LMS Rookie Race 13-14:e augusti

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Fast det är ju rätt naturligt att iaf på senare delen av säsongen har några förare fått upp bra fart, så ska det ju vara. Vore ju synd om folk inte utvecklades under säsongen. Dessa kommer ju klassas upp till nästa säsong. Så kommer det ju alltid att vara i instegsklasser.
Javisst, det är grymt kul att se hur folk utvecklas :tummenupp Men fortfarande så kollar nog många på tiderna och känner att dom kör för långsamt, inte vill bli varvade osv. Vilket ju är grymt synd, ju fler vi är, desto fler blir det ju inom varje varvtidsgrupp så att säga, och då blir det ju race och kamp för alla istället för att man åker för sig själv i 20 varv som det lätt blir nu :(

Grymt bra genomförd helg dock, all heder till LMS för ett kanonarrangemang :tummenupp Jag hoppas verkligen det gick runt något sånär ekonomiskt också.
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Fast om det är väl inte hela världen om man skulle bli varvad om det är det man nu är rädd för. Bara för att några kör väldigt fort är ju inte samma sak som att man kör tufft mot andra långsamma förare. Och de som körde fort i R1000 är ju rutinerade förare så det är ju synd om det skulle skrämma bort folk.

Säg det till dom som inte anmälde sig!
Jag skulle kunna ställa upp i pro om jag fick :D
 

nizze69

Fattig racingfarsa, men vafan..glad ändå
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Kawa Mean Streak, MV Agusta F3
Och de som körde fort i R1000 är ju rutinerade förare så det är ju synd om det skulle skrämma bort folk.[/QUOTE]


Niklas Krey som körde R1000 har inte kört sen 2009 då han körde 125gp.
Han körde sin zx10 första gången på bike week. 2 kvällar + fredagsträning och SO. Sen tror jag han var ner en tisdag också till Sviestad innan B-racet gick. 57,865 :Bugar : Respekt.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Javisst, det är grymt kul att se hur folk utvecklas :tummenupp Men fortfarande så kollar nog många på tiderna och känner att dom kör för långsamt, inte vill bli varvade osv. Vilket ju är grymt synd, ju fler vi är, desto fler blir det ju inom varje varvtidsgrupp så att säga, och då blir det ju race och kamp för alla istället för att man åker för sig själv i 20 varv som det lätt blir nu :(

Grymt bra genomförd helg dock, all heder till LMS för ett kanonarrangemang :tummenupp Jag hoppas verkligen det gick runt något sånär ekonomiskt också.

Håller jag med om,många kollar hur fort det går och sen vill dom inte testa,jag vet då jag var likadan.

Nu,när jag vågade,inser jag vad jäla kul det är och fattar vad jag missat genom att fega bara för jag inte körde top10 tider innan(gör jag ju inte nu heller men kör ändå,nya däck då och lite vana så jävlar! ;) )

Bara berätta för de man kör på vanliga bandagar med att det inte är ett så stort steg,det gör jag och iaf. en har testat och en ska till so-finalen.

Kul helg iaf.,detta gör att jag vill tillbaka trots att jag inte kommer överens med banan,tack till arrangörer och konkurrenter. :)

Henrik

Efter att för en gångs skull ha sett racen som publik tycker jag att det borde vara obligatoriskt med siffror på sidan av hojarna (som reglementet säger)!

Nästan omöjligt att se vem som är vem :gnissla

Min syns,nu behövs bara någon som vill titta.....
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Niklas Krey som körde R1000 har inte kört sen 2009 då han körde 125gp. Han körde sin zx10 första gången på bike week. 2 kvällar + fredagsträning och SO. Sen tror jag han var ner en tisdag också till Sviestad innan B-racet gick. 57,865 :Bugar : Respekt.
Han körde riktigt fort för att vara så färsk :tummenupp

Lite konditionsträning bara så hänger han av gubbarna :D
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Ja, det är ju inte riktigt rookie-nivå när topp 4 kör 57'or, 3 58'or och en 1,02 i R1000. Iofs var det rätt många som tog sig en bra bit under minuten i R600 också :jisses Det skrämmer nog bort många som kör lite långsammare men som vill prova på att tävla.

Här finns alla tider, inkl enskildas varvtider: http://www.amigoo.se/event.aspx?EventId=74

alltså, på gamla bansträckningen låg rookie1000 ca 2 sekunder efter banrekordet i Superbike.... har rookisarna blitt sämre med tiden eller är inte 55.1+2 57.1?

nja, det är några som är på nästan varje tisdagsträning (inkl jag själv) och de blir såklart lite snabbare än andra som inte är där lika ofta.

Men sammanlagt 3.5 timmar aktiv träning och ca 40 minuter race, då borde de flesta hinna med att förbättra sina tider med ganska mycket (precis som de som var på plats gjorde också! flera förbättra sina personbästa med 1-2 sekunder mellan fredag till söndag)

nä återigen, man kan inte jämföra varvtiderna från förra året med i år, banan har betydligt bättre grepp än förra året.

att det blev nån/några som fick "singelåka" på räjsen är inget konstigt, med 10 deltagande så blir det så helt enkelt, vare sig man är först eller sist.
Själv körde jag 16 av 20 varv själv, hur kul är det liksom?

