Liten tjej söker liten första (sport)hoj, tips?

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Jag skulle köpt en Hyosung 650.



Shit.. Du måste se hur krallig ut som helst som är såpass kort och ändå så tränad. :)

När jag är i halvbra form så ser jag nog rätt krallig ut. Nu är jag lite mjukare så då ser jag nog bara lite knubbig ut. När jag är i bra form ser jag i normala ljusförhållanden eller påklädd mest liten ut. På min avatarbild väger jag knappt 50 kg :D Rätt ljus och lite brunfärg fixar biffen!
 

Teejay

..
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ett par stycken
Min flickvän är runt 1,65 och hon har en SV650 S som hon köpte som första hoj. Hon är supernöjd med den men letar nu efter något mer racebetonat och har fastnat för CBR600RR även den passar i längd mm. Men som första cykel är SV'n en kanonmaskin.

Ps. Hon skall sälja SV'n vilken dag som helst... Ds.
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
SV650!
Bästa hojen. Låg, lätt och trevlig.
Så himla låg är den väl inte. Har en kompis som är rätt kort och har en sv650, och hon tyckte det var lättare att nå ner på min gixxer. ER-6 kanske kan vara ett alternativ som sagt. Klart lägre och även den väldigt lättkörd och snäll.

Bakdelen är rätt hög på sv650 också, så hon har lite svårt att få över benet i ett tajt och fint skinnställ. :tuttar
 
Last edited:

J0EL

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Buell xb9r Firebolt
Kan rekomendera szr660. Väldigt smidig och liten hoj som är perfekt för kurviga vägar!
 

Frolic

Jag kan allt...Bara du lär mig!
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsr 750 2015, Suzuki Katana
Hello..

Jag mäter 1,48 och kör omkring på GSR-600 visserligen sänkt 8 cm..men det mesta går ju att sänka...:tummenupp

Jag hade en Bandit 650 som jag oxå hade sänkt..

Lycka till och hoppas frugan hitter något hon är nöjd med:tummenupp
 

ufferos

Medlem
Gick med
17 Jul 2005
Ort
I garaget
Hoj
RG500
Testa med en Honda Hornet 600. Mycket kul hoj som är billig att äga.Med rätt pilot bakom spakarna blir även dom värsta hojjarna efter där det svänger.
//Roller
 

mrgsxr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
zx10r
Har båd en en hornet 600 04 och en ducati monster 695 06 till salu, tycke båda hade varit något för en kortare tjej. Hade sagt gs500e eller er5 men dom kan man inte avancera på.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kanske någon av modellerna monster 600 modell, gixxer 600, cbr 600, sv 650?
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Så himla låg är den väl inte. Har en kompis som är rätt kort och har en sv650, och hon tyckte det var lättare att nå ner på min gixxer. ER-6 kanske kan vara ett alternativ som sagt. Klart lägre och även den väldigt lättkörd och snäll.

Bakdelen är rätt hög på sv650 också, så hon har lite svårt att få över benet i ett tajt och fint skinnställ. :tuttar

Kriterierna var "Vad finns det för roliga små lättarbetade hojar med lagom effekt att börja på."

SV är ett bra förslag. Den är låg, lättarbetad och har lagom effekt.

Tajt i all ära - men det där låer ju varken hälsosamt eller trafiksäkert.
 

Oltrix

Socio#4236
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Berlin
Hoj
1098
Kriterierna var "Vad finns det för roliga små lättarbetade hojar med lagom effekt att börja på."

SV är ett bra förslag. Den är låg, lättarbetad och har lagom effekt.

Tajt i all ära - men det där låer ju varken hälsosamt eller trafiksäkert.

Tack Duckie. Det är alltför lätt att missa grundidéen och drömma sig bort bland allsköns gixxers, zxr, 749 etc. Det är ju såklart inte jag som bestämmer vilken hoj hon ska ha och hennes egen idé är att den ska vara just lätt, oöm etc... Jag vill inte påverka henne att köpa en racehoj som hon sedan inte känner att hon kan hantera eller i värsta fall blir rädd för. Det är hennes takt som gäller.

Så här långt ser det ut som att följande kandidater kan vara intresssanta.

SZR 660
SV 650
CBR 400RR (Eventuellt)

Inte helt nakna, inte alltför tråkiga. Den måste ju se bra ut också.

Tack för alla PM om hoj till salu... Vi bor i Tyskland så det är nog inte aktuellt att köpa en hoj från Sverige såvida den inte är EXTREMT billig...
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Kriterierna var "Vad finns det för roliga små lättarbetade hojar med lagom effekt att börja på."
Tror du missförstod mig, jag rekommenderade inte att den här tjejen skulle köpa en gixxer, det vara bara ett exempel för att illustrera att SV:n inte är jättelåg. Tror som sagt att ER-6 kan vara ett bra alternativ, bland annat för att den är lägre än SV:n, men även för att den uppfyller alla de andra kriterierna.

Tajt i all ära - men det där låer ju varken hälsosamt eller trafiksäkert.
När hon väl är på funkar det rätt bra, men baken är som sagt rätt hög på den modellen. Hon är så trafiksäker så, så du behöver inte vara orolig.
 
Last edited:

Flickan

;-)
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Stockholm, Huddinge
Hoj
Tyvärr såld... En blänkande röd och svart TRX 850 -98
Jag är 163 å har en TRX 850 som är sänkt, både ram och sadel, funkar bra..
började med en suzuki 500GS å den var "lagom" hör men inte kul att köra...
 

Trollydolly

Har precis köpt min första hoj
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Berlin
Hoj
2001, Suzuki sv650s
Det är jag som är Frun :)

Jag har precis blivit övertalad av min gamle man att bli medlem.

Tack för alla svar och idéer...

Mitt första mål är att få kortet i fickan (på tyska :rolleyes: ) Fast det skulle vara kul att ha en mc i garaget tills att det är klart.

Synd bara att man ska vara så kort att det styr valet av motorcykel.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Tror du missförstod mig, jag rekommenderade inte att den här tjejen skulle köpa en gixxer, det vara bara ett exempel för att illustrera att SV:n inte är jättelåg. Tror som sagt att ER-6 kan vara ett bra alternativ, bland annat för att den är lägre än SV:n, men även för att den uppfyller alla de andra kriterierna.

Jag har aldrig påstått att sv är jättelåg. Den har ungefär samma sitthöjd som er-6, som också är ett bra förslag till trådstartaren.

Du förstår - det är ingen tävling det här, "bäst förslag vinner" liksom.
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
En Kawasaki ER 6 N (naked) eller F (helkåpa) med den låga tillbehörs sadeln.
Den har en rapp 2 cyl 650 cc motor på över 70 hk. Jag tycker den är underbar att köra på krokiga vägar. Frambromsen kunde varit lite vassare. Går nog att förbättra lite med stålomspunna bromsslangar.

Finns dessutom färdiga sänkningskit till ER6an

/J
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Finns dessutom färdiga sänkningskit till ER6an

/J


japp, finns till SV650 också.

Jag har precis blivit övertalad av min gamle man att bli medlem.

Tack för alla svar och idéer...

Mitt första mål är att få kortet i fickan (på tyska :rolleyes: ) Fast det skulle vara kul att ha en mc i garaget tills att det är klart.

Synd bara att man ska vara så kort att det styr valet av motorcykel.

Lycka till!

Eftersom du (förmodligen) aldrig kommer att hitta en hoj du når helt ned på, så är vikten en viktig faktor här också. En 250kg.s maskin är inte lätt att hålla emot om det börjar luta lite vid stillastående....
 
Last edited:

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Jag har precis blivit övertalad av min gamle man att bli medlem.

Tack för alla svar och idéer...

Mitt första mål är att få kortet i fickan (på tyska :rolleyes: ) Fast det skulle vara kul att ha en mc i garaget tills att det är klart.

Synd bara att man ska vara så kort att det styr valet av motorcykel.

Du bor iaf i fantastisk stad! Var där i somras på hojen med en gammal racerpolare.

/J
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Vilket prisintervall?
stånka, twin eller radfyra?

Kanske...
SZR 660
SV650S
CBR 400RR
ZXR 400RR
GSXR 400RR
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Du förstår - det är ingen tävling det här, "bäst förslag vinner" liksom.
Va? :va Är du full eller? Jag skiter fullkomligt i vad hon köper för hoj, jag försöker bara hjälpa till. Eftersom jag känner en som är längre än 1.58 och ändå har lite problem med höjden på SV:n tänkte jag att det kunde vara användbar information. Feel free to ignore it.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top