Jag måste bara få uttrycka min glädje!
Efter att ha varit helt inställd på att det inte skulle vara någon träning igår hade jag naturligtvis inte tagit med mig hojen till jobbet som jag brukar.
Bara för säkerhets skull, för att få bekräftat att det inte skulle vara körning så gick jag in på LMS hemsida och såg då att funktionärskvällen var flyttad....
Hur gör jag nu tänkte jag, ingen hoj med mig och så kom jag på att bromsarna började kännas lite konstiga förra träningen (tänkte kolla på det innan nästa träning...).
Blev till att jaga sambon lite så vi kunde åka hem lite tidigare, hämta upp barnen på fritids, hem och lasta alla grejor inkl. hoj, såg nu att 2 av klossarna var helt slut, jäkta in mot stan och samtidigt ringa och ta reda på en uppsättning nya belägg.
Fanns EBC-belägg på Bikestop, snabbt ut till Sviestad och mecka dit beläggen. Kom på att jag hade glömt tanka på vägen dit men som tur var hade jag en dunk med mig.
Kom ut i slutet av första passet, hann köra ett varv innan det flaggades av, men jag hann konstatera att bromsarna nog var ett par strån vassare än tidigare.
Passade på att trycka ner en 150-grammare innan det var dags att ge sig ut igen, nu märkte jag att bromsarna tog mycket bättre än förut.
Jag bromsade senare och senare tills jag märkte att bakhjulet lämnade marken i slutet av start och mål-rakan, j-r vad skoj.
Och jag som trodde att jag hade bra bromsar innan!
Nu saknas bara ett par hårdare fjädrar och ett par däckvärmare, sen j-ar ska jag under 1,04.
Tack för en underbart roligt kväll.
/Björn