Liten förhandstitt på mitt bygge..

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
DBS
R2 skrev:
nja..
inte riktigt nöjd, men det är ju några steg kvar innan slutgiltiga formen..

tanken ser enorm ut kanske, vilket den åxå är nu, men jag börjar alltid så här, och slipar mig neråt...

och svingens modellering är mest ett test för att se linjespel med övriga bitar.
ser bra ut... :tummenupp jag är imponerad av din ambition... jag efterlyser en bild där du ritar ut grundlinjerna som håller ihop tank och cuts... det är svårt att se konturer i det materialet du modlar i... det kanske skulle avslöja mer än du önskar... :) keep up the good work... :tummenupp projektet :rock fett!

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
Har alltid undrat hur man bygger upp kåpor och tank mm från scratch men tack vare att jag följt den här tråden från början har det klarnat upp en hel del! Tack för ett inspirerande projekt och fortsätt i samma anda! Det ser grymt ut! :Bugar :Bugar

Pelvan

Muller.. underbara muller... #4073
Gick med
23 May 2005
Hoj
Ducce 900SS -94
Jag är nyfiken....

....hur går det för dig????

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
Hello!!

Hur går det?, dags för uppdatering eller har du inte hunnit med detta projektet?

Mvh Stefan

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
stephenj skrev:
Hello!!

Hur går det?, dags för uppdatering eller har du inte hunnit med detta projektet?

Mvh Stefan
njao
lite händer då och då, men kameran e pajj, och nu när alla polarna har semester blir det massa annat skit som lockar.
får nog tillbaka kameran från sevice om ett tag, då lägger jag ut mer..

tack för erat intresse. :)

Scrub

Guest
Hallå Hallå!

Beträffande försäkringsbolagens ovilja att sälja inlösta objekt...

Jag har upplevt 2 olika versioner.

1) En polare ville köpa en krockad Volvo 164, Han fick inte det med motiveringen att om en person som varit inblandad i olyckan och dött/skadats allvarligt så kan det anses som stötande mot de anhöriga.
D.v.s. Din mamma vill inte se mig köra på bakhjulet med den hoj du dog på.

2) Jag och en polare hade en 21fots Daycruiser (båt) av mycket ovanlig modell. Vi ville köpa en stöldskadad av försäkringsbolaget. Det fick vi inte med motiveringen att det då var mycket högre risk att det skulle stjälas en till.
Underförstått att jag o polarn skulle sno en båt för att få fram ännu mer delar till våra 2 halvkompletta.

Scrub

Guest
Hur funkar det med besiktning och försäkring när man bygger om?

Är det så att det vid större ombyggnationer klassas som ett "hemmabygge" på besiktningen? Syftar givetvis på större ändringar av ramen.

Hur försäkrar man då ett sådant bygge?
Blir det snor-dyrt eftersom försäkringsbolaget inte har någon statestik på ett sådant bygge?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Peter80 skrev:
Hur funkar det med besiktning och försäkring när man bygger om?Är det så att det vid större ombyggnationer klassas som ett "hemmabygge" på besiktningen? Syftar givetvis på större ändringar av ramen.

ja vid stora ändringar i ramen blir det en "ny" hoj, och då måste man lämna in ett ex för destruktions test, alltså bygga två, sen ska det ju bli godkänt också..
alltså så som jag skall göra.

Scrub

Guest
Ok.

Kostar inte det skjortan?
Behöver du bygga kåpor och allt på båda eller räcker det med en ram med motor, hjul, lyse o sadel?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Peter80 skrev:
Ok.

Kostar inte det skjortan?
Behöver du bygga kåpor och allt på båda eller räcker det med en ram med motor, hjul, lyse o sadel?
nej nej, ramen enbart, det man själv ändrat på och lagt till.

Scrub

Guest
Å fan...

Kostar det som en vanlig regbesiktning för Mc? dvs runt 2000kr

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Scrub

Guest
OK.

Hur går det förresten? Får vi se lite mer bilder snart?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Peter80 skrev:
OK.

Hur går det förresten? Får vi se lite mer bilder snart?
det kryper framåt nu, mycket annat att göra.
och kameran är på service så bilder blir det inte på ett tag.
kan inte göra så mycket nu innan jag fixat en styrkrona, utan den ingen gaffel, ingen gaffel inga styren, utan styren inte lätt att utforma en korrekt förarmiljö..
så det står still vid tanken nu.

kamikaze

Nu laddas det igen
Gick med
6 May 2003
Hoj
CB1000Turbo -97
Nej! Du behöver INTE göra något destruktionstest! Ta in den som Amatörbyggt fordon!
Ring och snacka med någon på SFRO! Dom hjälper dej gärna, du måste ändå göra ett par besiktningar hos dom innan reg.bes.

R2 skrev:
ja vid stora ändringar i ramen blir det en "ny" hoj, och då måste man lämna in ett ex för destruktions test, alltså bygga två, sen ska det ju bli godkänt också..
alltså så som jag skall göra.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
kamikaze skrev:
Nej! Du behöver INTE göra något destruktionstest! Ta in den som Amatörbyggt fordon!
Ring och snacka med någon på SFRO! Dom hjälper dej gärna, du måste ändå göra ett par besiktningar hos dom innan reg.bes.
Det är just SFRO jag har pratat med, och eftersom jag skall kapa bort halva ramen och göra en egen lösning där, så måste jag göra destruktions test.
allt enligt SFRO.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
R2 skrev:
Det är just SFRO jag har pratat med, och eftersom jag skall kapa bort halva ramen och göra en egen lösning där, så måste jag göra destruktions test.
allt enligt SFRO.

Låter lite gammalmodigt det där!
Så gjorde man ju förr men reglerna har väl ändrats?
Inte ska man behöva bygga 2 för att kasta en i väggen?

Trodde man slutade med sånt på 80 talet!!! :va

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Kamikaze kid skrev:
Låter lite gammalmodigt det där!
Så gjorde man ju förr men reglerna har väl ändrats?
Inte ska man behöva bygga 2 för att kasta en i väggen?

Trodde man slutade med sånt på 80 talet!!! :va
Det tror jag inte riktigt på, jag vet en som byggde en egen ram o satte i en wv motor, alltså 2 hjulig.
Inte fasen behövde han göra så, utan det var nån kontollant som kollade byggbeskrivningar och provkörde hojen för godkännande.
Jag vet dock inet vad det kostade.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
som sagt, vänligen sköt de där frågorna i trådar för endamålet.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha