och får lida av det än i dag men hmm tur i oturen kommer hon inte ihåg varför hon har de problem hon har...och familj, läkare och vänner har bestämt att vara tyst om varför. Killen åkte in med bådde buller å bång... vet inte hur långt han har kvar eller hon han komme ut...Hon däremot får lida för resten av sitt liv.
Tragiskt...men sen är det så att det är inte bara fyskisk misshandel utna det är oftast psykisk också mmmm eller bara psykisk. Många är bra på att "hjärntvätta" andra att tro dom är nå som dom igentligen inte är....
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Det är tragiskt att det finns män som håller på såhär, det jag däremot tror är att många av dom, inte fattar riktigt vad de håller på med, hur pass allvarligt brott, kränkande och fult det är att misshandla sin kvinna. Därför bör man som kvinna anmäla första möjliga allvarliga incident.

och att inte polisanmäla någon som misshandlar en, det är det dummaste man kan göra. Om du är pyskiskt nedbruten, fysiskt svag, dina anhöriga inte gör någonting, vart ska du vända dig?

POLISEN!!!!

Slå tillbaks med alla medel, polisanmälan, slutar inte misshandeln då, ta till värre metoder, det handlar endå om överlevnad i slutändan.

Blir så trött på folk som verkar finna sig i sånt här. Vi får hjälpas åt att stoppa sånt här allihop.
 

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
Kakan skrev:
:va ja man kan undra varför tjejer och en del killar till låter sig bli slagna eller till låter kanske är fel ord....en vän till mej var allvarligtskaddad redan när hon var 16 och får lida av det än i dag men hmm tur i oturen kommer hon inte ihåg varför hon har de problem hon har...och familj, läkare och vänner har bestämt att vara tyst om varför. Killen åkte in med bådde buller å bång... vet inte hur långt han har kvar eller hon han komme ut...Hon däremot får lida för resten av sitt liv.
Tragiskt...men sen är det så att det är inte bara fyskisk misshandel utna det är oftast psykisk också mmmm eller bara psykisk. Många är bra på att "hjärntvätta" andra att tro dom är nå som dom igentligen inte är....

De vänninor som jag har som blivit misshandlade har ALLA blivit nedbrutna psykiskt också, så att de trott på vad killen sagt. Att de inte är värda ett piss, att om inte killen skulle "offra sig" att vara deras pojkvän så skulle i n g e n vilja dem, att de är iqbefriade, fula, värdelösa, osv osv osv osv...Och det gör i sin tur att de blir beroende av killen, att han ska ge dem bekräftelse och någonstans mitt i detta tror de sig verkigen älska denna kille och allt blir nog bättre snart..Det är en sjuk svart cirkel som bara blir värre och värre och tragiskt nog så verkar det vara så jäkla vanligt.. Jag har iaf 4 vänninor som jag vet varit med om detta..och det är 4 för mycket!
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
Milla skrev:
De vänninor som jag har som blivit misshandlade har ALLA blivit nedbrutna psykiskt också, så att de trott på vad killen sagt. Att de inte är värda ett piss, att om inte killen skulle "offra sig" att vara deras pojkvän så skulle i n g e n vilja dem, att de är iqbefriade, fula, värdelösa, osv osv osv osv...Och det gör i sin tur att de blir beroende av killen, att han ska ge dem bekräftelse och någonstans mitt i detta tror de sig verkigen älska denna kille och allt blir nog bättre snart..Det är en sjuk svart cirkel som bara blir värre och värre och tragiskt nog så verkar det vara så jäkla vanligt.. Jag har iaf 4 vänninor som jag vet varit med om detta..och det är 4 för mycket!

Deras egna val. Tycker du synd om de som knarkar med?

Varför tycka så synd om allt och alla som väljer sitt lidande själva? :va
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Blackninja skrev:
Varför tycka så synd om allt och alla som väljer sitt lidande själva? :va

Hissen går inte ända upp på dig eller hur?! Väljer? Vad snackar du om...!? Har du sett en av dina bästa vänner hamna i en sådan situation? En perosn som normalt alltid varit stark, rakryggad, glad, utåtriktad blir introvert, skör, nedbruten.

Det är ingen som väljer det... Fan.. Jag kan bråkar i många av trådarna men det där var bland det dummaste jag stött på under tiden här på SH...
 

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
Blackninja skrev:
Deras egna val. Tycker du synd om de som knarkar med?

Varför tycka så synd om allt och alla som väljer sitt lidande själva? :va

Tycker du verkligen att det var ett likvärdigt exempel? :kocko
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Hjärnblödningen är som alltid omfattande på sporthoj.com och då menar jag bokstavligt talat - det måste blöda hjärnsubstans ur en del här.

Att så många knuttar tror att kvinnor väljer förhållande där de blir misshandlade och att killar blir slagna av tjejer på ett motsvarande sätt förklarar varför så anmärkningsvärt många knuttar dör i korkade singelolyckor....
 

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Österlen
Hoj
CBR900RR
titt som tätt undrar jag var alla idioter kommer ifrån, dom som inte har någon form av empati eller förståelse för hur andra kan hamna i situationer dom egentligen inte vill vara i, men så läser man några inlägg här på Sporthoj och vips så kommer svaret. Jag blir dock förvånad över hur ni kan ha gått genom livet helt utan att själva blivit utsatta för nedvärdernade behandling eller förstått att andra runt om dom blivit det. Men , visst, grattis till er det måste vara jävligt skönt.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Lasson skrev:
titt som tätt undrar jag var alla idioter kommer ifrån, dom som inte har någon form av empati eller förståelse för hur andra kan hamna i situationer dom egentligen inte vill vara i, men så läser man några inlägg här på Sporthoj och vips så kommer svaret. Jag blir dock förvånad över hur ni kan ha gått genom livet helt utan att själva blivit utsatta för nedvärdernade behandling eller förstått att andra runt om dom blivit det. Men , visst, grattis till er det måste vara jävligt skönt.

Eller hur man kunnat leva flera decennier utan att en gång använda hjärnan, det är både fascinerande och intressant.
 

HanneZ

Guest
Att vara psykiskt bunden är värre än fysiskt bunden. Viljestyrka utan muskler är bättre än muskler utan viljestyrka.

Jag tror många är tröttna på att ältra massa problem som diskuterats så många gånger förr. Prostitution fanns innan människan typ, hur ska vi kunna bli av med de? Kvinnomisshandel har väl skett sen urminnes tider med. Fegt som helvete, men varför? Är det naturligt att lura och utnyttja den svage. För det ser jag runt omkring mig varje dag. Fast då är det väl mer av typen vem jag ska låna pengar av vid kaffeautomaten för att slippa att betala tillbaka.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top