LMS B-race 28-29:e Juni

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Tack lms för proffsigt arrangemang. Tyvärr kom jag bara 4 varv på lördagens kval innan det var dags att skrota :huvet . Nu får vi se om det blir några fler BoTT-race i år, hojen går få ihop (bara lite pengar) det är nog värre med mig, gipsad handled och underarm (båtbenet av och ytterligare ett ben i handleden) :näsblod . Bara bryta ihop och komma igen :) .
Tack till funktionärer och sjukvårdspersonal samt till alla som kom och pratade i depån och erbjöd hjälp, Geir, dina positiva kommentarer gör att man snabbt vill tillbaka igen :tummenupp .
Pinky vill tävla igen :D

/Jonas

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
jätefin bild,då vet man vad de överlyckliga föräldrarna får till julkort:tummenupp

Kan detta vara herr Igelhammar & Co?

Dessa var alla bilder jag tog under lördagen (var ej pp under sön) så ingen behöver fråga mig om andra bilder. Vill du ha orginalet i 2288x1712 upplösning så PM'a din mailadress

Last edited:

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
Tack lms för proffsigt arrangemang. Tyvärr kom jag bara 4 varv på lördagens kval innan det var dags att skrota :huvet . Nu får vi se om det blir några fler BoTT-race i år, hojen går få ihop (bara lite pengar) det är nog värre med mig, gipsad handled och underarm (båtbenet av och ytterligare ett ben i handleden) :näsblod . Bara bryta ihop och komma igen :) .
Tack till funktionärer och sjukvårdspersonal samt till alla som kom och pratade i depån och erbjöd hjälp, Geir, dina positiva kommentarer gör att man snabbt vill tillbaka igen :tummenupp .
Pinky vill tävla igen :D
/Jonas

Selvfølgelig skal du tilbake, med den kjøreutviklingen du hadde med Pinky er BoTT´en fattigere uten dere. La båtbeinet hvile frem til Mantorp, få på et langbeint drev så er du på gang igjen:tummenupp God bedring:)

Min gode vän Martan tog lite bilder på BoTTarna: http://martan.se/bott08_sviestad/

Tjena, takk for kule fighter og "gult visir" i helgen men hvor er alle bildene fra da jeg var før deg:confused: Hvordan får man tak i bildene fra Martan???

Last edited:

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Selvfølgelig skal du tilbake, med den kjøreutviklingen du hadde med Pinky er BoTT´en fattigere uten dere. La båtbeinet hvile frem til Mantorp, få på et langbeint drev så er du på gang igjen:tummenupp God bedring:)

Tackar :) .

Självklart kommer vi tillbaka, doktorn var tveksam till Mantorp, men man vet aldrig :tummenupp .

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Tjena, takk for kule fighter og "gult visir" i helgen men hvor er alle bildene fra da jeg var før deg:confused: Hvordan får man tak i bildene fra Martan???

Tack själv för ett synnerligen roligt och spännande rejs! :tummenupp
Jag skickar fakturan för det gula visiret, det var ganska dyrt att framställa :näsblod

Vill du ha bilder så maila martan på foto@martan.se eller så fixar jag dem åt dig. Hans bilder är endast från lördagens rejs. Han var inte på plats i söndags.

Robin-R

R600 #12
Gick med
16 Sep 2006
Hoj
Suzuki GSXR 600 2006
Jag måste säga att jag har nog aldrig haft så kul som jag hade första delen av helgen någonsin, Jag satte personbästa tider (1.01:4) och trevligt folk överallt att prata med.
Och jag är imponerad av Linköpings Ambulansförare också, jag hann inte mer än resa på mig efter ett lite överdrivet nerlägg (innan) vänstern efter start/mål rakan så stod dom där skulle skjutsa bort mig från allt det roliga, tråkigt men nödvändigt.
Snabbt agerande, mycket bra

Glad ändå med trasigt nyckelben, Ses på Karlskoga

/#12 R600

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
Tack själv för ett synnerligen roligt och spännande rejs! :tummenupp
Jag skickar fakturan för det gula visiret, det var ganska dyrt att framställa :näsblod

Vill du ha bilder så maila martan på foto@martan.se eller så fixar jag dem åt dig. Hans bilder är endast från lördagens rejs. Han var inte på plats i söndags.

Shit happens:gnissla Er du med på Mantorp? Fakturaen kan sendes til Det norske Oljedirektoratet, G. Wedelsplass, 5522 Kautokeino:tummenupp

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Och jag är imponerad av Linköpings Ambulansförare också, jag hann inte mer än resa på mig efter ett lite överdrivet nerlägg (innan) vänstern efter start/mål rakan så stod dom där skulle skjutsa bort mig från allt det roliga, tråkigt men nödvändigt.
Snabbt agerande, mycket bra

Glad ändå med trasigt nyckelben, Ses på Karlskoga

/#12 R600

Var det du som krokade ihop med nån i ingången där på racet? :va

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Hmm, det var en god helg som förde med sig många nya lärdomar :mattias

Tackar för dom trevliga funktionärerna som gav mig tips om vart det finns krashkåpor och sådant som behövdes efter min vurpa in i nya chikanen.
Tackar dock inte dom som tycke att det var gulflagg när jag rundade Grevens Pöjk på yttern i torparn' race 2 :huvet :D

