Liten förhandstitt på mitt bygge..

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Bygget går mkt långsamt framåt just nu, väntar fortfarande på motorblocket.
oim att svingen är upphängd (delvis) i blocket så kan jag inte skruva ihop det existerande chassiet innan.
Kommer troligen i veckan.
så här ser det ut från början på en blade 929-954, hur det kommer att se ut, ja, det kommer tyvärr bli lite svårt att visa.
Överhuvudtaget blir det nog sparsamt på bra bilder innan det är klart, men jag får se hur långt jag vågar sträcka mig...

16.jpg

27.jpg

optiDscn1001.jpg
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
R2 skrev:
Gick han här i Skövde eller på Chalmers?

urk, ja visst, serie producerade, kan man ju snacka om.
Vector w8 gjorde väl 412kmh för en massa år sedan..
jo det stämmer , men jag retar mig på det av någon anledning..
edit, hittar bara uppgifter på 350 blås för vectorn nånn gång på -90talet, men har hört talas om 412, men jag ger mig väl då :huvet :brinnerup

Han gick i Skövde.
Jag bodde granne med honom i Skanskahuset ett tag. Mycket trevlig kille :)

//Anders.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
väntar fortfarande på blockhalvan, illa.
det jag gör nu är att mäta upp orginalsvingen, rita av den och senare ska den caddas och "fem" beräknas.
detta för att ha riktlinjer vid design av den nya svingen.
Tillverkar även en ny övre gaffelkrona nu, blir i trä... ja du läste rätt, men självklart bara under byggperioden.
Ingen idé att lägga tid och pengar på nånn "riktig" krona när det kommer dyka upp massor av ändringar efter vägen.
Undre gaffelkrona blir från blade vraket, men de e klart, har nånn en gaffelkrona som ligger och irriterar i garaget så köper jag den gärna.

ska uppdatera då och då, men som sagt, detta kommer ta minst ett år till, och bilder på en del egna tekniska lösningar och formgivning kommer jag inte att visa.
tack för att ni kollar. :)
 

janoshki-jonaz

Guest
Törnberg skrev:
Han gick i Skövde.
Jag bodde granne med honom i Skanskahuset ett tag. Mycket trevlig kille :)

//Anders.

Ehh kan man BO i skanskahuset..det vid götaälv bron...
trodde det bara va kontor där..
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Skanskahuset i Skövde vettu.
Är före detta sjukhuset på gamla T2, numera studenthem.
Mycket trevligt hus, 3.20 i takhöjd och en meter tjocka väggar :)
Tvättstugan ligger i det som förut var bårhuset. mysigt att tänka på när man tvättade på nätterna.

//Anders.
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
R2 skrev:
väntar fortfarande på blockhalvan, illa.
det jag gör nu är att mäta upp orginalsvingen, rita av den och senare ska den caddas och "fem" beräknas.
detta för att ha riktlinjer vid design av den nya svingen.
. :)

En hel del arbete! Ska du såga sönder svingen i molekyler så du vet godstjockleken? Vilket program använder du?
Lycka till och håll oss uppdaterade, detta är ett projekt i dess rätta bemärkelse!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
nä så noga ska jag inte göra det, har en hel del data på material och så, men visst, en fem beräkning ger ju inte rätt om jag inte vet det.
solidworks kör jag, eller rättare sagt min bror
 

//Danne//

stödhjul till r1:a köpes omgående !!!
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1-03, Super minis-04 och Peugot fox super sport rr
Det är ju Mattias gamla hoj.......eller Mattias vajerräcke som han numera kallas :D . Ska tydligen vatt en jävla krasch i det räcket...skönt att man inte var med den dan........

Lycka till med bygget.... :tummenupp
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Hmm känner igen de där, de är inte så att snubben som smällde hojen bor i Kalmar ? :va

Edit: Såg att Danne var före hehe, du kanske vet säkert om det är "Mattias vajerräcke" gamla ?
//D
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
får blocket idag, nu kan jag börja bygga

uppdaterar snart igen

:)
 

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Kul! Blir kul att följa bygget, mera bilder!! =)
 

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Värsting!
:tummenupp :tummenupp

Men SNÄLLA glöm glasfiber och gör allt i kolfiber stället! :yoparty :yoparty
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
greven skrev:
Värsting!
:tummenupp :tummenupp

Men SNÄLLA glöm glasfiber och gör allt i kolfiber stället! :yoparty :yoparty
jaja, till sist blir det kol
bygger i glas
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
så då va blocket nästan klart, ska bara dremla bort överskottsmaterial från svetsningen
i helgen svetsar jag ihop den "platta" som ska bultas i motorn, och hålla hela bygget på plats, har ännu inte hittat nånn sliten pelarborr att bygga stativ av, så det får bli en fast kontruktion till att börja med.
 

Bifogat

  • block2.jpg
    block2.jpg
    91.7 KB · Visningar: 122
Last edited:

Peanutboy

Kawaski
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
ZX-10R 2006
Jag kommer att följa ditt bygge... Hoppas du uppdaterar så fort du har gjort något nytt....

Keep on the good work dude :yoparty
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
har skruvar ihop blocket nu, tomt, utan innehåll
imorrn gör jag färdigt den "jigg" som ska hålla allt uppe...
 

Bifogat

  • tomtblock.jpg
    tomtblock.jpg
    114.3 KB · Visningar: 124
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top