SGM
BTG 8:20
Jag har sökt, men nästan alla trådar slutar med "varför skall du ha en så liten bil...." och "jag skruvade isär min hoj och körde den i en polo".
Helt ointressanta svar tyvärr.
Så...eftersom jag tokruttnade på att traila runt hojen med släp så skall vi växla en av bruksbilarna mot en liten, smidig skåpbil.
Den skall gå in i garaget (där dödar det bilar av transporter/jumpy/vito-typ direCkt) - och det skall gå att lasta en sporthoj UTAN problem, krångla med att ställa den på snedden, eller riva halva bilen för att lösa det etc.
Det skall även vara en komfortabel bil (har åkt Transporter ett tag, det är inte en komfortabel lösning ) - som går snålt (liten diesel) och har det viktigaste (AC är ett krav, farthållare bonus).
Ett pris runt 120' får ses som smärttröskeln.
Till ämnet då, Kangoo Lång, Caddy Maxi och nya Fiat Doblo (blir för dyrt dock) verkar alla klassa in som potentiella objekt.
Caddyn är längre, Kangoon liiiite högre lasthöjd - och den nya Fiaten verkar fasen som klippt och skuren (men blir för dyr ).
Jag vet att folk lastat i både Caddyn och Kangoon - men fungerar det *bra* - åker man på att skruva av kåpglas och speglar varje gång det skall i/ur - för höjden vid lastning ser ut att vara det enda riktiga problemet?
Nå, har någon redan gjort det här och har facit?
Doblon är den enda jag provkört, och gillade den, det trista är att det dyker inte ut några på begmarknaden till rätt pris innan nästa vinter kan man ana...
/J
Helt ointressanta svar tyvärr.
Så...eftersom jag tokruttnade på att traila runt hojen med släp så skall vi växla en av bruksbilarna mot en liten, smidig skåpbil.
Den skall gå in i garaget (där dödar det bilar av transporter/jumpy/vito-typ direCkt) - och det skall gå att lasta en sporthoj UTAN problem, krångla med att ställa den på snedden, eller riva halva bilen för att lösa det etc.
Det skall även vara en komfortabel bil (har åkt Transporter ett tag, det är inte en komfortabel lösning ) - som går snålt (liten diesel) och har det viktigaste (AC är ett krav, farthållare bonus).
Ett pris runt 120' får ses som smärttröskeln.
Till ämnet då, Kangoo Lång, Caddy Maxi och nya Fiat Doblo (blir för dyrt dock) verkar alla klassa in som potentiella objekt.
Caddyn är längre, Kangoon liiiite högre lasthöjd - och den nya Fiaten verkar fasen som klippt och skuren (men blir för dyr ).
Jag vet att folk lastat i både Caddyn och Kangoon - men fungerar det *bra* - åker man på att skruva av kåpglas och speglar varje gång det skall i/ur - för höjden vid lastning ser ut att vara det enda riktiga problemet?
Nå, har någon redan gjort det här och har facit?
Doblon är den enda jag provkört, och gillade den, det trista är att det dyker inte ut några på begmarknaden till rätt pris innan nästa vinter kan man ana...
/J