LMS RR-Träningar 2008

Biketech

It's better to burn out than fade away!!
Gick med
20 May 2004
Ort
Norrköping i hus nu utan fru
Hoj
ZX10R 2008 superbike
Ingen träningsansvarig på tisdag?
Jag som lyckats slingra mig undan jobb och kommer hem från expedition tidigare bara för att få köra...

Det borde ju finnas massor med a-förare som är trötta på att köra nu efter SM och borde va sugna på att flagga lite... :confused:

trevligt att du kommer hem!!!!!får man dela på träning nu vi som ska köra b-race vill ju känna på det lite innan jag hjälper gärna till mellan passen!!!
:tummenupp
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
trevligt att du kommer hem!!!!!får man dela på träning nu vi som ska köra b-race vill ju känna på det lite innan jag hjälper gärna till mellan passen!!!
:tummenupp

Ja det ska bli skönt som fan att komma hem... Hörde att det ska bli fredagsträning innan racet med... fan va gött! Då ska vi åka 58or på räjset.

En sak oroar mig dock, ingen kjell eller pitte i anmälningslistan?? Varför?
 

Biketech

It's better to burn out than fade away!!
Gick med
20 May 2004
Ort
Norrköping i hus nu utan fru
Hoj
ZX10R 2008 superbike
Ja det ska bli skönt som fan att komma hem... Hörde att det ska bli fredagsträning innan racet med... fan va gött! Då ska vi åka 58or på räjset.

En sak oroar mig dock, ingen kjell eller pitte i anmälningslistan?? Varför?

Ja kjell har ju putsat sina tider så där vet jag inte varför!!!!!KANSKE FÖR FIN HOJ ...aldrig kul att bli omkörd av gamla -05 :eek:r PITTE åker ju HONDA så där är ju lättare att förstå varför han inte vill vara med ........ vi får hoppas bara att det blir träning ......Hör gärna av dig när du kommer hem eller tidigare:yoparty
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ingen träningsansvarig på tisdag?

Jag kan ta på mig träningen på tisdag, dock så kan jag inte heller denna gång vara där ordentligt i tid men kan ta ansvaret - kommer vara där mellan tjugo över fyra och halv fem.

Givetvis kan jag ställa upp på att kliva åt sidan om nån annan känner sig manad att ta tag i det... ;)
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jag kan ta på mig träningen på tisdag, dock så kan jag inte heller denna gång vara där ordentligt i tid men kan ta ansvaret - kommer vara där mellan tjugo över fyra och halv fem.

Givetvis kan jag ställa upp på att kliva åt sidan om nån annan känner sig manad att ta tag i det... ;)

Finemang... om jag inte blir tagen i tullen på väg hem så kommer ja va där ute i god tid... Jag kan se till att prylar är undanplockade osv..
Skulle du behöva käka en burgare så flaggar jag gärna mellan några av mina pass...
 

Biketech

It's better to burn out than fade away!!
Gick med
20 May 2004
Ort
Norrköping i hus nu utan fru
Hoj
ZX10R 2008 superbike
Jag kan ta på mig träningen på tisdag, dock så kan jag inte heller denna gång vara där ordentligt i tid men kan ta ansvaret - kommer vara där mellan tjugo över fyra och halv fem.

Givetvis kan jag ställa upp på att kliva åt sidan om nån annan känner sig manad att ta tag i det... ;)

Jag ska försöka få med nån som kan flagga!!! och som sagt jag hjälper till mellan passen Ska vara där Tidigt och Hjälpa till innan :tummenupp
 

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Ort
Linköping
Hoj
CBR600rr 07a
Jag kan ta på mig träningen på tisdag, dock så kan jag inte heller denna gång vara där ordentligt i tid men kan ta ansvaret - kommer vara där mellan tjugo över fyra och halv fem.

Givetvis kan jag ställa upp på att kliva åt sidan om nån annan känner sig manad att ta tag i det... ;)


Maila Håkan så att han kan uppdatera statusen på träningssidan.

/christer på sonens konto
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
För en som aldrig har varit på en träning..

Jag har för avsikt att komma och träna imorgon, men har lite funderingar...

- Vad är det för upplägg under kvällen? (körpass, tider mm)
- är Db-mätaren ute? (vill veta min db så jag inte blir svartflaggad på B-racet)
- Kommer transpondersystemet vara igång? (har köpt en beg. och vill se om den fungerar)

sen om det finns någon annan matnyttig info som kan vara bra att veta..

Tack på förhand..
 
Last edited:

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Jag har för avsikt att komma och träna imorgon, men har lite funderingar...

