R2
På två hjul sen -89
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- skvde
- Hoj
- ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Efter lång förberedelse och försening så börjar jag jobba seriöst på mitt projekt nu.
Startobjekt är en Honda Fireblade -03 954 som en olycklig sate skrotade i ett vajerräcke.
Motor, ram, sving, dämpare, längage, bakhjul, sprut, elsystem fanns kvar.
Samtliga med små skador, bla motorblocket som hade flisor urslitna på vänstersidan, dessa har nu byggts upp av svetsfirman. I nästa vecka är fräsjobbet klart, alltså fräsa fram nya plana ytor där svetsen slutar.
Gaffeln va mkt böjd och GSXR600-04 gaffel ska ta dess plats under byggfasen.
Resterande delar såsom framhjul och gaffelkronor kommer att bestå av skrotade delar fram till slutstadiet för att hålla kostnaderna på rimlig nivå.
Det som skall tillverkas själv är, sving, "underram" länkage, avgassystem, spjällhus, luftburk, tank, bakram, samtliga kåpor/sadel/skärm.
Placering av kyl, tank, stötdämpare, länkage, avgassystem/ljuddämpare skall ändras. Delar som skall köpas blir gaffel, dämpare, hjul, bromsar, databox.
Framför allt blir detta ett designprojekt, motor skall trimmas lite men framför allt lättas, vilket också blir den sekundära riktlinjen i arbetet, låg vikt.
Kåpor mm skall formas i bonocell och lera, en grund gjutas i glasfiber, vidare jobb i lera och spackel.
Hur ska detta se ut då? ja skisser finns, och svingen+länkage+underram är caddad nu men detta kommer ändras under arbetets gång.
Visar lite bilder efterhand som bygget framskrider, kommer dock ta minst ett år till så...
Bilderna är på, 1 vraket hämtas, 2 skador på blocket, 3 svetsat block, 4 garaget.
Verkar det va mkt jobb? tar minst ett år till och är inte att betrakta som en moddad blade, utan helt ny hoj.
Startobjekt är en Honda Fireblade -03 954 som en olycklig sate skrotade i ett vajerräcke.
Motor, ram, sving, dämpare, längage, bakhjul, sprut, elsystem fanns kvar.
Samtliga med små skador, bla motorblocket som hade flisor urslitna på vänstersidan, dessa har nu byggts upp av svetsfirman. I nästa vecka är fräsjobbet klart, alltså fräsa fram nya plana ytor där svetsen slutar.
Gaffeln va mkt böjd och GSXR600-04 gaffel ska ta dess plats under byggfasen.
Resterande delar såsom framhjul och gaffelkronor kommer att bestå av skrotade delar fram till slutstadiet för att hålla kostnaderna på rimlig nivå.
Det som skall tillverkas själv är, sving, "underram" länkage, avgassystem, spjällhus, luftburk, tank, bakram, samtliga kåpor/sadel/skärm.
Placering av kyl, tank, stötdämpare, länkage, avgassystem/ljuddämpare skall ändras. Delar som skall köpas blir gaffel, dämpare, hjul, bromsar, databox.
Framför allt blir detta ett designprojekt, motor skall trimmas lite men framför allt lättas, vilket också blir den sekundära riktlinjen i arbetet, låg vikt.
Kåpor mm skall formas i bonocell och lera, en grund gjutas i glasfiber, vidare jobb i lera och spackel.
Hur ska detta se ut då? ja skisser finns, och svingen+länkage+underram är caddad nu men detta kommer ändras under arbetets gång.
Visar lite bilder efterhand som bygget framskrider, kommer dock ta minst ett år till så...
Bilderna är på, 1 vraket hämtas, 2 skador på blocket, 3 svetsat block, 4 garaget.
Verkar det va mkt jobb? tar minst ett år till och är inte att betrakta som en moddad blade, utan helt ny hoj.
Bifogat
Last edited: