LMS Rookie Race 13-14:e augusti

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Jäkligt trist att sådant händer. Läge för hårdare koll på de som kommer till och lämnar depåområdet efter avslutade race?

Finns ju en jättebra vaktkur på Sviestad.
 

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Ort
sandvikenhills
Hoj
1000rr-09
Hasse skapa en tråd i stulet/upphittat här på forumet.Är inte alla som följer denna tråd.
sen kan väl alla som har en hemsida lägga upp en efterlysning där.Det har jag gjort nu!
 

Sucka

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM rc8 och en knippe smått
Det var ganska många och fotade i helgen är det någon som vet vart man kan hitta lite bilder, de jag är framförallt är intresserad av är killarna o tjejen i honda 100,det vore kul att lillgrabben på storbana.

Stort Tack till LMS för en kanonhelg, knattarna på honda 100 hade riktigt roligt och har lärt sig massor. Dessutom är det kul att känna på atmosfären i riktig RR.Alla var väldigt snälla och hjälpsamma och tillrättavisade och lärde både föräldrar och barn. Hoppas vi får vara med flera gånger.

Joel R Honda 100 och pappa Peter Rydergren
 

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Värnamo
Hoj
Brutale 1078RR
Satt och funderade lite på en grej som kanske skulle minska eller ännu hellre helt få bort stölder och andra olägenheter från våra banor. Man skulle ha lite folk strosa omkring i depån på nätterna med ficklampa, lysa lite, prata lite, skapa lite ljud och så så att det hörs att folk är vid liv om nätterna för att få bort eventuella skurkar. USCH tänker du nu, ska vi förare behöva vaa vakna hela nätterna?! Självklart inte! Det skulle kunna vara vilka personer som helst, föräldrar, syskon, funktionärer, en kompis-kompis eller vem som som en eller två timmar var går runt och väsnas lite. Det skulle fungera lite som en depåvakt typ 2pers/timme på natten.

Skulle folk ställa upp på det? Skulle det göra nån skillnad? Är det för mycket begärt? Bara en tanke som slog mig och vart nyfiken på om det skulle funka.

/A
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Satt och funderade lite på en grej som kanske skulle minska eller ännu hellre helt få bort stölder och andra olägenheter från våra banor. Man skulle ha lite folk strosa omkring i depån på nätterna med ficklampa, lysa lite, prata lite, skapa lite ljud och så så att det hörs att folk är vid liv om nätterna för att få bort eventuella skurkar. USCH tänker du nu, ska vi förare behöva vaa vakna hela nätterna?! Självklart inte! Det skulle kunna vara vilka personer som helst, föräldrar, syskon, funktionärer, en kompis-kompis eller vem som som en eller två timmar var går runt och väsnas lite. Det skulle fungera lite som en depåvakt typ 2pers/timme på natten.

Skulle folk ställa upp på det? Skulle det göra nån skillnad? Är det för mycket begärt? Bara en tanke som slog mig och vart nyfiken på om det skulle funka.

/A


Jag får väl börja meka igen.
Fullast mek i depån vinner!!
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Ett mycket enklare alternativ än nattvakter etc är att ta med ordentliga lås. Ja, det suger att man ska behöva låsa hojen bland vänner men på natten kan vilket pack som helst komma på besök.

Jag började lås min hoj efter det som hände på Falkenberg.
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Det var ganska många och fotade i helgen är det någon som vet vart man kan hitta lite bilder, de jag är framförallt är intresserad av är killarna o tjejen i honda 100,det vore kul att lillgrabben på storbana.

Stort Tack till LMS för en kanonhelg, knattarna på honda 100 hade riktigt roligt och har lärt sig massor. Dessutom är det kul att känna på atmosfären i riktig RR.Alla var väldigt snälla och hjälpsamma och tillrättavisade och lärde både föräldrar och barn. Hoppas vi får vara med flera gånger.

Joel R Honda 100 och pappa Peter Rydergren

Jag har en hel del bilder. De dyker upp senare ikväll bland mina picasaalbum.

mvh Johan
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Ett mycket enklare alternativ än nattvakter etc är att ta med ordentliga lås. Ja, det suger att man ska behöva låsa hojen bland vänner men på natten kan vilket pack som helst komma på besök.

Jag började lås min hoj efter det som hände på Falkenberg.


Har alltid ett skivbromslås på. Alltid försvårar det något, kan iallafall inte bara rulla iväg med hojen hur som helst. Trist att det ska behövas i depån.
 

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Det var ganska många och fotade i helgen är det någon som vet vart man kan hitta lite bilder, de jag är framförallt är intresserad av är killarna o tjejen i honda 100,det vore kul att lillgrabben på storbana.

Stort Tack till LMS för en kanonhelg, knattarna på honda 100 hade riktigt roligt och har lärt sig massor. Dessutom är det kul att känna på atmosfären i riktig RR.Alla var väldigt snälla och hjälpsamma och tillrättavisade och lärde både föräldrar och barn. Hoppas vi får vara med flera gånger.

Joel R Honda 100 och pappa Peter Rydergren

Jag har några bilder som jag inte sorterat sådär väl, men kolla i alla fall.
125 och honda: http://ilari.se/rookierejs20110814/

Även dessa från tidigare post:
R600: http://ilari.se/r600_20110814/
R1000: http://ilari.se/r1000_20110814/

Alla bilder är från söndagens rejs.
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Riktigt läckra bilder!

Sjukt svårt att få till det så bra som du fått på långrakan! :Bugar

// Johan

Tack!

Du hade en ganska otacksam plats men tyckte du fick till det väldigt bra. Galet många bilder med, sjukt jobb att sortera allt! :yoparty
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
Har alltid ett skivbromslås på. Alltid försvårar det något, kan iallafall inte bara rulla iväg med hojen hur som helst. Trist att det ska behövas i depån.

Vill tillägga att det dessutom är bra idé med att plocka bort bakhjulet och lägga hjul, axel och verktyg i bussen om ingen redan nämnt det. :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top