Den är inte till salu, den ska snurra på banorna i sommar.lois skrev:vad ska du ha för r1 04
R2 skrev:Den är inte till salu, den ska snurra på banorna i sommar.
TSRD skrev:Kul projekt !
Appropå lerbygge... Det verkar spännande att leka med lera (flashback från dagis då man kladdade med modellera ). Du som pluggar lerdesign nu dårå, du råkar inte ha lite länkar eller litteraturtips på hur man går tillväga lite mer detaljerat sådär?
Hur gör man t.ex för att få fast leran på den "form" man vill börja bygga upp, om man t.ex vill göra en tank. Ska man bygga upp ett " träskelett" som man sedan klär med lera? Hur fäster man leran? Limmar man på klumpar, eller geggar den fast av sig själv?? Du säger att er lerbil har stått ett år... "stelnar" inte leran efter ett tag så den blir svår att jobba med?
Som sagt, jag är nyfiken på att hitta lite mer detaljerad info. Jag har iofs inte googlat runt efter detta ännu (hittar jag nått så uppdaterar jag mitt inlägg) men du R2 kanske bidra med lite tips eller så?
Tack på förhand!
/Tobbe
På Formakademin i Lidköping, Scandinaviens enda utbildning till modellör.micke85 skrev:sånt där lera e ju skit kul att arbeta med jag och en klasskompisar gjorde en lerbil som slut projekt i 3an men den blev bara 50cm lång !
vad har du pluggat detta nånstans i 2år ?
ja jösses va lovet sprang iväg, och inte har det hänt mkt men R1an är snart ute...H4 skrev:Jullovet är snart slut. Gått framåt något? Berätta gärna eller visa bilder
R2 skrev:ja jösses va lovet sprang iväg, och inte har det hänt mkt men R1an är snart ute...
Har mest byggt på mer cellplast på ställen där det saknades, och jagat lite linjer mellan bakdelen och tanken.
Bakdelen skall dock ändras en del sen.
Och jag måste bygga om "bakramen", nu hålls pluggen på plats av en träram, synlig på bilden under "sadeln", just där den syns är den för stor.
Typiska saker som framkommer när designen utvecklar sig efterhand.
Blir lite krångligt eftersom "ramen" nu är dimensionerad så att det går bra att sitta på sadeln, så måste det också vara fast med mindre ram...
Njae,,, det ska vinklas om en del.H4 skrev:Nu börjar man se formen lite. Ser bra ut.
Ska baken vara sådär rund till slut? Som på Aprilia RS 125/250?
Peanutboy skrev:Det mest intressanta bygget på SH..... Keep on Working Dude
Jo på svingen, nya "underramen" och länkaget..Torkel skrev:Spännande projekt helt klart! Jag har inte kikat igenom alla inlägg men du har ingen skiss i 3D-program över hur det ska bli?
R2 skrev:statistiskt bevisat, killar med ZX7R -97 gillar mitt bygge....
.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |