Har nu den här Shindengen serie/open regulatorn liggande på sambons köksbord. (Hon skulle bara veta)
View attachment 507744
View attachment 507745
Lite förhastat köp och jag stör mig nu lite på alla olika data man hör om den. Jag har hört 27A, 30A, och 35A. Att den är begränsad till 10000rpm borde inte vara ett problem eftersom den inte var tänkt att sitta på en 600a som varvar 17000.
MOSFET shunt/short'en som sitter på hojen nu är väl specad 50A tror jag. (Shindengen FH020BA)
Tanken var ju lite grann det där med att skona generatorn rent allmänt men också nu när jag provade LED-ljus osv. Men nu skiter nog sig det projektet också...
Se tråd, inlägg #244
Hej Gubbar! Efter misstanke om skum laddare jag har funderar jag på att strunta i den och använda en powerbank istället när hojen stått stilla för länge. Eller är man inne på fel spår? Men vilken ska man köpa i så fall? Vill ha så liten som möjligt men så kraftig som möjligt för...
www.sporthoj.com
Duger den på en Busa? Bara att plugga i och se om den laddar batteriet och uppehåller systemspänning eller ska jag skrota idén?