LMS Rookie Race 13-14:e augusti

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Grym helg med bra race, trevlig stämning i depån och glada funkisar! Jättetack till alla!

Jag tycker även att Jesper Pellijeffs tid i Junior är värd att nämna, 1.06,58 med en Aprilia 125:a är grymt! Han var lite fundersam själv efteråt och undrade hur fan det hade gått till! Gullungen! :)

Även ett grymt spännande race av minstingarna Honda 100, det är tight racing! :yoparty

Otäckt med stölder i depån, Hans har du någon försäkrning eller är det kört om hojen inte återfinns?
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Jag tycker även att Jesper Pellijeffs tid i Junior är värd att nämna, 1.06,58 med en Aprilia 125:a är grymt! Han var lite fundersam själv efteråt och undrade hur fan det hade gått till! Gullungen! :)

Det är en helt vansinnig tid med en sån moped. Fullständigt galet. Hur fan gör man? Sparkade han extra fart ut ur böjarna med benen? Flygplan som draghjälp på rakan?

Madre mia.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tror att han inte bromsade öht. SJUK tid. Körde inte Berra en 59:a på den gamla goda tiden också?
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Hasse, kontakta LMS kansliet också och lyssna om försäkring.
Naturligtvis finns det en anläggningsförsäkring men vilken slags stölder den innefattar finns det nog villkor för, kanske bara i inlåsta byggnader som tillhör klubben men man vet aldrig.
Självrisken är säkert ett basbelopp också.

Värt att åtminstone kolla upp!

/Nitrous
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Blir lite förvånad när man ser hur få som körde i år. 12 st i r1000 och 20 st i r600. Kollade tillbaks lite från 2007. Då va vi 41 förare i r1000 och 43 i r600.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Blir lite förvånad när man ser hur få som körde i år. 12 st i r1000 och 20 st i r600. Kollade tillbaks lite från 2007. Då va vi 41 förare i r1000 och 43 i r600.
Det ÄR ju så att ekonomin är mer ansträngd för alla, även fast de flesta blint verkar vilja hävda motsatsen. Man är mer försiktig med pengarna. Det är iaf jag. Samt, så tror jag även vi haft en peak just för några år sedan, och många har börjat lägga av att köra RR för att intresset helt enkelt saknas för att spendera de ofantligt stora pengarna det kostar att köra på en lite halvseriös nivå. Blanda det med skador = nedåtgående trend som vi ser just nu. Hela RR som "sport" lider av detta nu. Det är bara att hänga i, rida ut detta, och förhoppningsvis se en ökning igen om ett par år.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Blir lite förvånad när man ser hur få som körde i år. 12 st i r1000 och 20 st i r600. Kollade tillbaks lite från 2007. Då va vi 41 förare i r1000 och 43 i r600.

Det är nog sista året SM/Rookierace på LMS är delat.

Det fanns en god anledning att dela på det till 2008, då hade vi 151 på SM och 167 deltagare på Rookieracet (runt 260 är maxgräns vad depå + personal orkar med...)

i år var det lite mer än 100 mindre deltagare på Rookieracet än 2008.

Om man lägger ihop deltagarantalet på Rookierace+SM i år så är det mindre deltagare än på Rookieracet 2008... (trots att junior kör på bägge helgerna så är totalantalet mindre)

Ajja... det är nåt för RR sektionen att ta beslut om till nästa år, men med ca 5 fler deltagare än på LMS KM i höstas så lär det va svårt att motivera att ha delade helger :död
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Det är nog sista året SM/Rookierace på LMS är delat.

Det fanns en god anledning att dela på det till 2008, då hade vi 151 på SM och 167 deltagare på Rookieracet (runt 260 är maxgräns vad depå + personal orkar med...)

i år var det lite mer än 100 mindre deltagare på Rookieracet än 2008.

Om man lägger ihop deltagarantalet på Rookierace+SM i år så är det mindre deltagare än på Rookieracet 2008... (trots att junior kör på bägge helgerna så är totalantalet mindre)

Ajja... det är nåt för RR sektionen att ta beslut om till nästa år, men med ca 5 fler deltagare än på LMS KM i höstas så lär det va svårt att motivera att ha delade helger :död
Det är ju väldigt tråkigt om det är så. Jag förstår inte heller varför det är så glest på LMS tävling jämfört med sm/so-helgerna, denna tävling om någon ska man ju köra som rookie tycker jag iaf. Hutlöst mycket tid på banan för billig peng. Synd om det försvinner, tycker man ofta läser här om att det inte finns några tävlingar för "riktiga" rookies, LMS är ju den perfekta tävlingen för alla dessa...

Angående hojstölden så blir man ju bara så less... :mad:
 
  • Gilla
Reaktioner: Alx

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
För 2600 fick man 2st 20varvs race, 20+40 min kval både lördag och söndag, som grädde på moset 90minuter träning på fredag!

Det är bara att se på Mats Backman som gästade banan för första gången i tisdags, 58.0 som personbästa. Det skulle aldrig gått om det inte var HUTLÖST med träningstid, dessutom tillsammans med andra som är hyfsat snabba.

Ni som avstod, ni missade fantastiskt mkt körning och trots få deltagare rätt så roliga race!

Snart är det VM i KM :)
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Ang deltagarantalet så tror jag det mycket beror på att folk fegar ur då det är sån stor tidskillnad mellan förare. Vet 3 st som avstod då dom inte vågar...
Nåns som kan lägga in resultatet för R1000?
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Ni som avstod, ni missade fantastiskt mkt körning och trots få deltagare rätt så roliga race!

Min tanke var att var ju att vara med men tyvärr ställde tekniska problem till det för mig.
Såg fram emot att åka till en bana man aldrig har sett innan.

Hade tom betalat in anmälningsavgiften som jag ångrar nu, för skall man avanmäla sig till LMS så går det inte smärtfritt, det telenr som står i TL funkar inte ett skit.
Man blir bara bollad fram å tillbaka till personer som inte har en aning.

Skit e det vilket som
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Ang deltagarantalet så tror jag det mycket beror på att folk fegar ur då det är sån stor tidskillnad mellan förare. Vet 3 st som avstod då dom inte vågar...
Nåns som kan lägga in resultatet för R1000?

Fast om det är väl inte hela världen om man skulle bli varvad om det är det man nu är rädd för. Bara för att några kör väldigt fort är ju inte samma sak som att man kör tufft mot andra långsamma förare. Och de som körde fort i R1000 är ju rutinerade förare så det är ju synd om det skulle skrämma bort folk.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ang deltagarantalet så tror jag det mycket beror på att folk fegar ur då det är sån stor tidskillnad mellan förare. Vet 3 st som avstod då dom inte vågar...
Nåns som kan lägga in resultatet för R1000?
Ja, det är ju inte riktigt rookie-nivå när topp 4 kör 57'or, 3 58'or och en 1,02 i R1000. Iofs var det rätt många som tog sig en bra bit under minuten i R600 också :jisses Det skrämmer nog bort många som kör lite långsammare men som vill prova på att tävla.

Här finns alla tider, inkl enskildas varvtider: http://www.amigoo.se/event.aspx?EventId=74
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Ja, det är ju inte riktigt rookie-nivå när topp 4 kör 57'or, 3 58'or och en 1,02 i R1000. Iofs var det rätt många som tog sig en bra bit under minuten i R600 också :jisses Det skrämmer nog bort många som kör lite långsammare men som vill prova på att tävla.

Här finns alla tider, inkl enskildas varvtider: http://www.amigoo.se/event.aspx?EventId=74
Fast det är ju rätt naturligt att iaf på senare delen av säsongen har några förare fått upp bra fart, så ska det ju vara. Vore ju synd om folk inte utvecklades under säsongen. Dessa kommer ju klassas upp till nästa säsong. Så kommer det ju alltid att vara i instegsklasser.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
2008 gick B-racet i slutet av juni vilket tidsmässigt var mycket bättre än de datum som valts de senaste åren.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Nya asfalten gör ju minst 1 sekund!
All träningstid gjorde ju att många som körde minuten förut körde både 59 & 58 tider på räjsen!

59.1 på rookieracet förra året till 57.5 är inte nån skillnad egentligen, banan är så mkt snabbare bara med asfalten!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top