LMS Roadracing SM 29-30:e Maj

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Jo, det är inga gamla killar som kör betydligt fortare än vi vågade hoppas på när vi i vintras bytte Honda 100cc mot 125R. Alex är bara 12 år och hans hoj har vi fått vikta upp med tio(!) kilo bly+överfull tank för att precis klara 136 kilo. Linus är 13 år och har ju hunnit växa lite mer så han behöver inte förädla sin hoj med bly, men gissa om jag höll på att sätta depåtavlan i halsen när han varvade som trea de första varven! (Han var till och med tvåa ett tag!):yoparty

:yoparty Imponerande,
Ska bli roligt att följa utvecklingen.
//
Benny

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Jo, det är inga gamla killar som kör betydligt fortare än vi vågade hoppas på när vi i vintras bytte Honda 100cc mot 125R. Alex är bara 12 år och hans hoj har vi fått vikta upp med tio(!) kilo bly+överfull tank för att precis klara 136 kilo. Linus är 13 år och har ju hunnit växa lite mer så han behöver inte förädla sin hoj med bly, men gissa om jag höll på att sätta depåtavlan i halsen när han varvade som trea de första varven! (Han var till och med tvåa ett tag!):yoparty

Det är med viss förundran man ser dessa grabbar fara fram på banan, helt otroligt vilken utvecklingskurva:tummenupp

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

Grymt läckert! Det blir väl lite annorlunda att debutera vid 13 års ålder än vid 43!!!:)

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Var är alla bilder? :va

Jag tog som sagt en jäkla massa bilder, tyvärr gjorde jag ett nybörjarmisstag och fick bakgrunden för skarp i de flesta fall.

Nu är dock bilderna på pimpning hos min kusin som jobbar professionellt med bildredigering.

Denna bild tycker jag dock att jag lyckades bra med.

Någon som har koll på om föraren finns på SH? Jag tänkte skicka bilden till honom.

Är det någon annan som är intresserad är det bara att höra av sig. Jag har länkat lite bilder som blev hyggligt ok utan redigering. Jag tror jag fick med de flesta på nån bild.

Jag hoppas verkligen inte jag störde någon när jag fotade. Jag höll mig 95% av tiden vid min flaggpostering.

Bifogat

• IMG_2372.jpg
    IMG_2372.jpg
    230.4 KB · Visningar: 120

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag tog som sagt en jäkla massa bilder, tyvärr gjorde jag ett nybörjarmisstag och fick bakgrunden för skarp i de flesta fall.

Nu är dock bilderna på pimpning hos min kusin som jobbar professionellt med bildredigering.

Någon som har koll på om föraren finns på SH? Jag tänkte skicka bilden till honom.

Är det någon annan som är intresserad är det bara att höra av sig. Jag har länkat lite bilder som blev hyggligt ok utan redigering. Jag tror jag fick med de flesta på nån bild.

Jag hoppas verkligen inte jag störde någon när jag fotade. Jag höll mig 95% av tiden vid min flaggpostering.

Skulle tippa på att det är den här mannen :)

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600

Det är Tommy Sköld.

Nä du störde verkligen inte. Det var en fotograf som satt väldigt dumt till vid nya delen av banan(chikanen). Ena varvet var det ingen där och vips nästa varv vid full inbromsning, vad är det där för något, en hoj, en förare? Nä bara en fotograf :mad:

Får man använda bilderna?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Nu kanske jag sticker ut hakan lite men allt som oftast ser man fotografer i var och varannan buske på helgen men det tar sedan en evighet innan bilderna finns att se någonstans. Jag menar inte hobbyfotografer utan dem med objektiv som kostar som en halv hoj.

Varför ser man nästan aldrig deras bilder någonstans och om man väl ser dem är det långt efter själva tävlingen?

Om jag försökte tjäna pengar på att ta bilder skulle jag lägga ut dem direkct! :yoparty

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Det är Tommy Sköld.

Nä du störde verkligen inte. Det var en fotograf som satt väldigt dumt till vid nya delen av banan(chikanen). Ena varvet var det ingen där och vips nästa varv vid full inbromsning, vad är det där för något, en hoj, en förare? Nä bara en fotograf :mad:

Får man använda bilderna?

Självklart får du använda bilderna! Bara kul. :tummenupp

Jag kan zippa ihop alla jag hade på dig (många!) och skicka en länk. Sen kan du maila tilbaks till mig om det är nån speciell du tycker om så kan jag be min photoshopkunniga kusin försöka fixa till den så den får lite mer "hastighetskänsla".

Jag håller som sagt på och lär mig det här med RR-fotografering. Vill ni ha riktigt bra bilder så gå in på Olivers Wettergrens sida! http://www.wettdinho.se/2010/05/roadracing-sm-deltavling-4-linkopings-motorstadio/

Salty

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Hoj
ZX6RR -05
fick precis besked från stockholm att Joakim Berglund som blev 9:a i lördagens och 7:a i söndagens sst 600 race hade en fraktur i fotleden sen fredags träningen.. kryckor ett tag så kommer vi tillbaks till karlskoga =)

Bra kört som fan av han!:Bugar
Hälsa att han ska krya på sig. Kul att se er allihop i helgen. Jag har en sån där "Brolin"-stövel ligger här nånstans, sen jag bröt fotleden i en fasansfull crossolycka (kan dra storyn i Karlskoga), om han behöver låna... Finns i Huddinge!
PS. Ska äta beasås varje dag, så att du har en chans att hänga på rockstjärna-Kawan på Gelleråsen...:yoparty

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
...
Skulle han åkt kontinuerligt med 250:n på LMS så skulle han förstås förbättrat tiden sedan dess men frågan är om vi någonsin får reda på hur fort han egentligen kan åka med en 250...

Känns inte viktigt att veta hur fort han skulle kunna ha åkt, resultaten talar för sig själva ändå, Watz är Sveriges mest kompletta, nu aktiva rr-åkare.

Fråga: För att inte höja Watz alltför högt till skyarna, hur stor nackdel hade helgens enda superbikekonkurrent Petter av att han körde på "sämre" däck? Om jag förstått rätt använde Watz Dunlop. Förstår såklart också att det inte går att ge ett exakt svar men spekulation kan också vara roligt.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Petter hade säkert vart närmare Watz om bägge åkt Conti, men slå Fredde på sviestad är väl inte helt lätt.
Nackdelen för Fredde på Conti är ju att han åkt väldigt lite på dem, men han hittar väl hem på de där däcken till slut också..

Lite trist med enhetsdäck som är så mycket långsammare som ingen direkt verkar trivas med heller...

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Självklart får du använda bilderna! Bara kul. :tummenupp

Jag kan zippa ihop alla jag hade på dig (många!) och skicka en länk. Sen kan du maila tilbaks till mig om det är nån speciell du tycker om så kan jag be min photoshopkunniga kusin försöka fixa till den så den får lite mer "hastighetskänsla".

Jag håller som sagt på och lär mig det här med RR-fotografering. Vill ni ha riktigt bra bilder så gå in på Olivers Wettergrens sida! http://www.wettdinho.se/2010/05/roadracing-sm-deltavling-4-linkopings-motorstadio/

Kanon, tack!

Det kan vara så att din på mig bild redan var med i dagens barometern.:rodnar

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...