LMS Roadracing SM 29-30:e Maj

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Men vad hände på varv 8? Såg du tappade många sek då?

Jag bottnade fjädringen fram i inbromsningen på rakan. Jag redde helt enkelt inte ut stoppien som jag skapade i jakten på en 56-tid... Skulle dragit på lite mer förspänning fram innan jag åkte ut, men det är lätt att vara efterklok.

Tyvärr, då jag ju var 7a vid tillfället och nog kunnat hänga på den klungan som låg efter mig. När klungan plötsligt var några sekunder före mig och jag hade lucka neråt tänkte jag på huset jag skulle skriva kontrakt på en timma senare snarare än att pusha på hårdare in i svängarna, så då blev det inga fantomtider...

Nya tag till Geléåsen. Trivs på småbanorna!

/ Jens

Last edited:

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Jag bottnade fjädringen fram i inbromsningen på rakan. Jag redde helt enkelt inte ut stoppien som jag skapade i jakten på en 56-tid... Skulle dragit på lite mer förspänning fram innan jag åkte ut, men det är lätt att vara efterklok.

Tyvärr, då jag ju var 7a vid tillfället och nog kunnat hänga på den klungan som låg efter mig. När klungan plötsligt var några sekunder före mig och jag hade lucka neråt tänkte jag på huset jag skulle skriva kontrakt på en timma senare snarare än att pusha på hårdare in i svängarna, så då blev det inga fantomtider...

Nya tag till Geléåsen. Trivs på småbanorna!

/ Jens

Grattis och bra jobbat Jens!

Det var riktigt tråkig att se dig på escapen samtidigt som din klunga körde förbi. Du hade kontroll på dem innan!
Men men, det hör till. :död

57, stört bra! :tummenupp

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Grymt kört Jens och självklart är det rätt beslut att klassa upp dig :tummenupp

125 Jr var det mest spännande racet med 6 förare som bytte placeringar gång på gång. De kör så tajt att man blir tårögd :krama

Kanonjobb av alla funkisar som vanligt :tummenupp

Stört med en fet bild på mig på mittuppslaget i Corren när Fredde slog två banrekord och jag kom på 14:e plats! :) Jag kryper och gömmer mig bakom en sten...
Den pyttelilla killen du fajtades med (21?) körde verkligen snyggt och fort. En blivande stjärna!

Last edited:

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
...57an kom till slut!
Bättre än Ottos PB eller ska han få gå runt och vara dryg ett tag till? :mad:

En helt annan fråga, till någon som vet: Har Honda CBR1000RR från 08 och framåt en dålig/annorlunda slirkoppling eller hur kommer det sig att det nästan bara var Hondor som kom med bakhjulsstuds före ingången i nya partiet?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24

En helt annan fråga, till någon som vet: Har Honda CBR1000RR från 08 och framåt en dålig/annorlunda slirkoppling eller hur kommer det sig att det nästan bara var Hondor som kom med bakhjulsstuds före ingången i nya partiet?
Detta är bevis på att Hondor är skit och BMWn är bäst :D

Näe, men alla slirkopplingar fungerar ju annorlunda och har mer eller mindre slireffekt. Hondas original slirar väl inte så mycket! BMWs arbetar fint märkte jag här på Gotland Ring.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR

Njaah, det vette tusan. Tycker inte att det studsar så mycket.
Jag tycker nog inte den är sämre än på nån annan hoj jag testat i alla fall... Har dock inte provat den nyaste Yamman eller Sukkan... (Eller BMW'n heller för den delen. Kan jag låna din Perra? :) )

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Otto kommer vara en nagel i ögat ett tag till, tyvärr. Hade jag inte bromsat på mig vid din postering hade jag nog knipit det, men jag tappade helt fokus då.

På Karlskoga ska Otto få däremot :brinnerup

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
En massa bilder

Tagna från post 3 lördag och post 9 söndag.

Jag (och alexander) bärgade 6 hojar från lecahavet idag så lite nytta gjorde jag med! :)

Jädrar vad platt däcket blir under acc. Har aldrig tänkt på det.

IMG_1480.JPG

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Den pyttelilla killen du fajtades med (21?) körde verkligen snyggt och fort. En blivande stjärna!

Njae, inte Staffan tror jag, han är några är äldre än mig t.o.m men den lilla mikroben som körde om mig till slut hade väl 27 tror jag?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Njae, inte Staffan tror jag, han är några är äldre än mig t.o.m men den lilla mikroben som körde om mig till slut hade väl 27 tror jag?
Ja, så kanske det var. Hade svårt att se hans siffror.

Njaah, det vette tusan. Tycker inte att det studsar så mycket.
Jag tycker nog inte den är sämre än på nån annan hoj jag testat i alla fall... Har dock inte provat den nyaste Yamman eller Sukkan... (Eller BMW'n heller för den delen. Kan jag låna din Perra? :) )
Du var faktiskt en av dem som kom med "tjutande" bakdäck lite då :)

Men om man som förare inte upplever det som något problem så är det ju inget att fundera på.
EDIT: Det var väl ganska ojämnt i vänsterkant i inbromsningen och det kan ju göra att det verkade som ett större problem än det var från åskadarplats.

@Jens: Jag skiter förresten i vilket, ni är ju båda snabbare än mig på era classic-hojar :mad:

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...