LMS RR-Träningar 2008

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Vi höll ju två kurser i våras, ungefär 30 stycken gick totalt. Av dessa är det bara ett fåtal som haft en träning hittills.

Frågan är varför? Jobbet är rätt väldokumenterat, det brukar alltid finnas folk på plats att fråga om det är något och många hinner t o m köra lite själva om de delar på jobbet.
 

bjorta

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
Riktigt jävla ful R6:a.
Förtydligande!

När jag förut skrev tack för en underbart rolig kväll menade jag förstås tack Alex ock Kobbe för en underbart rolig kväll

Kul förresten med startträning, även om det inte gick något vidare....

Nu kanske man kan vara med på nästa KM, fattas bara ett par däckvärmare.

/Björn
 

MC Doktorn

Guest
Funkiskurs har det körts en gång tidigare i år som gav funktionärslicens. Det räcker i år vad jag fattat. Dessutom som ska de som ansvarar för träningen vara anmälda till svemo förutom att ha funkislicens. Det finns väl en hel del med funkislicens som får ansvara. Tyvärr gäller det även att kunna komma loss från andra plikter.

! :tummenupp

Ett delikat problem för dom drygt 300 medlemmarna i LMS vill man åka får man ställa upp, själv är jag medlem i KMF och SMK södemanland (enduro och Mx) KMF betalar jag 1800:- och dom grejar allt det där, SMK ställer jag upp som TL 6 ggr per år och hjälper till lite och jag åker gratis

Men visst borde man kunna åka gratis på LMS om man ställer upp som funkis och TL, det är väl det som är själva essensen med en ideell klubb.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Vi höll ju två kurser i våras, ungefär 30 stycken gick totalt. Av dessa är det bara ett fåtal som haft en träning hittills.

Frågan är varför? Jobbet är rätt väldokumenterat, det brukar alltid finnas folk på plats att fråga om det är något och många hinner t o m köra lite själva om de delar på jobbet.

Ska lugna sig lite pa jobbet forst, sen tanker jag ta ett par tillfallen iaf ;)
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Det får du väl göra men du får max 250 kr i alla fall. :D

Heh, da far man ju fanken kora lupo-diesel for att inte ga back anda....
Det ar ju anda ett steg i ratt riktning, sa blir nagra traningar iaf, och kanske funkis pa nat jakelskap ;)
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Vad bra, då är du snart på banan igen :)

Ops, tydligen inte ändå.
Fler vippar behöver bytas och antagligen båda Kamarna iaf ena ska bytas. Satsar på att ha den klar till b-racet men vi får se. :gnissla

Som vanligt så letas alltid sponsorer om nån skulle läsa detta och ha tips eller vilja hjälpa till :D
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Ops, tydligen inte ändå.
Fler vippar behöver bytas och antagligen båda Kamarna iaf ena ska bytas. Satsar på att ha den klar till b-racet men vi får se. :gnissla

Som vanligt så letas alltid sponsorer om nån skulle läsa detta och ha tips eller vilja hjälpa till :D

Var tydligen inte så illa ändå räcker visst men vipparn jag har hemma ända är att ventilspelet ej stämmer nu efter byte, men det bör ju gå lätt o fixa :rolleyes:
 

Väglusen

+5 Kg
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Mantorp
Hoj
Fireblade 08:a
Hej alla träningssugna!
Jag ska ta hand om träningen i morgon, jag saknar dock några som kan hjälpa till att flagga. Jag hoppas det kommer några som kan hjälpa till med det.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Hej alla träningssugna!
Jag ska ta hand om träningen i morgon, jag saknar dock några som kan hjälpa till att flagga. Jag hoppas det kommer några som kan hjälpa till med det.

Det brukar dyka upp några men gör annars klart för förarna att utan två flaggvakter blir det inget åka. Alltså får de turas om eller kommendera ut någon av sina hangarounds som det brukar finnas gott om. :D
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Tackar ansvariga för denna fina men blåsiga träning.

Såg ett par riktigt roliga saker i SP klassen denna kväll:

En äldre herre som lyssnar till namnet Håkan (kobbkan) har skaffat sig en rs250 som han glad som ett barn på julafton luftade runt banan :)

Zenit's hoj fungerade och förhoppnings blev det några fina varv.

Samt att Jocke (nr 7) har hittat farten snabbt.
 
Last edited:

Haakan

Hellre liten o rapp än stor o slapp ....
Gick med
8 Aug 2003
Ort
Täby
Hoj
Utan stödhjul
Tackar ansvariga för denna fina men blåsiga träning.

Såg ett par riktigt roliga saker i SP klassen denna kväll:

En äldre herre som lyssnar till namnet Håkan (kobbkan) har skaffat sig en rs250 som han glad som ett barn på julafton luftade runt banan :)

Zenit's hoj fungerade och förhoppnings blev det några fina varv.

Samt att Jocke (nr 7) har hittat farten snabbt.

Äldre herre ....... Vänta du bara till den 15e när pensionen kommer då
blir det nya däck ........
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Vem var den modige fotografen i bergskurvan? Kändes som jag höll på o knocka honom med mitt knä vid en kastvind när han låg där i gräset. Borde blivit fräcka bilder posta gärna :D
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Ingen träningsansvarig på tisdag?
Jag som lyckats slingra mig undan jobb och kommer hem från expedition tidigare bara för att få köra...

Det borde ju finnas massor med a-förare som är trötta på att köra nu efter SM och borde va sugna på att flagga lite... :confused:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top