Kunkel
Der zweitakt taliban #6
- Gick med
- 27 Jul 2007
- Hoj
- Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Sen är ju förarna väldigt disiplinerade vid gulflagg så jag tycker inte man behöver få panik i ett sånt läge, sen kan det vara obehagligt att var i skottlinje när det kommer hojar farande.
Nähh just det!
Vid gulflagg svängande råder omkörningsförbud. Och att man SKA iaktta försiktighet, och vara beredd att stanna, D.v.s ökad uppmärksamhet och öka marginalerna till medtävlande vid svängande gulflagg för att förhindra fler olyckor. Vi allra flesta som kör har ju OFTAST hjärnan med oss ut när vi kör. Att stå mitt i "graweltrapen" e dj..t spännande minst sagt vill jag lova. Men vi som kör litar på varandra, och vi som både kör och flaggar litar på Er som t.o.m kör SM. Alltså att ni tippar av och blir 100% eller mer genom kurvan, därför går vi ut mitt i skottlinjen och plockar upp och tar undan dina och mina iaf depå-polare. När det kommer ett jon och inte ha koll på verksamheten så blir man onekligen förbannad när man riskerar livet helt gratis. Nästa gång kan det vara DU som behöver hjälp ute i sand fållan. Tänk på det när du passerar GULFLAGGEN