LMS Roadracing SM 29-30:e Maj

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ja, så kanske det var. Hade svårt att se hans siffror.

Du var faktiskt en av dem som kom med "tjutande" bakdäck lite då :)

Men om man som förare inte upplever det som något problem så är det ju inget att fundera på.
EDIT: Det var väl ganska ojämnt i vänsterkant i inbromsningen och det kan ju göra att det verkade som ett större problem än det var från åskadarplats.

@Jens: Jag skiter förresten i vilket, ni är ju båda snabbare än mig på era classic-hojar :mad:

Jag ska göra en KOL-14-datering av hojen till nästa gång vi träffas, så får vi se hur gammal den egentligen är. :gnissla

/ Jens

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Torkel bråkade med den absolut minsta killen i klassen, Alex Persson, körde Honda 100 förra året. Linus Harrysson en annan liten kille i klassen, gjorde också ett kanonrace! :)

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Njae, inte Staffan tror jag, han är några är äldre än mig t.o.m men den lilla mikroben som körde om mig till slut hade väl 27 tror jag?

Koolt:yoparty, hel uppslag:tummenupp

Daniel_H

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
Suzuki GSXR 600-07
fick precis besked från stockholm att Joakim Berglund som blev 9:a i lördagens och 7:a i söndagens sst 600 race hade en fraktur i fotleden sen fredags träningen.. kryckor ett tag så kommer vi tillbaks till karlskoga =)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
fick precis besked från stockholm att Joakim Berglund som blev 9:a i lördagens och 7:a i söndagens sst 600 race hade en fraktur i fotleden sen fredags träningen.. kryckor ett tag så kommer vi tillbaks till karlskoga =)

Ja, vad ska man säga... Lite is på och en större stövel så är livet fine :D

Det syns att han älskar att åka hoj!

Vi ses på Karlskoga..

/ Jens

nizze69

Fattig racingfarsa, men vafan..glad ändå
Gick med
17 Dec 2005
Hoj
Kawa Mean Streak, MV Agusta F3

Hård kille den där Jocke :Bugar. Men så hade han riktiga grejer på hojen också ;).

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0

:Bugar Ja den var ju färgglad foten iaf :D

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Watz snabbare på en 600 än en 250...?

:va

Det är väl inte så konstigt. Banan var nyombyggd till 2007 och något var fel i framgaffeln sedan en krasch i Karlskoga.

Skulle han åkt kontinuerligt med 250:n på LMS så skulle han förstås förbättrat tiden sedan dess men frågan är om vi någonsin får reda på hur fort han egentligen kan åka med en 250...

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Torkel bråkade med den absolut minsta killen i klassen, Alex Persson, körde Honda 100 förra året. Linus Harrysson en annan liten kille i klassen, gjorde också ett kanonrace! :)

Jo, det är inga gamla killar som kör betydligt fortare än vi vågade hoppas på när vi i vintras bytte Honda 100cc mot 125R. Alex är bara 12 år och hans hoj har vi fått vikta upp med tio(!) kilo bly+överfull tank för att precis klara 136 kilo. Linus är 13 år och har ju hunnit växa lite mer så han behöver inte förädla sin hoj med bly, men gissa om jag höll på att sätta depåtavlan i halsen när han varvade som trea de första varven! (Han var till och med tvåa ett tag!):yoparty

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...