Eniac
Hojåkare i exil
Jäkligt trist att sådant händer. Läge för hårdare koll på de som kommer till och lämnar depåområdet efter avslutade race?
Finns ju en jättebra vaktkur på Sviestad.
Finns ju en jättebra vaktkur på Sviestad.
sen kan väl alla som har en hemsida lägga upp en efterlysning där.Det har jag gjort nu!
Satt och funderade lite på en grej som kanske skulle minska eller ännu hellre helt få bort stölder och andra olägenheter från våra banor. Man skulle ha lite folk strosa omkring i depån på nätterna med ficklampa, lysa lite, prata lite, skapa lite ljud och så så att det hörs att folk är vid liv om nätterna för att få bort eventuella skurkar. USCH tänker du nu, ska vi förare behöva vaa vakna hela nätterna?! Självklart inte! Det skulle kunna vara vilka personer som helst, föräldrar, syskon, funktionärer, en kompis-kompis eller vem som som en eller två timmar var går runt och väsnas lite. Det skulle fungera lite som en depåvakt typ 2pers/timme på natten.
Skulle folk ställa upp på det? Skulle det göra nån skillnad? Är det för mycket begärt? Bara en tanke som slog mig och vart nyfiken på om det skulle funka.
/A
Det var ganska många och fotade i helgen är det någon som vet vart man kan hitta lite bilder, de jag är framförallt är intresserad av är killarna o tjejen i honda 100,det vore kul att lillgrabben på storbana.
Stort Tack till LMS för en kanonhelg, knattarna på honda 100 hade riktigt roligt och har lärt sig massor. Dessutom är det kul att känna på atmosfären i riktig RR.Alla var väldigt snälla och hjälpsamma och tillrättavisade och lärde både föräldrar och barn. Hoppas vi får vara med flera gånger.
Joel R Honda 100 och pappa Peter Rydergren
Ett mycket enklare alternativ än nattvakter etc är att ta med ordentliga lås. Ja, det suger att man ska behöva låsa hojen bland vänner men på natten kan vilket pack som helst komma på besök.
Jag började lås min hoj efter det som hände på Falkenberg.
Har alltid ett skivbromslås på. Alltid försvårar det något, kan iallafall inte bara rulla iväg med hojen hur som helst. Trist att det ska behövas i depån.
Det var ganska många och fotade i helgen är det någon som vet vart man kan hitta lite bilder, de jag är framförallt är intresserad av är killarna o tjejen i honda 100,det vore kul att lillgrabben på storbana.
Stort Tack till LMS för en kanonhelg, knattarna på honda 100 hade riktigt roligt och har lärt sig massor. Dessutom är det kul att känna på atmosfären i riktig RR.Alla var väldigt snälla och hjälpsamma och tillrättavisade och lärde både föräldrar och barn. Hoppas vi får vara med flera gånger.
Joel R Honda 100 och pappa Peter Rydergren
Alltid? Då borde det även försvåra körningen en smula!
Jag har några bilder som jag inte sorterat sådär väl, men kolla i alla fall.
125 och honda: http://ilari.se/rookierejs20110814/
Även dessa från tidigare post:
R600: http://ilari.se/r600_20110814/
R1000: http://ilari.se/r1000_20110814/
Alla bilder är från söndagens rejs.
Riktigt läckra bilder!
Sjukt svårt att få till det så bra som du fått på långrakan!
// Johan
Har alltid ett skivbromslås på. Alltid försvårar det något, kan iallafall inte bara rulla iväg med hojen hur som helst. Trist att det ska behövas i depån.
Vill tillägga att det dessutom är bra idé med att plocka bort bakhjulet och lägga hjul, axel och verktyg i bussen om ingen redan nämnt det.
Tack!
Du hade en ganska otacksam plats men tyckte du fick till det väldigt bra. Galet många bilder med, sjukt jobb att sortera allt!
Vilken som helst alert jycke ute bland grejorna håller de flesta borta. Är det inte en sort som käkar upp inkräktare så väcker den i alla folk.Tjacka en folkilsken pitbullterrier med AIDS!
Problemet är väl snarare att lära den att äta upp rätt folk, annars kan det bli väldigt glesa startfält på söndagenVilken som helst alert jycke ute bland grejorna håller de flesta borta. Är det inte en sort som käkar upp inkräktare så väcker den i alla folk.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|