Såatt, det blev inte många poäng den helgen, jo, 2 stycken. :gråta

Men det var ändå roligt!! Tackar LMS för en fin och rolig helg, som alltid. :yoparty

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Tackar dock inte dom som tycke att det var gulflagg när jag rundade Grevens Pöjk på yttern i torparn' race 2 :huvet :D
Det förstår jag att du inte gör, det vore kanske lite mycket begärt, men faktum är att både postering 4 och 5 (crossböjen och torparn) flaggade gult (och hade gjort så en stund) när du körde om. Lätt att missa en flagga när det går undan, och jag förstår att det känns surt, men gulflaggsreglerna finns ju för både er och räddningspersonalens säkerhet. En annan gång kan det vara du som ligger i utgången av kurvan och hoppas att hojarna som kommer farande missar dig. Jag lovar att gulflagga för dig också då. ;)

Kul att du hade en rolig helg i övrigt i alla fall! :tummenupp

Nixon #82

sick my duck
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
K7/K8 Suzuki GSXR1000
Hmm, det var en god helg som förde med sig många nya lärdomar :mattias

Tackar för dom trevliga funktionärerna som gav mig tips om vart det finns krashkåpor och sådant som behövdes efter min vurpa in i nya chikanen.

Såatt, det blev inte många poäng den helgen, jo, 2 stycken. :gråta

Men det var ändå roligt!! Tackar LMS för en fin och rolig helg, som alltid. :yoparty

Håller med herren ovan(jag syftar inte gud) Bra upplägg med tanke på mängd körning och tid emellan pass, kval å räjs. Å allt det andra verkar ju ha fungerat ypperligt, snabbt ut med tider och gulflaggor o.s.v.:tummenupp ... Kanske lite väl snabbt med gulflaggorna dock (i alla fall i det ena fallet):D
Köp STÖRRE flaggor som räcker enda ut i banan, vi är ju inte där för att njuta Sviestads fina natur:tungan

Tack för en fin helg, folket, funktionärerna å vädret!:tummenupp

Nixon #82

sick my duck
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
K7/K8 Suzuki GSXR1000
Snyggt kört... :tummenupp Du är grym i utgångarna på kurvorna!
Synd att jag inte kunde ge dig något motstånd på söndagen, racet på lördagen och första kvalet på söndagen var enda passen under hela helgen som jag kunde köra utan hojen gick på tre mot slutet.

Tack LMS för en rolig helg..
Dock lite för mycket mekande och för lite öl för min smak!

Tack ska du ha, ja det var fan tight på lördagen, hadde ju tippat dig som vinnare efter att ha sett hur du körde på kvalet:tummenupp men det verkade som min dag var bättre.:D

Aj fan så tråkigt, fixa hojen å kom till Karlskoga så kan vi slåss lite, eller om du har ork, tid å pengar så kom till Mo i rana om 2 veckor. Det blir mycket körning på en sannslöst grym bana. Kolla på crc.no tror det är de som arrangerar!

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Tack ska du ha, ja det var fan tight på lördagen, hadde ju tippat dig som vinnare efter att ha sett hur du körde på kvalet:tummenupp men det verkade som min dag var bättre.:D

Jag körde riktigt illa ett par varv då innan du körde om mig. Hade tappat all fokus och fick inte något flyt. Så det var riktigt skönt när du kom och körde om så jag fick någon att jaga... :näsblod

Har bytt tändstift och lagat ett gäng med kabelbrott på hojen och igår gick den bättre än den gjort på mycket länge...
Så nu laddar jag inför karlskoga!

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Shit happens:gnissla Er du med på Mantorp? Fakturaen kan sendes til Det norske Oljedirektoratet, G. Wedelsplass, 5522 Kautokeino:tummenupp

Tyvärr kan jag inte åka på Mantorp, ekonomiska och tidsmässiga skäl. Skall till Thailand på måndagen efter (nej, inte jag som planerat det)
Men jag kommer nog och kikar på lördagen, kan tvätta visiret åt dig då :D

Förhoppningsvis blir det inte så dyrt, blir att byta några packboxar, lagret i tryckplattan och hela lamellpaketet. Slirkopplingen verkar ha klarat sig som tur var. Nästa gång ska jag inte vänta 4 varv innan jag bryter, man lär sig något varje gång.

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
Tyvärr kan jag inte åka på Mantorp, ekonomiska och tidsmässiga skäl. Skall till Thailand på måndagen efter (nej, inte jag som planerat det)
Men jag kommer nog och kikar på lördagen, kan tvätta visiret åt dig då :D

Förhoppningsvis blir det inte så dyrt, blir att byta några packboxar, lagret i tryckplattan och hela lamellpaketet. Slirkopplingen verkar ha klarat sig som tur var. Nästa gång ska jag inte vänta 4 varv innan jag bryter, man lär sig något varje gång.

Thailand på sommeren? Ha med regnutstyret:tummenupp Grattis med bra kjøring, synd du ikke blir med på Mantorp - kult med litt racematching:yoparty

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024