Liten förhandstitt på mitt bygge..

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Jag undrar bara vart man kan få tag i en sådan hoj som är skrotad. Ringer man till föräskringbolaget eller??
Vill också påbörja bygge, dock inte lika seriöst som ditt. Men ändå. Letar på annons men hittar ingen billig skrotad hoj.

Har börjat att prenumerera på tråden. Detta ska följas! :tummenupp
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Vapor skrev:
Jag undrar bara vart man kan få tag i en sådan hoj som är skrotad. Ringer man till föräskringbolaget eller??
Vill också påbörja bygge, dock inte lika seriöst som ditt. Men ändå. Letar på annons men hittar ingen billig skrotad hoj.

Har börjat att prenumerera på tråden. Detta ska följas! :tummenupp
brukar vara svårt, försäkringbolag är inte villiga alls..
med denna hade jag bara flyt... kolla mobile.de
 

Bifogat

  • Image1.jpg
    Image1.jpg
    25.6 KB · Visningar: 468
Last edited:

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
R2 skrev:
brukar vara svårt, försäkringbolag är inte villiga alls..
med denna hade jag bara flyt... kolla mobile.de

Känns tråkigt att behöva importera en skadad hoj och lägga ner en massa inregistreringskostader... eller är det värt det?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Idag har jag byggt vidare på bakdelen, ingen kamera med dock
tog bort den vita skivan med skissen på, satte dit en plywood, ritade av skissen på den och har börjat sätta dit bonocell med fogskum, vilket jag egentligen hatar att jobba med för "skarvarna" mellan bonocell bitarna blir hårdare och strular till det när man slipar sen.

har en bild till från igår, på "svingen", änsålänge bara ett utkast det åxå..
 

Bifogat

  • Img_0023small.jpg
    Img_0023small.jpg
    41.8 KB · Visningar: 1,238

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Vapor skrev:
Känns tråkigt att behöva importera en skadad hoj och lägga ner en massa inregistreringskostader... eller är det värt det?
nja, nu har jag papper på denna, men i mitt fall skulle det funka bra att importera utan papper.
Denna hojen skall inte ha den identitet som den föddes med, utan en helt egen.
Tydligen får man dock inte basera ett amatörbyggt fordon runt en existerande befintlig (modern) ram utan ramnummer.
Men jag ska ändra så pass mycket i ramen så det borde klassas som en ny ram till sist.
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
liten uppdatering, just nu står det still pga tidsbrist
har börjat bygga upp bakdelen lite...
 

Bifogat

  • Img_0008small.jpg
    Img_0008small.jpg
    40.8 KB · Visningar: 1,517

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Kul, jag håller själv på med bonocell just nu, Karvar och slipar.... 6-8 :arsele -modeller i skala 1:10 ska det bli. Mycket lättare att bestämma sig när man kan vrida och vända på modellerna.
jobba på! :tummenupp
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
För fasiken R2!, jobbar du på i den här takten så är projekthojen snart klar ju:) :yoparty
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jag fick också den känslan sist jag va i garaget, men nej det lär ta tid
Helt ny sving med egen lösning på länkage mm, och halva ramen skall kapas bort, ujujuj,,
 

greg

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Norge
Hoj
r6
Hei
Interessant bygg!
Ser støtdemperen ligger under svingen og motoren på et par bilder.
Tilfeldig, eller et lite hint om hva som skal komme?
 

Bifogat

  • Img_0019small.jpg
    Img_0019small.jpg
    88.7 KB · Visningar: 1,072

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
greg skrev:
Hei
Interessant bygg!
Ser støtdemperen ligger under svingen og motoren på et par bilder.
Tilfeldig, eller et lite hint om hva som skal komme?
hehe, det fanns ingen tanke bakom att stötdämparen låg där, men helt fel har du inte...
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Ligger hemma men influens så det händer inte så mkt nu
Pratade dock med en SFRO kille i veckan, vi gick igenom vad jag bör tänka på och vad jag får ha för material i hojen.
Tyvärr verkar det svårt att få till det med titan axlar, kan istortsett hålla mig till RR reglementet.
Är nått godkänt av TüF så kommer det att godkännas dock, så kolfiberfälgar blir inga problem.
Orginalram med modifieringar är inget problem.
Har även pratat en del chassiegeometri med en kompis som jobbar med sånt i supersport vm.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
maxximus skrev:
Varför får man inte ha titanaxlar??
nja
det finns så många olika kvalitéer på titan, och "folks" kunskap om korrekt bearbetning är svår att avgöra när dom står där med en hjulaxel i titan.
titan kan bete sig märkligt, oförutsägbart, efter t.ex bara en liten skada.
drag och brotthållfasthetsgränserna ligger nära varrandra vad jag fattat.
och för att hålla kostnader nere i racing.
 

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Bonocell köper man vart?? Kostar?? Lättskuret?? Slipbart??

Håller på och dra upp planer på liknande projekt som den blåa bilen...
 

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
R2 skrev:
Är nått godkänt av TüF så kommer det att godkännas dock, så kolfiberfälgar blir inga problem.
QUOTE]

Köpa färdiga antar jag.. eller bygga egna??
 

Fox 2

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
kx 125 -04
Har det hänt något R2, jag saknar alla uppdateringar på projektet för detta projekt är jävligt skoj att följa hittils och jag vill forsätta läsa om det. Det gick så fort i början men nu står det still :confused:
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
nu ska vi se,
har haft influensa, flyttat, och hjälper Hannez med slip och lack just nu..
projektet står still förutom att jag tänker på vissa lösningar hela tiden.
Inom en vecka sätter jag igång igen, då kommer nya bilder mm

Bobocell är mkt lätt bearbetat, finns i olika densiteter, går utmärkt att såga och slipa i.
Jag får tag i mitt gratis av en nisse och har därför aldrig köpt nått, men har för mig att det finns ett norskt bolag som säljer..

Kolfiberfälgar blir det högst troligen ja, men inte som jag gör själv, då får jag ju TÜFá dom och det har ingen fan råd med..

Sen har jag inte den kunskapen heller, skulle ju gå att leja ut men då kvarstår TÜFningen ändå så... nej..
 
Last edited:

Jonathan

Guest
R2 skrev:
nu ska vi se,
har haft influensa, flyttat, och hjälper Hannez med slip och lack just nu..
projektet står still förutom att jag tänker på vissa lösningar hela tiden.
Inom en vecka sätter jag igång igen, då kommer nya bilder mm

Bobocell är mkt lätt bearbetat, finns i olika densiteter, går utmärkt att såga och slipa i.
Jag får tag i mitt gratis av en nisse och har därför aldrig köpt nått, men har för mig att det finns ett norskt bolag som säljer..

Kolfiberfälgar blir det högst troligen ja, men inte som jag gör själv, då får jag ju TÜFá dom och det har ingen fan råd med..

Sen har jag inte den kunskapen heller, skulle ju gå att leja ut men då kvarstår TÜFningen ändå så... nej..


Mycket intressant att följa. Din vän Ulf har ju även figurerat i Wheels:)

Fick intrycket där om att det var lite stressigt att få ihop hans bil till utställningen han hade som sikte att på. :hihi


Keep up the good work! :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top