Tävling är den absolut bästa träning som finns. Flera som tränar relativt ofta på LMS förbättrade sina PB från 59 nåt till höga 57:eek:r under race...
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Jag trodde vi skulle byta håll efter 10 varv, ack så fel jag hade :)

Jag tyckte det var kul att däcket var sopslut på vänster sida o inte höger. Fast det sitter väl inte kvar på hojen på bilden förstås. Eller kan det vara så att hemligheten bakom 57orna är att ladda järnet i vänsterböjarna bara? :tummenupp
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Jag tyckte det var kul att däcket var sopslut på vänster sida o inte höger. Fast det sitter väl inte kvar på hojen på bilden förstås. Eller kan det vara så att hemligheten bakom 57orna är att ladda järnet i vänsterböjarna bara? :tummenupp

ah, nä jag hade tagit av fälgen. Helt tvärslut:va
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Eftersom jag personligen vill att så många som möjligt ska tävla är det lite svårt att skriva vad jag egentligen tycker, vill ju inte skrämma bort någon, men nu gör jag ett undantag :)

Roadracing är en tuff sport och det krävs lite balls för att våga tävla. Jag tror att många bandagsåkare tycker att det verkar lite läskigt och därför har trettisju ursäkter på lager för att slippa ta det där sista steget.

Så länge du inte heter Casey Stoner kommer det alltid att finnas någon som är snabbare och om det känns jobbigt, välj en annan sport eller fortsätt med bandagarna.

Att bli varvad eller att köra tillsammans med folk som är flera sekunder snabbare per varv är "vardag" för de flesta av oss och på Rookie-nivå har jag aldrig varit med om att någon snabb förare har blivit arg för att jag har varit i vägen. Jag har tränat ihop med de snabbaste grabbarna i Sverige (och Norge) och de kanske kör om en lite tajt ibland men det är tvärtemot vad många verkar tro riktigt sporrande. Vad fan, kan han åka så fort kan jag också åka fortare!

Har skrivit det förr men det tål att skrivas igen: Under mitt första år (2007) blev jag varvad på i princip alla race men vad gjorde det? Jag var skitlycklig när jag kom i mål som 27:a (eller vad det nu var) på Anderstorp trots att jag blev varvad av flera stycken. Ett par år senare var det min tur att varva nykomlingarna och jag upplevde aldrig att de var i vägen eftersom jag hade högre fart och lätt kunde ta mig om.

Nej, ta en titt i spegeln och bestäm dig för att tävla i RR är skitkul och INGEN kommer att tycka att du är i vägen i en Rookie-tävling!
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Min tanke var att var ju att vara med men tyvärr ställde tekniska problem till det för mig.
Såg fram emot att åka till en bana man aldrig har sett innan.

Hade tom betalat in anmälningsavgiften som jag ångrar nu, för skall man avanmäla sig till LMS så går det inte smärtfritt, det telenr som står i TL funkar inte ett skit.
Man blir bara bollad fram å tillbaka till personer som inte har en aning.

Skit e det vilket som

Sist jag kollade stog det inget telefonnummer i mig (TL) dessutom tycker jag nog att jag hjälpte dig när jag sa vart du skulle maila. Dock avrådde jag dig eftersom du trodde att du skulle få ihop hojen. Jag bad dig även höra av dig när du visste hur det blev med racet så skulle vi lösa din betalning på något bra sätt. Vad mer vill du att jag ska göra? :)
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Förstår inte problemet :va

Oavsett bana så är det ju alltid så att några bor närmare och kör oftare just där (hemmaförare) , och sen finns dom med talang som bara behöver en fredagsträning för att kunna sätta banrekord :)

Så är det ju oavsett vilken bana man tävlar på.

/Nitrous
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Sist jag kollade stog det inget telefonnummer i mig (TL) dessutom tycker jag nog att jag hjälpte dig när jag sa vart du skulle maila. Dock avrådde jag dig eftersom du trodde att du skulle få ihop hojen. Jag bad dig även höra av dig när du visste hur det blev med racet så skulle vi lösa din betalning på något bra sätt. Vad mer vill du att jag ska göra? :)

Jag begär inget mer av dig :) Du gav mig en mailaddress som jag mailade å fick svar av Peter Bonivart som inte han heller kunde göra nåt åt saken mer än ta bort mig från listan.
Å han gav mig 2 nya namn nu som jag försöker få kontakt med, ingen har svarat än iof.

Tycker bara det e surt att skänka bort 2K på min redan ansträngda ekonomi pga att man inte kan avanmäla sig i tid till ett telenr som inte funkar.

ps/ MC delen har fortfarande inte kommit :mad: /ds

No hard feelings mot dig nu Alx
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Håller med Sandis. Det finns inget bättre tillfälle att köra ä'n B-racet. Visst är en del snabbare men om man kör hyfsat konsekvent och jobbar med sitt så är det inget problem. Se på mig. Lika usel fortfarande men det är barnsligt kul. :hihi
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Jag begär inget mer av dig :) Du gav mig en mailaddress som jag mailade å fick svar av Peter Bonivart som inte han heller kunde göra nåt åt saken mer än ta bort mig från listan.
Å han gav mig 2 nya namn nu som jag försöker få kontakt med, ingen har svarat än iof.

Tycker bara det e surt att skänka bort 2K på min redan ansträngda ekonomi pga att man inte kan avanmäla sig i tid till ett telenr som inte funkar.

ps/ MC delen har fortfarande inte kommit :mad: /ds

No hard feelings mot dig nu Alx

Hör av dig igen om det inte löser sig. Men tävlingens ekonomi är ganska ansträngd den med eftersom det blev så få förare...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top