- Vad är det för upplägg under kvällen? (körpass, tider mm)
- är Db-mätaren ute? (vill veta min db så jag inte blir svartflaggad på B-racet)
- Kommer transpondersystemet vara igång? (har köpt en beg. och vill se om den fungerar)

sen om det finns någon annan matnyttig info som kan vara bra att veta..

Tack på förhand..

Kul att du fått ihop hojen :tummenupp

Det är 2 eller 3 grupper beroende på uppslutning. Körtid ca 15-20 min per grupp. 17-20 körs träningen. El finns. Transpondersystemet är igång om Göran Alden är på plats.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
- Vad är det för upplägg under kvällen? (körpass, tider mm)
- är Db-mätaren ute? (vill veta min db så jag inte blir svartflaggad på B-racet)
- Kommer transpondersystemet vara igång? (har köpt en beg. och vill se om den fungerar)

Förarmöte 16.55, första utsläpp 17.00. Träningsansvarig bestämmer vilken grupp som börjar. 1-3 grupper beroende på hur många som är där, normalt 2. Ungefär 15 minuters pass lite beroende på t ex värme.

Ljudmätaren finns på plats så om någon kunnig är på plats så kan din hoj mätas.

Om transpondersystemet är igång beror på om Göran Aldén är på plats, ofta är han det. Annars finns i alla fall sändare till lap timer ute, du behöver normalt ingen egen om du inte har ett udda märke.
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Tackar så mycket.. :)


Kul att du fått ihop hojen :tummenupp
Ja och den har hållit ihop 7dagar på Gotland Ring oxå. :)
Nu har hojen fått ny olja, filter och lite omvårdnad så den bör hålla ett tag till. ;)

Förarmöte 16.55, första utsläpp 17.00. Träningsansvarig bestämmer vilken grupp som börjar. 1-3 grupper beroende på hur många som är där, normalt 2. Ungefär 15 minuters pass lite beroende på t ex värme.

Ljudmätaren finns på plats så om någon kunnig är på plats så kan din hoj mätas.

Om transpondersystemet är igång beror på om Göran Aldén är på plats, ofta är han det. Annars finns i alla fall sändare till lap timer ute, du behöver normalt ingen egen om du inte har ett udda märke.

Hur delas grupperna upp, vilka tider kör man i dom olika grupperna?

Laptimer har jag så det är inga problem, jag är mest nyfiken på om min transponder fungerar som den ska..? :va Då hoppas jag att det finns någon kunnig person på plats som kan göra en ljudkoll min hoj imorgon. :tummenupp
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Hur delas grupperna upp, vilka tider kör man i dom olika grupperna?

Det är lite godtyckligt, de gånger jag hört tider omnämnas har det oftast varit under 1:02 för snabb grupp, upp till 1:10 för mellan och långsam över 1:10. Men som sagt, det är inte skrivet i sten.
 

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Vill inte skapa en ny tråd, men finns det någon on-board film på någon som kör en 1000 på Sviestad runt minuten med nya bansträckningen?
Letat på youtube men bara hittat med gamla banan, någon som inte är så snabb eller med 250 oljehoj :gnissla
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Hur delas grupperna upp, vilka tider kör man i dom olika grupperna?

Laptimer har jag så det är inga problem, jag är mest nyfiken på om min transponder fungerar som den ska..? :va Då hoppas jag att det finns någon kunnig person på plats som kan göra en ljudkoll min hoj imorgon. :tummenupp

Sist var det rätt lite folk och det blev två grupper, då nämndes 1.05 som brytgräns.

Om Göran är på plats tror jag han uppskattar att du talar om vem du är så han kan knappa in det i sin databas, är transpondern helt ny eller att du köpt den av någon annan så kan det bli lite konstigt annars.
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Är det någon från Stockholm (Norrort helst) som ska ner och köra imorgon.
Isf vill jag gärna följa med och knäppa bilder med nya kameran. :)
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Fina förhållanden i går och mycket folk.
Men var det inte lite onödigt rörigt åtminstone i mellangruppen?
Inga vurpor tror jag men flera tillbud pga tighta omkörningar som inte borde vara nödvändigt på en träning.
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Men var det inte lite onödigt rörigt åtminstone i mellangruppen?
Inga vurpor tror jag men flera tillbud pga tighta omkörningar som inte borde vara nödvändigt på en träning.

Tyckte jag med.

Fast jag själv var orsaken till en av dom, missbedömde hastigheten efter startrakan in i esset och skrämde upp någon som låg på högersidan beredd att lägga ner.
Var ganska långt ifrån, men såg i ögonvrån att han skrämt reste upp hojen igen
Vet inte vem det var...annars hade jag bett om ursäkt.

Tror många pressar personbästa inför b-racet.
//
Benny
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top