LMS Rookierace 28-29:e Augusti!

Jocke E

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2009
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Sprintrace kan inte vara 15 varv det bör vara ca hälften o där med basta.:). Tack alla som var på Svista i helgen det var en :banana helg.
Jocke

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Tack LMS för ett bra arrangemang, precis som vanligt!

Helt rätt beslut att kort kvalen för att lägga tid på att fixa den vattensjuka banan. :tummenupp

Bra funkisar som vanligt, flaggning och omhändertagande sköttes mycket bra.

Tack allt trevligt folk som tycker att det är skoj att köra race, och vad trevligt det är när alla hjälper alla i depån, oavsett om det är värsta konkurrenten. Det är så jäkla roligt! :tummenupp

Tack för trevlig sällskap i tältet!

Och slutligen en bild på de två lördagsvinnarna vinnarna i R600 och R1000 som inte fick se målflagg på söndagen..
IMG_4832.JPG

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Säger också tack som fan - även fast jag inte kört (men är jävligt sugen...)
Bra arrangerat och bra diskussioner i tältena. Fick inte så många ljudfrågor dock ;-)

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Mycket fin racing bjöds det på! Jag har ca 400 bilder från lördagen då jag fotade på lite olika platser runt banan. Dock har jag för tillfället ingenstans att lägga upp dem. Någon som har tips på en bra sida för detta? :)

Bifogat

• _DSC0435.jpg
    _DSC0435.jpg
    217 KB · Visningar: 91

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Satt och kollade lite på Mylaps.....

Rookie1000 var bara 12st till start, och på söndagen bara 7st som kom i mål???? :va

125-400cc på söndagen. 4st till start, 3st i mål?

Snabbt överslag efter att ha tittat lite i resultatlistorna gav bara TOTALT 64 förare på hela helgen fördelat på 5st klasser....

Vad hände?

Hur får LMS ihop detta rent ekonomiskt? Och hur kommer det sig att det var sånt URUSELT detltagande på något som brukar anses som det bästa rookieracet på hela säsongen?

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Och hur kommer det sig att det var sånt URUSELT detltagande på något som brukar anses som det bästa rookieracet på hela säsongen?

Det har vi alla funderat på hela helgen. Jag tror inte någon har en riktigt bra och klar förklaring faktiskt. Har känts 'tisdagsträning med tält' i depån för att det är så lite folk, på banan har det varit öde och en prispall med TVÅ deltagare på är.. pinsamt (125-klassen).

Hursomhelst så var det otroligt synd att det inte var fler där för det var ett utmärkt arrangemang av LMS. Bra beslut att korta ner träning och försöka få bort vattnet från banan även om himlen bestämde sig för att blöta ner igen.

Där var vi faktiskt full styrka (8) på sighting lap men några hade gatdäck, inte kört i regn och en hoj som strulade så 8 blev 4 blev 3... :)

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fan vad kul det var. Synd att man inte har nerver för att köra i ledning... :huvet
Racerapport sen när man hämtat sig..

IMG_8389.jpg

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Fan vad kul det var. Synd att man inte har nerver för att köra i ledning... :huvet

IMG_8389.jpg

Det där va tråkigt att se :( Jag kollade lite igår på amigoo igår när jag stog å mekade i källarn' å undrade just vart du tog vägen på sista varvet:va
Lider me' reh!

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Satt och kollade lite på Mylaps.....

Rookie1000 var bara 12st till start, och på söndagen bara 7st som kom i mål???? :va

Snabbt överslag efter att ha tittat lite i resultatlistorna gav bara TOTALT 64 förare på hela helgen fördelat på 5st klasser....

Vad hände?

Hur får LMS ihop detta rent ekonomiskt? Och hur kommer det sig att det var sånt URUSELT detltagande på något som brukar anses som det bästa rookieracet på hela säsongen?

Det går inte ihop sej ekonomiskt, det blir en skaplig förlust.
Vi har också trott att det här upplägget med mycket tid för race samt kval har varit efterfrågat, och tidigare har det ju varit det (2009 ca 120 anmälda, 2008 ca 140 st). 2010 = 65 :skrämd
Så trots att det var en riktigt kul helg med bra stämning och trevliga race så är detta upplägg historia, vi kommer inte att köra samma upplägg nästa år, man kan inte planera och få acceptans för något som helt enkelt inte är eftertraktat.

Så det blir nog ett steg tillbaka med mixat SM klasser och rookie klasser 2011, det är tydligt att det är det "kunden" efterfrågar.

/Christer

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det går inte ihop sej ekonomiskt, det blir en skaplig förlust.
Vi har också trott att det här upplägget med mycket tid för race samt kval har varit efterfrågat, och tidigare har det ju varit det (2009 ca 120 anmälda, 2008 ca 140 st). 2010 = 65 :skrämd
Så trots att det var en riktigt kul helg med bra stämning och trevliga race så är detta upplägg historia, vi kommer inte att köra samma upplägg nästa år, man kan inte planera och få acceptans för något som helt enkelt inte är eftertraktat.

Så det blir nog ett steg tillbaka med mixat SM klasser och rookie klasser 2011, det är tydligt att det är det "kunden" efterfrågar.

/Christer
Synd, för jag tycker verkligen det var ett guldupplägg som det var nu, väldigt mycket pang för pengarna!

Jag förstår att ni inte vill gå back, och inte vill spela med pengarna heller, men det vore kul att veta varför det var så lite folk i år? Det kan ju knappast ha berott på upplägget? :va

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Synd, för jag tycker verkligen det var ett guldupplägg som det var nu, väldigt mycket pang för pengarna!

Jag förstår att ni inte vill gå back, och inte vill spela med pengarna heller, men det vore kul att veta varför det var så lite folk i år? Det kan ju knappast ha berott på upplägget? :va

Jag vill ju också tro att det inte är p.g.a. upplägget och hitta någon annan anledning så som att det var Våler innan och Kga efter vårt race att man satsar på So serien, att pengarna i race budgeten är slut osv.

Men i slutet handlar det ju om prioriteringar, och om merparten väljer andra tävlingar framför vår så är den inte eftertraktad, det är synd men siffrorna talar ett tydligt språk.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är väldigt synd för då försvinner ett tävlingstillfälle för oss med lite perversa hojpassioner. :(

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS

IMG_8389.jpg

Du bjöd på stor underhållning tillsammans med Sleven, Gustav :yoparty
Jag led verkligen med dej när du gled omkull, det hördes ett samstämmigt neeeej i bandepån när du graciöst sprattlade på banan

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Du bjöd på stor underhållning tillsammans med Sleven, Gustav :yoparty
Jag led verkligen med dej när du gled omkull, det hördes ett samstämmigt neeeej i bandepån när du graciöst sprattlade på banan
Det var som sagt skitkul men snöpligt. Alla genuina medkänsla efteråt värmer verkligen. :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept